Gå til innhold

Lipødem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden jeg var 13 hatt unormalt store legger. Sånn at folk stirra og kunne aldri ha sko som gikk høyere opp enn anklene. 

La på meg masse fra 18-25. Men nå har jeg gått ned snart 60 kilo. Dette har egentlig gjort så hele underkroppen min ser deformert ut. Har lenge mistenkt lipødem og dro til en fysioterapeut som skal ha god peiling på dette. 

Men hun var ikke sikker og sa at «hva gjør det egentlig om du får denne diagnosen? Det er ingenting å gjøre med det uansett». Såå jeg vet ikke ? Hører jo man kan få pulsator og kompresjonsklær som kan hjelpe. 

Men jeg har ikke mye smerter så derfor lurer jeg på om jeg bare en vanlig tjukk? Jeg har ingen smerte bortsett fra når jeg tar på huden, spesielt på leggene. Får også veldig mye blåmerker på leggene uten å vite hvorfor. Ser jo andre overvektige, men underkroppen dems ser sjeldent ut som min 😕 

Skal legge ut et bilde så kanskje noen med samme diagnose kan si sin mening, litt frustrerende å ikke vite. De har jo kliniske studier innimellom også, men uten en diagnose kan jeg jo ikke søke engang. Beste er selvfølgelig om jeg ikke har det, men klarer ikke legge det fra meg.. 

Anonymkode: 7b26a...f23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...