AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Skrevet 11. september 2024 Ble sendt hjem med høy CRP (over 260), og antibiotika fordi legen trodde det kunne være lungebetennelse… Men var ikke sikker. Burde man ikke fått behandling intravenøst med så høy CRP? Eller i det minste få fastslått hva som er galt? Anonymkode: cad26...22d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ble sendt hjem med høy CRP (over 260), og antibiotika fordi legen trodde det kunne være lungebetennelse… Men var ikke sikker. Burde man ikke fått behandling intravenøst med så høy CRP? Eller i det minste få fastslått hva som er galt? Anonymkode: cad26...22d Jeg syns du burde vært innlagt med så høy CRP! Anonymkode: 4b88b...547 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #3 Skrevet 11. september 2024 Nei, ikke nødvendigvis. Tabletter virker ofte like bra som intravenøst, og så lenge formen er ok så er det det viktigste. CRP er bare en del av vurderingen. At legen ikke var sikker på hvor infeksjonen sitter er noe helt annet. https://www.stolav.no/behandlinger/antibiotikainfusjon/ Anonymkode: 9754f...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #4 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ble sendt hjem med høy CRP (over 260), og antibiotika fordi legen trodde det kunne være lungebetennelse… Men var ikke sikker. Burde man ikke fått behandling intravenøst med så høy CRP? Eller i det minste få fastslått hva som er galt? Anonymkode: cad26...22d Så lenge du kan svelge og beholde det du kan svelge uten å kaste opp, så er antibiotika via munnen det du skal ha. Jeg har hatt betydelig høyere CRP enn 260 og fått antibiotika via munnen. Anonymkode: 76be6...ee7 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #5 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg syns du burde vært innlagt med så høy CRP! Anonymkode: 4b88b...547 Da hadde sykehusenes vært overfylte med folk med din vurdering. Du er neppe kompetent til å vurdere hvem som bør innlegges og hvem som fint kan behandles hjemme med en slik uttalelse. Anonymkode: 76be6...ee7 2
AlternativX Skrevet 11. september 2024 #6 Skrevet 11. september 2024 Hvor dårlig er du da? Kjenner ei som fikk brystbetennelse med crp 250, hun ble sendt hjem med antibiotika. Må se på helheten da, er ikke bare crp som avgjør. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, ikke nødvendigvis. Tabletter virker ofte like bra som intravenøst, og så lenge formen er ok så er det det viktigste. CRP er bare en del av vurderingen. At legen ikke var sikker på hvor infeksjonen sitter er noe helt annet. https://www.stolav.no/behandlinger/antibiotikainfusjon/ Anonymkode: 9754f...0b9 Poenget mitt er at hvis dette er Mycoplasma feks, så hjelper ikke den type antibiotika jeg har fått. Dette får jeg ikke vite før neste uke. Har hatt frostrier og vært sengeliggende i to uker, dårlig form på fjerde uken nå. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så lenge du kan svelge og beholde det du kan svelge uten å kaste opp, så er antibiotika via munnen det du skal ha. Jeg har hatt betydelig høyere CRP enn 260 og fått antibiotika via munnen. Anonymkode: 76be6...ee7 Anonymkode: cad26...22d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #8 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget mitt er at hvis dette er Mycoplasma feks, så hjelper ikke den type antibiotika jeg har fått. Dette får jeg ikke vite før neste uke. Har hatt frostrier og vært sengeliggende i to uker, dårlig form på fjerde uken nå. Anonymkode: cad26...22d Pleier du å stille spørsmål ved vurderingene og behandlingene du får hos fastlegen din på nettet etter å ha vært hos legen? Tror du folk på nettet og du bet bedre hvordan og med hva du skal behandles enn legen din? Jeg tror du skal stole på legen din, og ta medisinen slik legen har bestemt. Blir du derimot dårligere om to dager enn du er i dag, så må du tilbake til lege. (Du klarer å skrive på nette, du har klart å komme deg til legen i dag, så du er neppe så syk at du skulle vært innlagt, fordi du da ikke hadde blitt sendt hjem, men sendt i ambulanse til sykehus). Anonymkode: 76be6...ee7 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #9 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Pleier du å stille spørsmål ved vurderingene og behandlingene du får hos fastlegen din på nettet etter å ha vært hos legen? Tror du folk på nettet og du bet bedre hvordan og med hva du skal behandles enn legen din? Jeg tror du skal stole på legen din, og ta medisinen slik legen har bestemt. Blir du derimot dårligere om to dager enn du er i dag, så må du tilbake til lege. (Du klarer å skrive på nette, du har klart å komme deg til legen i dag, så du er neppe så syk at du skulle vært innlagt, fordi du da ikke hadde blitt sendt hjem, men sendt i ambulanse til sykehus). Anonymkode: 76be6...ee7 Har hatt sepsis to ganger tidligere og var i stand til å dra til og fra legen, og rett på sykehuset for å bli lagt inn på intensiv - så joda, man klarer mye selv om man er syk. Og jeg spurte legen min om dette, men han klarte ikke å svare på det, sa bare at det sikkert gikk bra, men at han ble overrasket over forhøyet CRP og at han var legevikar på andre uken. Tror du alle som må legges inn blir kjørt i ambulanse? Kan ikke huske å ha sett så mange ambulanser langs veien noen gang😅 Anonymkode: cad26...22d
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #10 Skrevet 11. september 2024 Helheten som avgjør, men selvsagt være obs på om man skulle føle seg forvirret/apatisk og få høy feber eller intense smerter. utover det ser jeg ingen problem med å være hjemme Anonymkode: 274ab...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå