AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Del Skrevet 11. september 2024 Hei! Vurderer å gå litt all-in på å samle eurobonus poeng. Forstått det sånn at det finnes mange lure måter å samle poeng på. Noen som vil dele hvordan de samler? Har vurdert å gå til innkjøp av et amex elite kort, og har koblet trumfen til eurobonusen. Anonymkode: 15a87...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Del Skrevet 11. september 2024 Sjekk eurobonusguiden.no. Det er også en ganske aktiv facebookgruppe som heter SAS Eurobonus bonusjeger, eller noe sånt. Jeg er ingen storsamler, men samler gjennom kredittkort (DNB mastercard) og trumf. Bruker viatrumf når det er mulig. F. eks. har hotels.com hatt noen kampanjer på 10,9 % på viatrumf i det siste. Har passa på å bestille de hotellene jeg behøver da (med mindre de har vært dyrere enn andre steder). Jeg bruker stort sett bonuspoengene på fly nordover, da får jeg ganske mye for poengene, sammenlignet med pris. Jeg ville tatt en liten sjekk på hvor mye du kommer til å samle med et Amex Elite kort, de har jo et ganske høyt årsgebyr. Man må ha stort nok forbruk til at skal lønne seg. Anonymkode: b9d83...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Del Skrevet 12. september 2024 Å samle på eurobonus poeng er etter min erfaring helt meningsløst. Det finnes andre ting å bruke tiden på som gir langt bedre fordeler!!! Grunnen er rett og slett at de billettene som man evt kan kjøpe med gunstige poengsatser er også de minst aktuelle/populære billettene dvs avgang kl 06om morgen eller 23 på kvelden osv. Jeg har vært medlem i en årrekke og konkludert med at dette ikke er verdt å bruke tiden min på. Airshoppen er jo også bare en vits!! Tipp heller på pantelotteriet er mitt tips😉 Anonymkode: 011e0...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #4 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Å samle på eurobonus poeng er etter min erfaring helt meningsløst. Det finnes andre ting å bruke tiden på som gir langt bedre fordeler!!! Grunnen er rett og slett at de billettene som man evt kan kjøpe med gunstige poengsatser er også de minst aktuelle/populære billettene dvs avgang kl 06om morgen eller 23 på kvelden osv. Jeg har vært medlem i en årrekke og konkludert med at dette ikke er verdt å bruke tiden min på. Airshoppen er jo også bare en vits!! Tipp heller på pantelotteriet er mitt tips😉 Anonymkode: 011e0...f84 De aller fleste som har samlet poeng har vært de som har ønsket å reise business og 1. klasse på poeng. Og der er det mye å spare. Pluss at det da gjøres pga den opplevelsen å fly med en høyere klasse gir. Enig i at det ikke lønner seg ellers. Anonymkode: c4afa...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #5 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Å samle på eurobonus poeng er etter min erfaring helt meningsløst. Det finnes andre ting å bruke tiden på som gir langt bedre fordeler!!! Grunnen er rett og slett at de billettene som man evt kan kjøpe med gunstige poengsatser er også de minst aktuelle/populære billettene dvs avgang kl 06om morgen eller 23 på kvelden osv. Jeg har vært medlem i en årrekke og konkludert med at dette ikke er verdt å bruke tiden min på. Airshoppen er jo også bare en vits!! Tipp heller på pantelotteriet er mitt tips😉 Anonymkode: 011e0...f84 Nå tror jeg du med litt feilinformasjon her. Man får vel bruke dem på alle avganger, men det er jo en kvote med billetter. Så om du bestiller sent, så er de beste rutene "utsolgt" på bonuspoeng. Men det er bullshit at du bare kan få flyet kl 6 på morgenen eller 23 på kvelden. Skal du til New York midt i sommerferien så må du vel kanskje kjøpe et år før.. så jeg er ikke ukjent med den følelesen at "yes nå skal jeg bruke bonuspoeng" og så er det jo ingenting å bruke dem på omtrent, så ender man ut med at jaja, Boston er sikkert kult. Men det er sjelden eller aldri et problem for meg innenlands, nå kjøper jeg ofte billetter typ 3 mnd før jeg reiser da. TS: Jeg har byttet fra SAS Amex til SAS Mastercard. Om du bruker det aktivt så får du Sas Plus-billetter til Sas Go pris, altså vel i praksis halv pris på Plus (pris i bonuspoeng). Bruker du det grisemye får du business-billeter til Go-pris. Det synes jeg er en fin fordel med det kortet Så om du reiser mye og liker lounge og fast track så er jo dette noe mange anser som en fordel. Anonymkode: 5d57f...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #6 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS: Jeg har byttet fra SAS Amex til SAS Mastercard. Om du bruker det aktivt så får du Sas Plus-billetter til Sas Go pris, altså vel i praksis halv pris på Plus (pris i bonuspoeng). Bruker du det grisemye får du business-billeter til Go-pris. Det synes jeg er en fin fordel med det kortet Så om du reiser mye og liker lounge og fast track så er jo dette noe mange anser som en fordel. Anonymkode: 5d57f...ea3 Det er ikke kortbruken som gjør at du får plus for go (evt. business for go), det er den totale inntjeningen av poeng, uavhengig av hvor de kommer fra (altså trumf, reiser, Amex og alt annet teller også her). Jeg anser meg selv som bonusjeger, og vi reiser årlig til USA (familie på fem). Ikke alltid vi klarer alle på business, men vi har normalt business en vei. Anonymkode: 2659e...aad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #7 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg valgte å ikke gjøre det fordi det ville vært vanskelig for oss å bruke poengene i praksis. Vi har ingen fleksibilitet ift når vi kan reise (skolebarn, turnusjobb), det er vanskelig å planlegge ett år fram i tid, og det kan være vanskelig å få fem bonusbilletter på samme fly. Så jeg fant ut at det ikke var verdt styret og kostnadene (kredittkortene du må bruke er dyre). Men for noen er det en glimrende mulighet til å få billige reiser. Anonymkode: 24e2c...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. september 2024 #8 Del Skrevet 12. september 2024 (endret) Hvordan er Eurobonus nå som SAS er ute av Star Alliance? Blir det like gledelig i SkyTeam? Endret 12. september 2024 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #9 Del Skrevet 12. september 2024 Hei. Vi kjøper mye på amex og SAS Mastercard. Har trumf. Vi reiser business på minst en lang tur i året. Bruker kortet nok til å få 2ct i året. I år skal alle 4 til Zanzibar (bc) begge veier - så er absolutt verdt det for oss. Anonymkode: 37518...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #10 Del Skrevet 12. september 2024 Samler eurobonus i hverdagen, og veksler trumf automatisk til eurobonus. Amex elite er for meg dyrt og lite hensiktsmessig. Jeg handler rett og slett ikke så mye. Tidligere måtte jeg legge ut for arbeidsreiser, og da var det mer interessant. Jeg bruker poengene kun til oppgradering når jeg flyr langdistanse. CT ble aldri brukt, eller kun på korte reiser, rett og slett fordi det er nok reiser som det er. Anonymkode: 9e7a9...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå