Gå til innhold

Vannkopper og helvete det følger med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dete som har opplevd vannkopper med barna. Når ble dette helvete ferdig? 

Har vært hjemme siden søndag, og har kroppen full.. Får så vondt av han! Får smertestillende og blir smurt med hvit vask hver kveld etter lett bad. 

Han spiser nesten ikke, men drikker. Han har vondt og det er grusomt å sitte der hjelpeløs å ikke kan gjøre annet enn å gi smertestillende og bruke hvit vask som er liten effekt. 

Når begynte deres barn i bhg igjen? Og når gikk vannkoppene bort? 

Anonymkode: 17e49...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cirka en uke fra utbrudd til de er tørre, kan tilbake i barnehage da. 

Anonymkode: 6aa35...360

• Liker 2
Skrevet

Tok vel rundt 10 dager før alle var tørket ut. 

Anonymkode: f3dda...47d

Skrevet

Ikke svar på spørsmålet, men ville ønske god bedring! 

• Liker 1
Skrevet

Oi, så lenge 

Skrevet

Det finnes bedre ting å smøre på enn hvitvask. Spør på apoteket. 

Anonymkode: d1eb5...ed2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dete som har opplevd vannkopper med barna. Når ble dette helvete ferdig? 

Har vært hjemme siden søndag, og har kroppen full.. Får så vondt av han! Får smertestillende og blir smurt med hvit vask hver kveld etter lett bad. 

Han spiser nesten ikke, men drikker. Han har vondt og det er grusomt å sitte der hjelpeløs å ikke kan gjøre annet enn å gi smertestillende og bruke hvit vask som er liten effekt. 

Når begynte deres barn i bhg igjen? Og når gikk vannkoppene bort? 

Var vekke 2uker ca. Hadde masse og tok tid før alt var tørket inn. Allmenntilstanden skal jo og være bra! 

Anonymkode: d26cf...b38

Skrevet

Dette kan bli en tøff uke. Satt dere inne hele tiden eller var dere ute? 

Skrevet

Med våre så var det 2 dager som var ille, etter det var de i god form men måtte vente noen dager til på å få lov til å gå i skole/barnehage.

Anonymkode: ccffb...dc2

Skrevet

Mine har ikke hatt det ennå men vil bare si at fy så irriterende det er at man ikke bare kan kjøpe den vaksinen og slippe det. Dvs, noen får vel lov men det går ikke her fordi helsesykepleier er sta som et esel. Husker hvor dårlig jeg var som barn og de som har hatt det i klassen nå på siste runde lå strekt i en uke. Jeg prøvde kjøpe meg ut av denne møkkasjudommen men det går ikke for dette skal barna bare lære å lide seg gjennom. Bullshit. Håper Norge får den inn i barnevaksinasjonsprogrammet sånn som en del andre land har. God bedring til dere. 

Anonymkode: ea221...69a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mine har ikke hatt det ennå men vil bare si at fy så irriterende det er at man ikke bare kan kjøpe den vaksinen og slippe det. Dvs, noen får vel lov men det går ikke her fordi helsesykepleier er sta som et esel. Husker hvor dårlig jeg var som barn og de som har hatt det i klassen nå på siste runde lå strekt i en uke. Jeg prøvde kjøpe meg ut av denne møkkasjudommen men det går ikke for dette skal barna bare lære å lide seg gjennom. Bullshit. Håper Norge får den inn i barnevaksinasjonsprogrammet sånn som en del andre land har. God bedring til dere. 

Man kan vel kjøpe den om fastlegen skriver ut resept? Eller en privat lege?

Anonymkode: e8493...c72

• Nyttig 2
Skrevet

Det verste er vel i de kommende dagene, tipper jeg. Min var hjemme fra barnehagen i 1,5 uke. 

Anonymkode: 19207...4e7

Skrevet

Prøv med allergimedisin. Det kan også lindre kløen.

God bedring!

Anonymkode: 4da12...1b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke noe problem å få tak i vaksine. Send en mld til fastlegen eller kontakt en klinikk som driver med reisevaksinasjon. 

Anonymkode: b464a...696

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det finnes bedre ting å smøre på enn hvitvask. Spør på apoteket. 

Anonymkode: d1eb5...ed2

Cytelium!! Livredder ved vannkopper! 
+allergimedisin. Funket bra her. Men den ene fikk de i endetarmen og klarte ikke bæsje. Så ja, helt enig i at det er en fæl sykdom å se de ha… 

Anonymkode: 47cc2...37b

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Man kan vel kjøpe den om fastlegen skriver ut resept? Eller en privat lege?

Anonymkode: e8493...c72

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke noe problem å få tak i vaksine. Send en mld til fastlegen eller kontakt en klinikk som driver med reisevaksinasjon. 

Anonymkode: b464a...696

Ikke så lett her. Jeg ringte fastlegekontoret først, men de sa at jeg må snakke med helsestasjonen. Det er de som setter vaksinene her, også reisevaksiner. Helsesykepleieren sa at de vaksinerer ikke friske barn (selv om jeg betaler)  og det er noen timer å kjøre til privatlege. Skal man betale ca 1000 for vaksinen og så for privat legetime og reise i tillegg så går det noen kroner... Får se det litt an et par år til og se om de blir smittet tenker jeg. Da nærmer eldste seg tenårene. 

Ikke meningen å kuppe tråden forresten, måtte bare blåse ut litt frustrasjon her. 

• Hjerte 1
Skrevet

Kjøp poxcilin skum på apoteket. Reddet sykdomsforløpet endel. Men det var blytungt. Syk en uke, men måtte ha flere dager ekstra på å komme seg før bhg. 

Anonymkode: 441a3...011

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det sant? Vi hørte bare med legen og fikk satt den på helsestasjonen. Var null problem i vår kommune. Var bare at vi måtte betale for det selv.

Husker selv hvor fælt det var å ha vannkopper, så tenkte at vi bare dropper det når det finnes en vaksine.

Beklager, mitt innlegg er ikke mye til hjelp, TS. Du har min sympati. Det er vondt å se på unger som ikke har det bra, men de fleste skal gjennom dette, og det går heldigvis over. God bedring 🌺

Endret av Rosa Dartle
Skrevet

Her var det høy feber og ekstremt mye vannkopper i rundt 10 dager tror jeg. Helt på slutten kom det betennelse i flere av vannkoppene (de største), det var litt av et styr. Har fått ganske store arr på en del av de. Han var 8,5 da han fikk vannkopper, glad for å være ferdig. 

Anonymkode: b758a...cc5

Skrevet

Alle våre tre hadde det i 10 dager. Ingen dager overlappa, så det varte hele oktober 🤪

Kun den ene ble syk og ille plaga da, med de to andre hadde vi utrolig fine dager på telttur i høstfjellet. 

Anonymkode: b73e2...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...