AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Skrevet 11. september 2024 Jeg hadde blitt sammen med eksen igjen (var sammen for 11 år siden og ble slutt for 9). Ingenting dramatisk skjedde den gangen. Vi møttes igjen i Mars, hang masse og utviklet følelser. I Juli ble vi sammen igjen og jeg tenkte at NÅ er singellivet endelig over og jeg er kjempe forelsket. For rundt to uker siden begynte han å bli litt mer «care» eller litt annerledes da. Jeg vet at han har traumer fra barndommen og han jobber turnus som han blir ofte sliten av. Uansett, i går tok jeg opp med han om hva det var som var galt. Etter en god 40 minutters stillhet fikk jeg endelig svar. Han følte det var noe galt og at forholdet kanskje ikke var det beste for oss. Trodde oppriktig han tulla og fikk helt bakoversveis for dette forventa jeg ikke. Jeg spurte hvorfor han ikke har sagt noe om hva han har følt sånn at jeg evt kunne prøvd å gjort noe annerledes. Han sa jeg ikke ville ha det bra med han og at jeg fortjente en bedre kjæreste. Når det kommer til dette så har han sagt det før han tror at jeg tenker bla barndommen hans er tabu. Han har hatt en dårlig barndom men jeg ville ALDRI dømt han for det. Jeg har ikke gjort annet enn å fortelle hvor glad jeg er i han, hvor mye han betyr for meg osv. Jeg er kjempe forelsket i han. Kan jo fint si nå at jeg har kjærlighetssorg. Allikevel, sendte jeg han en melding sent og skrev at jeg ikke vil gi han opp, men at jeg ikke vet helt hvordan hvis han er veldig låst. Jeg fikk litt følelsen av at han ikke var helt sikker på avgjørelsen sin heller. Jeg spurte om han vær så snill kunne gi dette en sjanse til. 40 min senere svarte han: Vi kan prates senere til uka hvis det er greit? Noe det helt klart er. Nå vet ikke jeg om han bruker disse dagene på å finne ut at han ikke absolutt ikke vil, men. Nå for 30 min siden fikk jeg en snap av han: Går det greit med deg? Jeg vet kg ikke er fasiten her men er det noen av dere som tror at dette kan funke? At han er villig til å prøve? Er det vanlig å sende melding dagen etter et brudd for det har ikke jeg gjort/fått tidligere.. Anonymkode: 34627...c3c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Skrevet 11. september 2024 Mange sender meldinger etter et brudd ja. Husk at begge i et forhold skal være forståelsesfulle og få den andre til å føle seg trygg, ikke bare du. Anonymkode: 644be...5e3 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #3 Skrevet 11. september 2024 Det er vanlig å være usikker etter et brudd med et bra menneske, for det er jo alltid em slags tvil om man kunne få riktige følelser og fiks på det som føles feil, men jeg tror nok det er best for deg å være innstilt på at han gjorde det slutt fordi det er rett for ham å avslutte. Har man ikke de rette følelser pleier ikke det bli bedre på noen måter av at den andre legger seg helt på rygg og liksom skal gjøre alt. Er det ikke det rette er det ikke det rette, så brutalt er det. Han hadde ikke gjort det slutt om dere var rett for ham. Ikke finn på unnskyldninger angående barndommen. Anonymkode: f8f99...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #4 Skrevet 11. september 2024 Det er også en del som prater mye om hvor lite de har å tilby en kjæreste, i steden for å si rett urt: Jeg vil ikke være sammen med deg fordi du ikke er den rette for meg. Grunnen til at de ikke vil si det rett ut, er ofte at de har tenkt på det en stund men ikke villet gi slipp på goder som sex, omsorg mm. Anonymkode: 644be...5e3 1
Humas Skrevet 11. september 2024 #5 Skrevet 11. september 2024 Med egen historie i bagasjen. Etter noen mnd eller år så blekner forelskelse og man opplever problemene med den andres traumer hvis de ikke er ryddet mer opp i. Han kommer nok ikke til å klare å binde seg med andre heller, det blir ‘rebound’bpå ‘rebound’. Og du vil ant også ha problemer for hjertet ditt er fullt av han. Tror ikke dere klarer å rydde opp alene. Hvis dere ikke har råd til parterapeut, så anbefaler jeg (uavhengig livssyn) å snakke m en sjelesørger fra kirken. De har masse erfaring (bryllup, begravelser, forståelse og mye mer. Noen er skikkelig bra. Mange har også opplæring i sorg/krise/psykologi med mer. Det er gratis og lov å prøve forskjellige. Han har nok for store traumer antakelig, men det er et forslag. Selv hadde jeg store traumer, og jeg klarte ikke å finne en psykolog som forsto seg på meg. Måtte slutte hos psykolog for å bli bedre. Jeg mistet ‘love of my life’ pga traumene. Anbefaler at dere ikke gir opp for lett. Men, begge må være innstilt på å jobbe m forholdet. Et langt forhold gir stor ‘gevinst’ etter mange år, noe jeg først i godt voksen alder har klart å finne ut av. Føler forøvrig med deg. Prøv å gjør noe hyggelig innimellom, gråt, ikke gå rett til ny partner for bekreftelse og ikke mist håpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå