Gå til innhold

Lite sosialt på jobb.. Ny jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å foreslå noe sosialt på jobb, som f.eks kaffe med noe attåt på fredager eller felles lunsj, syns jeg må være greit. Så tror jeg også du kanskje må ta litt initiativ selv dersom du vil at noe skal skje.  Så må du nok også være bevisst på sosial hygiene; folk er forskjellige og dere er på jobb. Du vet aldri hva en kollega kan slite med eller går gjennom og man skal være lit forsiktig med å være selvsikker og kravstor utover det dere er lønnet for. 

Anonymkode: 6eb28...f74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig viktig, og jeg tror det blir viktigere fremover. Bare se på hvordan psykisk uhelse har økt etter pandemien og lange perioder på hjemmekontor. https://lederne.no/artikler/sosialt-pa-jobb-gir-okt-trivsel/

Anonymkode: 16e52...cf1

For de introverte var hjemmekontor ren lykke.

Anonymkode: 19d8a...3b2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

For de introverte var hjemmekontor ren lykke.

Anonymkode: 19d8a...3b2

Vel, jeg er introvert, men det var virkelig ikke ren lykke. Jeg trengte å avreagere med kolleger når vi hadde kompliserte og slitsomme saker. Det skjedde ikke på hjemmekontor. 

Anonymkode: 16e52...cf1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 18.45):

Med tenke på at dette er min faste jobb så begynner dette å gå løs på trivselen min. Jeg kan ikke være i en jobb der jeg ikke har noen kollegaer å være sosial med på jobb, fordi jeg har ikke tid ellers til å være sosial pga små barn så jeg føler at jeg aldri er sosial lengre, og det er trist. 

Jeg savner humor, glede og god stemning. Nå er det bare nye folk og jeg.  

Anonymkode: b6e92...90c

Du kan ikke forvente at dine kollegaer skal tilfredstille deg "sosialt", alle har jo forskjellige behov. Men når du er på jobb så kan ikke kreve så mye som du gjør nå. Husk at noen ønsker en stille pause for seg selv, det må godtas.

Så har du det med å ha mental kjemi, noe til felles.

En endring har skjedd i ditt arbeidsliv, du vil ha det som var før. Alternativet ditt er jo å bytte jobb.

Anonymkode: adb42...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...