Gå til innhold

Har jeg sett for mye krim og overdriver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen barn involvert. 

Jeg og eksen var sammen i noen år, og det ble slutt for noen år siden. Det er mange grunner for at det ble slutt, men denne tråden handler ikke om det.

Vi møttes igjen på byen tilfeldigvis for en stund tilbake, og endte til sengs sammen den kvelden. Og har gjentatt dette med et vennskapelig sex forhold i etterkant.

Jeg har nok sett litt for mye Krim i det siste, dokumentarer o.l. så jeg stresser litt om dette er en person jeg bør styre unna? 

Det er ingen følelser involvert. 

Men etter å ha sett på noen dokumenter nå så blir jeg litt usikker om jeg overdriver i hodet mitt.. Jeg kjenner igjen noen lignende hendelser som jeg muligens overdriver.

Vil beskrive noen av de verste hendelsene så kan dere bedømme.

1. Når han blir sint så ser han rødt, han har ved tre anledninger kastet noe etter meg. Feks en yoghurt en gang, ei eske. Ikke tunge ting. Han har også slått i vegger feks. Men ingenting ødelagt. Men han har ødelagt noe knuselig pynt og glasser. 

2. Når han ble så sint så kan han skrike og si ganske fryktelig og personlige ting til meg. Og generelt hvis han er sint så har har mange ganger sagt at jeg er det verste menneske han har møtt. Jeg kommer aldri til å bli lykkelig. Fortelle alt som er galt med meg, og noen ganger daglig at andre er bedre enn meg.

3. I sinne har han også revet ned noen hyller og ødelagt slikt.

4. Han har i sinna og beruselse ved to anledninger kjørt bil.

5. Jeg har låst meg inne på rommet eller gjesterommet og han har hamret og slått på døra for å prøve å komme seg inn til meg fordi han er så forbanna. 

6. Han har i sinne kastet klærne mine I søpla. Men angret seg kjapt og hentet dem tilbake igjen. 

7. Han kom alltid med bortforklaringer og bagetalisete ting han gjorde. Mente det ikke var så ille og at jeg overdriver. Og at han hadde feks ikke gjort disse tingene hvis ikke jeg hadde først "xxxxx". Feks så mente han at jeg overdrev og avbrøt han mens vi kranglet og derfor ble han så sinna og ødela ting eller sa stygge ting. At jeg burde jobbe med meg selv og ikke gjøre han så sint.

8. Stadig plukket på meg og ting jeg gjorde feil. At jeg gjorde han mye flau når vi var ute feks, fordi jeg ikke oppførte meg 'normalt'. Han sa ofte at jeg ikke var normal og at ting jeg likte å gjøre wller spise ikke var normalt. Det var feks ikke normalt å pusse tennene før frokost.

9. Og det irriterte han at jeg gjorde ting på annen måte enn han. Hvis jeg feks liker å dusje på kvelden før jeg legger meg irriterte det han fordi det var normalt å dusje på morgenen før jobb så man var ren den dagen. Eller at jeg måtte bruke riktig ting feks. Hvis jeg brukte dusj såpe når jeg barberte meg så nevnte han det jevnlig at det var merkelig og at jeg burde bruke barberskum. Mange sånne små ubetydelige tilfeller med alt mulig.  

10. Han har ved noen anledninger gjemt tingene mine. Feks lagt bort nøklene mine eller gjemt bodylotion.

11. Han sto heller ikke for ting han gjorde. Eller sa. Og det var alltid jeg som hadde misforstått han. Og hadde jeg det skriftlig så var det en unnskyldning for det. Feks. Ja han hadde sagt at vi kunne gå å bade. Men han hadde ikke sagt NÅR og hadde kun sagt vi KUNNE gjøre det, ikke at vi SKULLE gjøre det. 

12. Han hadde aldri feil. Han visste alltid alt og jeg fikk alltid høre at 'det var det han trodde'. Og hvis vi kranglet om noe så dumt om det lå en kiwi butikk ved siden av spar butikken, så var det min feil fordi jeg hadde ikke sagt at jeg mente på høyre side, han trodde jeg mente venstre side. Også når vi da feks er på spar eller kiwi så skal han peke og vise at ja man kan ikke se butikken fra inngangsdøra feks. 

Til gjengjeld så skal der endel ting til før han blir så sint. Og er oppvokst med vold i hjemmet. Og han var litt med at ting som skjer i sinne teller ikke, så kom gjerne med kaffe og frokost på senga til meg dagen etterpå.

Han har aldri slått meg eller noe slikt. Kun fysisk holdt meg igjen hvis jeg ville komme meg bort fra situasjonen. 

Han er kjempe snill og god. Varter meg opp og kan behandle meg som en prinsesse. Jeg er bare lei av han poengterer det selv, snakker hele tiden hvor heldig jeg er. Spør hva mine venner sier når jeg er så heldig at han 'xxxxx'.

Uansett. Jeg har ikke tenkt å bli sammen med han. Kun sex. 

Er det så farlig? Han har aldri vært voldelig mot meg. Og disse kranglete oppstår ikke nå når det kun er sex og vennskap.

Anonymkode: abaaa...05a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at psykisk vold også er vold? Tenker da på å bli kastet ting etter og slike ting. Det er vel aldri greit? Selvfølgelig er ikke mannen god. Dette vet du jo selv. Eller så hadde du ikke vært så usikker å laget en tråd om det. Mener du at vi skal sitte å validere deres forhold?  Det håper jeg ingen gjør. Du har jo listet opp 12 grunner her til å gå din vei. Kjempe snill og god ja.. Den kjøper jeg ikke basert på det du forteller her.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Les det du skriver en gang til. Jeg blir skremt over at du må spørre om slik oppførsel er innafor. Psykisk og materalistisk vold er også vold. 

Anonymkode: 121e7...c9d

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er kjempe snill og god.

Nei, han er faktisk ikke det. Han har et alvorlig sinneproblem!

Anonymkode: eee71...84b

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Er han ekstremt god på sex? Siden du er villig til å risikere helse for den, mener jeg? For du kunne jo med noenlunde letthet skaffet deg en annen sexpartner. Med noe mer vansker, selvsagt, en som var en god sexpartner (noe som jo er hele poenget) som også ikke er en gærning.

Anonymkode: 7fbb1...b66

• Liker 9
Skrevet

Tror du virkelig noen vil fortelle deg at det er ok, og at du bare må fortsette å ha kontakt/sex med et slikt menneske?

Løp, jente!

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Du skriver at slike krangler ikke skjer nå.. vel, menn som dreper damene har heller ikke drept de før. Plutselig har du en annen mann og han der slår han helseløs. Tidligere atferd er en god prediktor for fremtidig atferd. Det må da finnes noe bedre du kan ha uforpliktende sex med. Han der er ikke trygg.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ingen barn involvert. 

Jeg og eksen var sammen i noen år, og det ble slutt for noen år siden. Det er mange grunner for at det ble slutt, men denne tråden handler ikke om det.

Vi møttes igjen på byen tilfeldigvis for en stund tilbake, og endte til sengs sammen den kvelden. Og har gjentatt dette med et vennskapelig sex forhold i etterkant.

Jeg har nok sett litt for mye Krim i det siste, dokumentarer o.l. så jeg stresser litt om dette er en person jeg bør styre unna? 

Men etter å ha sett på noen dokumenter nå så blir jeg litt usikker om jeg overdriver i hodet mitt.. Jeg kjenner igjen noen lignende hendelser som jeg muligens overdriver.

1. Når han blir sint så ser han rødt, han har ved tre anledninger kastet noe etter meg. Feks en yoghurt en gang, ei eske. Ikke tunge ting. Han har også slått i vegger feks. Men ingenting ødelagt. Men han har ødelagt noe knuselig pynt og glasser. 

2. Når han ble så sint så kan han skrike og si ganske fryktelig og personlige ting til meg. Og generelt hvis han er sint så har har mange ganger sagt at jeg er det verste menneske han har møtt. Jeg kommer aldri til å bli lykkelig. Fortelle alt som er galt med meg, og noen ganger daglig at andre er bedre enn meg.

5. Jeg har låst meg inne på rommet eller gjesterommet og han har hamret og slått på døra for å prøve å komme seg inn til meg fordi han er så forbanna. 

6. Han har i sinne kastet klærne mine I søpla. Men angret seg kjapt og hentet dem tilbake igjen. 

7. Han kom alltid med bortforklaringer og bagetalisete ting han gjorde. Mente det ikke var så ille og at jeg overdriver. Og at han hadde feks ikke gjort disse tingene hvis ikke jeg hadde først "xxxxx". Feks så mente han at jeg overdrev og avbrøt han mens vi kranglet og derfor ble han så sinna og ødela ting eller sa stygge ting. At jeg burde jobbe med meg selv og ikke gjøre han så sint.

8. Stadig plukket på meg og ting jeg gjorde feil. At jeg gjorde han mye flau når vi var ute feks, fordi jeg ikke oppførte meg 'normalt'. Han sa ofte at jeg ikke var normal og at ting jeg likte å gjøre wller spise ikke var normalt. Det var feks ikke normalt å pusse tennene før frokost.

9. Og det irriterte han at jeg gjorde ting på annen måte enn han. Hvis jeg feks liker å dusje på kvelden før jeg legger meg irriterte det han fordi det var normalt å dusje på morgenen før jobb så man var ren den dagen. Eller at jeg måtte bruke riktig ting feks. Hvis jeg brukte dusj såpe når jeg barberte meg så nevnte han det jevnlig at det var merkelig og at jeg burde bruke barberskum. Mange sånne små ubetydelige tilfeller med alt mulig.  

10. Han har ved noen anledninger gjemt tingene mine. Feks lagt bort nøklene mine eller gjemt bodylotion.

11. Han sto heller ikke for ting han gjorde. Eller sa. Og det var alltid jeg som hadde misforstått han. Og hadde jeg det skriftlig så var det en unnskyldning for det. Feks. Ja han hadde sagt at vi kunne gå å bade. Men han hadde ikke sagt NÅR og hadde kun sagt vi KUNNE gjøre det, ikke at vi SKULLE gjøre det. 

12. Han hadde aldri feil. Han visste alltid alt og jeg fikk alltid høre at 'det var det han trodde'. Og hvis vi kranglet om noe så dumt om det lå en kiwi butikk ved siden av spar butikken, så var det min feil fordi jeg hadde ikke sagt at jeg mente på høyre side, han trodde jeg mente venstre side. Også når vi da feks er på spar eller kiwi så skal han peke og vise at ja man kan ikke se butikken fra inngangsdøra feks. 

Til gjengjeld så skal der endel ting til før han blir så sint. Og er oppvokst med vold i hjemmet. Og han var litt med at ting som skjer i sinne teller ikke, så kom gjerne med kaffe og frokost på senga til meg dagen etterpå.

Han har aldri slått meg eller noe slikt. Kun fysisk holdt meg igjen hvis jeg ville komme meg bort fra situasjonen. 

Han er kjempe snill og god. Varter meg opp og kan behandle meg som en prinsesse. Jeg er bare lei av han poengterer det selv, snakker hele tiden hvor heldig jeg er. Spør hva mine venner sier når jeg er så heldig at han 'xxxxx'.

Er det så farlig? Han har aldri vært voldelig mot meg. Og disse kranglete oppstår ikke nå når det kun er sex og vennskap.

Bare finn deg noen som evt har bearbeidet slike ting, ikke tatt det med seg..

Alt dette er jo røde flagg..

• Liker 3
Skrevet

Den første gangen han hadde gjort meg redd så ville jeg gått. Hvis jeg ikke føler meg trygg så kan jeg ikke være i et forhold.

Jeg synes det er veldig rart at du lurer på om dette er en person du bør styre unna. Sinneutbrudd, si fryktelige ting, kaste saker og fyllekjøring, herregud. Ja, du bør styre unna. Normale mennesker oppfører seg ikke slik som det her.

Tenk godt gjennom hvorfor du har akseptert det greiene her så du kan unngå å finne noen som likner i fremtida.

Anonymkode: f59cf...8cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

kastet noe etter meg

slått i vegger

ødelagt noe knuselig pynt og glasser. 

revet ned noen hyller og ødelagt

i beruselse kjørt bil

hamret og slått på døra

kastet klærne mine I søpla

gjemt tingene mine

Se over. Dette er kun de fysiske tingene som du nevner. I tillegg kommer alt det psykiske.

At du i det hele tatt nå har tanker om hva som kan skje bør skremme deg. De fleste vil se utenfra at dette er ikke bra for deg.

Mulig du er litt blind ettersom du har vokst opp med vold.

Anonymkode: 5d40a...2ea

• Liker 3
Skrevet

Hvordan klarer du Å TENNE på en mann som har behandlet deg som dritt? Som bedriver psykisk vold og kaller seg stygge ting? Klarer du å slappe av rundt og nyte en mann som har blitt så sint FLERE GANGER at du blir redd og forsøker å komme deg bort fra situasjonen? 

Snap out of it, han der er faen ikke verdt å ha i livet ditt. 

• Liker 3
Skrevet

Heter denne exen Marius..? Anmeld han, og kontakt moren hans og fortell hva slags drittsekk av en sønn hun har. 

Anonymkode: 9c4d0...123

Skrevet

Hvorfor holder du på med dette menneske her da?

Han høres IKKE god ut. Tenk på livet ditt og hva det er verdt

Anonymkode: cacc9...fd9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen barn involvert. 

Ja, han er farlig.  Det er bare spørsmål om tid før han denger løs på deg.  Kom deg vekk! 
sett for mye krim??  Trenger ikke å se krim for å skjønne at denne mannen er gal. 

• Liker 4
Skrevet

Her er det flere røde flagg enn i et 1. maitog. Løp!

Anonymkode: b5a13...f97

• Liker 6
Skrevet

Det er langt fra normalt og greit. Han har ikke impulskontroll.

Er det ikke best å bare styre unna?

Skrevet

Løøøøøøp!

Anonymkode: 32fc5...a2c

Skrevet

Han der bør du holde deg langt unna. Bør vurdere å anmelde ham.

Skrevet

Sett for mye krim??!!!

Hva er tankegangen din, at så lenge han ikke knivstikker og parterer deg så er det ok?

Spørsmålet her er ikke (bare) om han vil forårsake din død, spørsmålet er om dette er noe du vil LEVE med.

Løp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Løp for livet. 

Anonymkode: d27ac...72a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...