Gå til innhold

Vært hjemme med sykt barn i en uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg helt tom. Er utslitt, og tok min tørste dusj på 6 dager. Har tusen ting jeg skulle gjort men som har blitt utelatt. Har vært hjemme med sykt barn, og har vært syk selv. Klarer seriøst ikke mer nå. 

Sjefen er sur på meg, fordi jeg er hjemme igjen. Først var jeg borte pga sykdom selv, så ble ungene syke og jeg er hjemme siden barna vil ha meg. Far stiller opp, men barna vil alltid til meg når de er syke. 

Vi har flere barn og jeg har seriøst ikke noe og i de etter barnehagen. Er på gråter og er helt tom for energi. Jeg klarer nesten ikke å legge de heller, fordi jeg er så sliten. Samboer tar mest av ansvaret etter jobb men det hjelper lite når de bare vil til meg og jeg blir sittende der med alle barna til slutt. 

Har barnevakt i ny og ned, men en 17 åring har ingenting å stille opp med mot mine syke barn. Besteforeldre prøver så godt de kan, men de strekker ikke til å begynner å bli sliten selv.  

Anonymkode: 9210a...ad8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det å ha barn. Det går over :bond:

Anonymkode: 83a18...72c

• Liker 4
Skrevet

Du må rett og slett la pappaen være hjemme med de syke barna. 

Hva gjør du når du ikke har flere sykt barn dager? Skal du ta ut ulønnet enn å la far steppe opp..

Anonymkode: 2479a...516

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

skjønner faktisk at sjefen blir sur. Du må faktisk venne barna deres til å gå til far også. Hva om det skulle skje deg noe? Du kan havne på sykehus for lengre periode. Hva da? Bare tull dette med at barna vil til en spesiell forelder når de er syke, det er kun fordi dem er vant til dette. 

Anonymkode: 24130...93f

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Skjønner at sjef blir sur dersom du tar alle dagene. Da slipper fars arbeidsgiver unna, og din arbeidsgiver får alle kostnadene. Dere bør dele. Så lenge far er trygg og oppegående så bør ikke barna ha så mye de skulle ha sagt i den situasjonen. 

Anonymkode: b0e95...bf4

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

skjønner faktisk at sjefen blir sur. Du må faktisk venne barna deres til å gå til far også. Hva om det skulle skje deg noe? Du kan havne på sykehus for lengre periode. Hva da? Bare tull dette med at barna vil til en spesiell forelder når de er syke, det er kun fordi dem er vant til dette. 

Anonymkode: 24130...93f

Sjefen får bare bli sur. Barna mine kommer før jobb uansett. 

Jeg synes det er mer jobb å være hjemme enn på jobb. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har vel et visst antall dager du kan bruke uansett

Anonymkode: ee297...c13

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hvordan har du tenkt å ta deg av barna hvis du står uten jobb?

Anonymkode: e3453...49a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Er nok null problem at far er hjemme med de om du hadde gitt det forsøk. 

Garantert! 

Anonymkode: a5fff...06b

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hvordan har du tenkt å ta deg av barna hvis du står uten jobb?

Hun mister ikke jobben av å bruke sykt barn dager.

Anonymkode: 07a12...c92

Skrevet

All sykdommen som følger med barnehagebarn er forferdelig🙈 Det blir etter hvert bedre, hold ut🫶🏻

Anonymkode: 312a3...13c

Skrevet

Men hvis du er så utslitt må du jo la far være hjemme med de??? Det er helt normalt dessverre at barna foretrekker mamma, men det får de ikke bestemme. De har det helt fint med far også. 

Skrevet

Barna kan ikke ha ansvaret for å bestemme hvem som skal ta seg av dem.  De kan mene veldig sterkt at det skal være deg, men de ser ikke hele bildet. Både for barnas, din og fars skyld må dere voksne vise at de kan stole på far også.

Det gjør dere lettest ved at far også tar sykt barn-dager. Når du er ute av huset, får de sjansen til å knytte seg til far. Det beste for barna er å ha to omsorgspersoner de stoler på når de er sårbare, og ikke bare en, men det forstår de ikke selv. Da må dere voksne ta ansvar for å Ia dem erfare det, tross protester.  

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Her bør du trosse barnas ønsker og la far være hjemme. Høres ut som de trenger et nærere forhold hvis de kun foretrekker at du er hjemme.

• Nyttig 3
Skrevet

Da kommer du deg på jobb og lar far få ansvaret hjemme med barna. Så tullete å la de bestemme hvem som skal være hjemme med de. Jeg skjønner faktisk sjefen din er sur for du må alltid være hjemme med syke barn.

Anonymkode: f01ce...0ed

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Slik var barna mine også da de var små, og jeg kjenner også på at jeg ønsker å være der for dem når de er syke. Vi har likevel stort sett vært hjemme annenhver sykedag, slik at det ikke blir så stor belastning på min arbeidsgiver. Nå er barna like knyttet til far som til meg, så det var positivt for far også. 

Anonymkode: 8df66...dd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun mister ikke jobben av å bruke sykt barn dager.

Anonymkode: 07a12...c92

var det det jeg skrev? Nei. Så et tips før man kaster seg over tastaturet er å lese kommentarer ordentlig og lese de i kontekst.

Skrevet

La far være hjemme halvparten av dagene. Med mindre barna er veldig syke, så bør man fint kunne dusje… høres ut som det er et større problem her enn bare syke barn når man ikke dusjer på seks dager

Anonymkode: 2a8c0...b5d

Skrevet

Men det er jo ikke ungene som bestemmer hvem av dere som skal være hjemme med de. De blir jo bare enda mer mammabrelete når de får bestemme det. Datteren min på 2 vil alltid til meg, men av og til passer det ikke så da må hun be om det samme av pappaen.

Skjønner godt at sjefen blir sur om det alltid er du som er hjemme. 

hvis besteforeldre bor i nærheten så svipper du bortom der å tar deg en lang lur i ettermiddag mens pappaen henger med ungene, enten de liker det eller ei. 

Anonymkode: c999b...f4c

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger kan ikke barna få det de vil. Her høres det ut som om det er nødvendig at far tar over og er hjemme med sykt barn. Selv om de helst vil ha deg. 

Ingen tjener på at du sliter deg helt ut. Ikke ungene heller. 

Ungen dævver ikke av å måtte være hjemme med Pappa, selv om hun helst ville ha Mamma. 

Anonymkode: dd193...b3d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...