AnonymBruker Skrevet 11. september #1 Del Skrevet 11. september Vi har fått en ny avdelingsleder som er 20 år. Hun er yngre enn oss alle sammen, da vi er fra 25-32 år. Hun er så urimelig, ber oss om å gjøre alt mens hun for det meste slapper av. Regler gjelder kun oss, men ikke henne. Sliiiiter med å holde meg når jeg er rundt henne, men sier selvfølgelig ja til alt hun ber om, da jeg ser hun er skikkelig umoden og har ustabile tendenser. Jeg er en menneskekjenner, og ser fort hvem det lønner seg og ikke lønner seg å diskutere med. Hun er en sånn person som gjør arbeidsdagene dine til et helvete om man sier imot... Sliter også forøvrig å forholde meg til en umoden 20 åring når jeg selv er 27 år. Kan noen relatere? Anonymkode: e0759...572 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #2 Del Skrevet 11. september Jeg hadde ikke klart å holde kjeft. Hadde hun gjort dagen min til et helvete, hadde jeg tatt utfordringen og gjort det samme mot henne. Anonymkode: 7c00e...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #3 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke klart å holde kjeft. Hadde hun gjort dagen min til et helvete, hadde jeg tatt utfordringen og gjort det samme mot henne. Anonymkode: 7c00e...cba Hun gjør ikke dagene mine til et helvete, men hun gidder ikke å høre på oss andre som har jobbet her mye lengre enn henne. Når vi prøver å forklare henne noe, hører hun ikke på. Hun gjør heller ikke oppgavene som hun egentlig skal gjøre, og gjør kun "leder" jobben. I tillegg så liker ikke kunder henne... Anonymkode: e0759...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #4 Del Skrevet 11. september Hehe. Kjenner på følelsen. Jeg hadde jobbet som stuepike i 25 år da jeg fikk ny leder etter at ett privat firma tok over renholdet på hotellet. Nye lederen hadde jobbet 1 år på hotell. Så kritiserte hun hvordan jeg reide opp senger. Hun ville vise meg hvordan det skulle gjøres. Nei takk sa jeg 🤣 Anonymkode: f9af6...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 11. september #5 Del Skrevet 11. september Det er flott når man får helt nyutdanna sjefer som ikke har arbeidserfaring😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #6 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har fått en ny avdelingsleder som er 20 år. Hun er yngre enn oss alle sammen, da vi er fra 25-32 år. Hun er så urimelig, ber oss om å gjøre alt mens hun for det meste slapper av. Regler gjelder kun oss, men ikke henne. Sliiiiter med å holde meg når jeg er rundt henne, men sier selvfølgelig ja til alt hun ber om, da jeg ser hun er skikkelig umoden og har ustabile tendenser. Jeg er en menneskekjenner, og ser fort hvem det lønner seg og ikke lønner seg å diskutere med. Hun er en sånn person som gjør arbeidsdagene dine til et helvete om man sier imot... Sliter også forøvrig å forholde meg til en umoden 20 åring når jeg selv er 27 år. Kan noen relatere? Anonymkode: e0759...572 Skaff deg arbeidsmoral og forstå at det er forskjell på leder og arbeider. Akkurat nå virker du som en bitter tenåring som ikke får viljen sin. Anonymkode: 3ac92...471 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 11. september #7 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skaff deg arbeidsmoral og forstå at det er forskjell på leder og arbeider. Akkurat nå virker du som en bitter tenåring som ikke får viljen sin. Anonymkode: 3ac92...471 En god sjef gjør alt, til og med arbeidsoppgaver på "gulvet". 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #8 Del Skrevet 11. september Mange år senere snakket jeg med en som hadde vært en kollega av sønnen min. Han, kollegaen, hadde vel ikke noe å tape på å fortelle at sønnen min hadde vært en skikkelig dårlig leder på starten av karrieren sin. Kanskje litt dumt å generalisere, men folk på 20 år ... ja, hva skal man si, de er vel ikke som gruppe egnet å være ledere, egentlig? Litt rart at de blir ansatt i en sånn rolle så kanskje den 20-årige lederens leder er rett person å klage over? Sønnen min ble en god leder etter hvert. Med god veiledning underveis. Anonymkode: 7c330...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #9 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skaff deg arbeidsmoral og forstå at det er forskjell på leder og arbeider. Akkurat nå virker du som en bitter tenåring som ikke får viljen sin. Anonymkode: 3ac92...471 Dette handler om elendig lederstil, ikke om arbeidsmoral (til andre enn leder). Ingen er tjent med å kjøre en sånn linje som TS beskriver i hovedinnlegget. Man får null respekt med denne måten å styre sjappa på. Anonymkode: b929b...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #10 Del Skrevet 11. september Fountaine skrev (2 minutter siden): En god sjef gjør alt, til og med arbeidsoppgaver på "gulvet". En god sjef leder arbeiderne sine og jobber under instruks fra styret/adm.dir og siden ingen her har sett arbeidskontrakten hennes eller vet hva slags firma. Så er dette bare barnslig dårlig arbeidsmoral. En sjef blir heller ikke lønnet som "produktiv" så om man skriver timer slik som i mye av industrien, fører dette til feil etterkalkyler(sånn til info) Anonymkode: 3ac92...471 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 11. september #11 Del Skrevet 11. september Meowmere skrev (3 minutter siden): Det er flott når man får helt nyutdanna sjefer som ikke har arbeidserfaring😅 Da har firmaet gjort et svært dårlig valg som kan rive ned hele arbeidsmiljøet og lønnsomheten i løpet av kort tid. Ved neste medarbeidersamtale kan du spørre om hva slags miljø og mål den nye sjefen ønsker. Ved neste korsvei kan du presentere målene sammenlignet med resultatene. Hvis det er så ille som du skriver, varer det ikke lenge før dere har ny sjef….. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #12 Del Skrevet 11. september Husk at hun nylig gikk ut av ungdomsskolen da Corona startet 😅😎 Ja,,,, ha is i magen. Anonymkode: 10615...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #13 Del Skrevet 11. september Surpomp skrev (3 minutter siden): Da har firmaet gjort et svært dårlig valg som kan rive ned hele arbeidsmiljøet og lønnsomheten i løpet av kort tid. Ved neste medarbeidersamtale kan du spørre om hva slags miljø og mål den nye sjefen ønsker. Ved neste korsvei kan du presentere målene sammenlignet med resultatene. Hvis det er så ille som du skriver, varer det ikke lenge før dere har ny sjef….. Eller at ts ser litt inn til seg selv og innser at det er hen som faktisk er problemet. Slik som det er i 85% av personalsaker og konflikter. Alltid en bedreviter som har rett i alt og ikke ønsker bøye seg for mye rutiner eller lederstiler fordi alt var bedre før. Anonymkode: 3ac92...471 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #14 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En god sjef leder arbeiderne sine og jobber under instruks fra styret/adm.dir og siden ingen her har sett arbeidskontrakten hennes eller vet hva slags firma. Så er dette bare barnslig dårlig arbeidsmoral. En sjef blir heller ikke lønnet som "produktiv" så om man skriver timer slik som i mye av industrien, fører dette til feil etterkalkyler(sånn til info) Anonymkode: 3ac92...471 Jeg er assisterende leder, og jeg gjør jobben hennes når hun ikke er her. Den lista gjelder for både meg og henne. Og nei, det er så lite som skal gjøres på denne avdelingen at det er latterlig. Det er derfor jeg reagerer. Jeg hadde ikke sagt noe dersom jeg ikke hadde vist hvilke arbeidsoppgaver hun har. Alle de andre lederne vi har hatt, har vært helt supre. Alle har sagt at det neste ikke er noe å gjøre på denne avdelingen siden den er så liten, så det ble fort kjedelig for de. Så de byttet til en større avdeling nettopp pga for lite arbeidsoppgaver Anonymkode: e0759...572 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 11. september #15 Del Skrevet 11. september Surpomp skrev (4 minutter siden): Da har firmaet gjort et svært dårlig valg som kan rive ned hele arbeidsmiljøet og lønnsomheten i løpet av kort tid. Ved neste medarbeidersamtale kan du spørre om hva slags miljø og mål den nye sjefen ønsker. Ved neste korsvei kan du presentere målene sammenlignet med resultatene. Hvis det er så ille som du skriver, varer det ikke lenge før dere har ny sjef….. Nå er det ikke jeg som er TS. Resultatene er ganske tydelige, og ofte dårlige når det gjelder disse som er nyutdanna. For oss går det mest på nyutdanna ingeniører som ikke har praktisk erfaring. De planlegger, de selger inn og beregner kostnader, timer, og gir kundene en pris. De vet rett og slett ikke kostnadene og hvor lang tid noe tar. Prosjektene går i minus. De beste lederne har gått gradene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #16 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hun gjør ikke dagene mine til et helvete, men hun gidder ikke å høre på oss andre som har jobbet her mye lengre enn henne. Når vi prøver å forklare henne noe, hører hun ikke på. Hun gjør heller ikke oppgavene som hun egentlig skal gjøre, og gjør kun "leder" jobben. I tillegg så liker ikke kunder henne... Anonymkode: e0759...572 Få alt hun ber dere om å gjøre skriftlig. Da kan dere vise til det om noen over henne reagerer på det. Anonymkode: da496...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #17 Del Skrevet 11. september En 27-åring som er menneskekjenner? Jadda..... Anonymkode: 78576...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #18 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eller at ts ser litt inn til seg selv og innser at det er hen som faktisk er problemet. Slik som det er i 85% av personalsaker og konflikter. Alltid en bedreviter som har rett i alt og ikke ønsker bøye seg for mye rutiner eller lederstiler fordi alt var bedre før. Anonymkode: 3ac92...471 Nye rutiner kan være vel og bra, men en fersk leder som ikke er lydhør overfor sine medarbeidere er like fullt en elendig leder. Jeg har jobbet 25 år i et firma som har gått fra 4 ansatte til 100 (+ en drøss freelancere), og de beste lederne er de som har jobbet seg opp nedenfra og kjenner til hvor skoen trykker og hvor utfordringene ligger. Så har vi hatt de med mindre erfaring, men som med stor ydmykhet har lyttet til medarbeidere samtidig som de kan ha tilført noe nytt som funker. Så har du den arrogante, usikre lederen som ikke har snøring og blir streng, rigid og urimelig fordi de aldri skulle vært ledere og ikke klarer å legge ego til side. Anonymkode: b929b...d52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #19 Del Skrevet 11. september Meowmere skrev (5 minutter siden): Nå er det ikke jeg som er TS. Resultatene er ganske tydelige, og ofte dårlige når det gjelder disse som er nyutdanna. For oss går det mest på nyutdanna ingeniører som ikke har praktisk erfaring. De planlegger, de selger inn og beregner kostnader, timer, og gir kundene en pris. De vet rett og slett ikke kostnadene og hvor lang tid noe tar. Prosjektene går i minus. De beste lederne har gått gradene. Nøyaktig min erfaring også som også jobber prosjektbasert og har hatt mange forskjellige ledere gjennom 25 år. De beste er definitivt de som har gått gradene og vet hva det dreier seg om. Anonymkode: b929b...d52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #20 Del Skrevet 11. september Hva slags vernabedrift gir en 20 åring jobben som leder? Anonymkode: 7e403...1ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå