Gå til innhold

Sminker dere dere selv eller betaler noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Priser for sminke og hår strekker seg oppimot 10 tusen. Synes det høres sykt dyrt ut for «bare» å sminke og style håret! Det var kanskje nærmere 8000 da, men den på 10000 inkluderte også hår ELLER sminke til en forlover. Og ink prøvetime. 
 

Jeg sminker meg selv hver dag og har stor interesse for sminke, men er jo absolutt ikke en proff med proffe produkter osv. er det vanlig å sminke seg selv eller får «alle» proff sminke nå? 
 

i det forrige bryllupet jeg var i hadde bruden en billig brudekjole fra aliexpress til ca 1500 kr som var kjempefin til henne. Hun hadde også brukt mange tusen på sminken. Den var RÅ fin og jeg ante virkelig ikke at hun kunne se så bra ut. Synes dere som har betalt for dette at det var verdt det?

 

Anonymkode: 21311...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betalte 4800 for sminkør og stylist. Det var helt klart verdt det, spesielt fordi jeg ikke interesserer meg for sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du bli prøve sminket før du bestemmer deg? 

Anonymkode: 51144...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann drev frisørsalong og en av hans ansatte gjorde min sminke / frisyre på bryllupsdagen. 

Følte meg stygg. 

Anonymkode: c5f60...76e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg selv. Jeg er ikke så erfaren og hadde veldig lite sminke men har handla inn en del nå, sett mye på youtube og testa en del teknikker og slikt og begynner å føle meg veldig trygg på at jeg kan sminke meg selv på dagen. 
Jeg går for en ganske naturlig og nøytral look. Omtrent det mange vil kalle soft glam bare med mindre øyesminke og røde lepper.

Jeg har gjort det slik fordi jeg synes det er vanskelig å booke noen til å gjøre det for meg når jeg ikke aner hva jeg liker og er komfortabel med. 

Anonymkode: 34da9...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor (og giftet oss) ruralt. Nærmeste sminkør er mange timer unna, og reise/opphold ville sikkert doblet prisen. Sminket meg selv, men fikk hjelp av frisør til øyesminke, for det er jeg skikkelig dårlig på.

Anonymkode: 16b20...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Får du bli prøve sminket før du bestemmer deg? 

Anonymkode: 51144...b0e

Prøvetime er inkludert, men det er mer for å finne ut hvilken stil man ønsker å gå for. Tror man må betale ut denne prøvetimen om man ikke bruker sminkøren til bryllupsdagen likevel

Anonymkode: 21311...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (11 timer siden):

Jeg betalte 4800 for sminkør og stylist. Det var helt klart verdt det, spesielt fordi jeg ikke interesserer meg for sminke.

Men det må ha vært lenge siden? Eller fant du noen til den prisen i disse tider?

Anonymkode: 21311...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminket meg selv. Hadde prøve - time hos en som jobbet med å sminke, men jeg så helt forferdelig ut og gråt nesten da jeg gikk ut derfra. Jeg så ut som en sånn eldre alkolisert kjerring! Var så skuffet. Så jeg tok det selv. 

Kjolen kjøpte jeg på på nett til 1900, en fantastisk kopi av en jeg så i Norge. Den var nydelig og ingen så den var "falsk". 

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminket meg selv. Er ikke spesielt opptatt av sminke, men bruker til vanlig litt blush, mascara og litt øyenbrynsfarge. Ville gjøre det selv så jeg liknet på meg og ikke så ut som en annen. Hadde for mange bekjente som var misfornøyde med det andre hadde gjort på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Priser for sminke og hår strekker seg oppimot 10 tusen. Synes det høres sykt dyrt ut for «bare» å sminke og style håret! Det var kanskje nærmere 8000 da, men den på 10000 inkluderte også hår ELLER sminke til en forlover. Og ink prøvetime. 
 

Jeg sminker meg selv hver dag og har stor interesse for sminke, men er jo absolutt ikke en proff med proffe produkter osv. er det vanlig å sminke seg selv eller får «alle» proff sminke nå? 
 

i det forrige bryllupet jeg var i hadde bruden en billig brudekjole fra aliexpress til ca 1500 kr som var kjempefin til henne. Hun hadde også brukt mange tusen på sminken. Den var RÅ fin og jeg ante virkelig ikke at hun kunne se så bra ut. Synes dere som har betalt for dette at det var verdt det?

 

Anonymkode: 21311...18c

Å sminke og pynte seg er jo halve moroa, aldri i livet om jeg overlater den jobben til noen andre. Håret derimot, det kunne kanskje vært greit å få litt hjelp med. På YouTube😊

Anonymkode: de4dc...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke sminkes profesjonelt, jeg vil se ut som meg selv på bryllupsdagen. Jeg synes noe av poenget blir borte hvis man sminkes til det ugjenkjennelige. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men det må ha vært lenge siden? Eller fant du noen til den prisen i disse tider?

Anonymkode: 21311...18c

Jeg giftet meg i juli. Dette var ikke i en storby, men en liten fjellbygd og knapt nok det. Prisen illustrerer vel også det.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hår hadde jeg overlat til noen andre men trur jeg hadde sminket meg selv.

Anonymkode: 3fbcf...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min eksmann drev frisørsalong og en av hans ansatte gjorde min sminke / frisyre på bryllupsdagen. 

Følte meg stygg. 

Anonymkode: c5f60...76e

Ok? Hva i allverden var vitsen med å nevne dette? 
Prøvesminke før den store dagen er jo en selvfølge. 
 

Anonymkode: cb8c0...d7b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminket og ordnet meg selv, slik jeg alltid gjør. Jeg er meget jordnær, og bruker lite/ingen sminke til vanlig, så var ikke noe voldsomt ekstra på bryllupsdagen heller. Liker å se lavmælt og naturlig ut. 

Anonymkode: de64e...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sminket og ordnet meg selv, slik jeg alltid gjør. Jeg er meget jordnær, og bruker lite/ingen sminke til vanlig, så var ikke noe voldsomt ekstra på bryllupsdagen heller. Liker å se lavmælt og naturlig ut. 

Anonymkode: de64e...884

Det kan man gjøre selv om man blir sminket av andre? Det er jo ingen motsetning mellom å se naturlig ut og bli sminket av andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst men vi bor på en kjempeliten plass og sist gang jeg gikk til frisør her ble jeg skamklipt 😅 så stoler ikke på de

Anonymkode: bac4c...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på å slippe det stresset med å sminke meg selv. Hadde vært digg å bare sitte der liksom. Men å ikke ha 100% kontroll over resultatet er jo veldig skummelt! 
 

husker med gru da en nær relasjon utdannet seg som makeup artist og sminket meg. Hun var storfornøyd, men jeg følte meg helt pyton. Hun var veldig flink da og sminket flere i media osv. men jeg bare følte ikke at hun gjorde noe for å fremheve min egen skjønnhet på en måte..  
 

 

Anonymkode: 21311...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...