Gå til innhold

Ballrom for statlig ansatte mens hjemmetjenesten mangler klær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er to forskjellige budsjetter, og jeg vet at Staten sloss om den beste kompetansen med de private, men jeg blir skikkelig, skikkelig lei meg som kommunal sykepleier når jeg leser om pengene som brukes på ballrom og ballspill-simulatorer i Narvik: https://www.nrk.no/nordland/statens-hus-i-narvik-har-laget-kontorlandskap-for-voksne-_-blir-kalt-lekerom-1.17036850 

Samtidig tenker jeg det er veldig bra dette kommer frem. Kanskje de unge som skal velge utdannelser husker dette og ikke velger en utdannelse i helsetjenesten. Her i kommunen mangler vi vintertøy, sko, tid til lunsjpauser og selvfølgelig, vi betaler vår egen julelunsj. 

Anonymkode: 25829...cac

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Det er bare vi og Google som har dette» skryter NAV-sjefen, og beviser at han ikke evner å tenke en halv tanke en gang …

Anonymkode: c85c2...cb6

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i artikkelen at det er et kontorlandskap. Kanskje de la inn disse greiene for å sukre pillen for de ansatte når de gikk over fra småkontorer til landskap? Det er jo ellers sånt som får mange ansatte til å si opp.

Anonymkode: 692af...c50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er to forskjellige budsjetter, og jeg vet at Staten sloss om den beste kompetansen med de private, men jeg blir skikkelig, skikkelig lei meg som kommunal sykepleier når jeg leser om pengene som brukes på ballrom og ballspill-simulatorer i Narvik: https://www.nrk.no/nordland/statens-hus-i-narvik-har-laget-kontorlandskap-for-voksne-_-blir-kalt-lekerom-1.17036850 

Samtidig tenker jeg det er veldig bra dette kommer frem. Kanskje de unge som skal velge utdannelser husker dette og ikke velger en utdannelse i helsetjenesten. Her i kommunen mangler vi vintertøy, sko, tid til lunsjpauser og selvfølgelig, vi betaler vår egen julelunsj. 

Bor du i Halden? Jeg jobber i hjemmesykepleien der og det høres ut som om du beskriver arbeidsforholdet mitt 😅

Anonymkode: d5dc4...c11

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje de også tenker på hva som gir sikrest jobb. Og jeg som jobber i det private får gratis julelunsj men må betale alle klærne jeg bruker på jobb. Hadde lønt seg med å få dekket klær og betalt julelunsjen selv.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bor du i Halden? Jeg jobber i hjemmesykepleien der og det høres ut som om du beskriver arbeidsforholdet mitt 😅

Anonymkode: d5dc4...c11

Jeg tror det gjelder de fleste, ikke alle, men de fleste hjemmesykepleie-avdelinger i Norge 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det står i artikkelen at det er et kontorlandskap. Kanskje de la inn disse greiene for å sukre pillen for de ansatte når de gikk over fra småkontorer til landskap? Det er jo ellers sånt som får mange ansatte til å si opp.

Kanskje den slags sukret pille ville hjulpet på all sykemelding vi har i den norske helsetjenesten også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Barne- og ungdomsarbeider blir jeg også lei meg. Vi er ikke nok folk på jobb til å passe på barna til disse statlige ansatte engang, så spiller de darts og leker i ballbasseng? Kjekt at de har bedre lekeplass enn barna sine da…

Anonymkode: 126e6...b51

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man liksom sitte med komplisert saksbehandling i denne bilspill-simulatoren? Hvem i alle dager kommer på disse idiotiske idéene? Er det ingen voksne hjemme som kan si nei når disse over-entusiastiske interiørkonsulentene kaster opp sine mest ville idéer?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje den slags sukret pille ville hjulpet på all sykemelding vi har i den norske helsetjenesten også? 

Tror nok heller det hadde hjulpet med bedre bemanning, slik at de ansatte ikke trenger å slite seg ut. Det er en sammenheng mellom bemanning og sykefravær.

Anonymkode: d1744...337

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er en dum ide og antageligvis blir ikke disse leksakene brukt en gang om 3-4 uker. Dette er vel noe «fremoverlente» arbeidsplasser forsøkte seg på for 20 år siden, og disse rommene sto stort sett tomme. MEN; Det mange av dere ser ut til å glemme er at det ikke er slik at disse ansatte kan spille TV-spill og dart i betalt arbeidstid. De har nok fleksibel arbeidstid slik som de fleste andre kontoransatte, og hvert minutt brukt på å huske eller game må jobbes inn igjen. ;) Dette er nok også noe av grunnen til at slike rom er en såpass dårlig idè, da de færreste gidder å bruke enda mer tid på arbeidsplassen kun for å spille TV-spill midt på dagen. Da må de jo jobbe inn igjen denne tiden senere på dagen. 

Anonymkode: 36c00...58f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk å bli lei seg over. Jeg jobber i Nav og vi har ikke mye ballrom hos oss, det skal jeg love. Det vi har, er ABW-løsning, noe som gir artige ballrom-stunts enkelte plasser der de har nok ansatte til å legitimere det, men som OGSÅ i praksis betyr at du kan risikere å komme på jobb uten å ha en pult eller arbeidsstasjon den dagen, og aldri fast plass. Dette du linker til er ikke hverdagen i Nav, eller for statlig ansatte, og det mistenker jeg at dere skjønner selv. 

Det blir som at jeg er lei meg over at dere i hjemmetjenesten får klær til å jobbe i, eller er garantert et sted å oppholde dere på jobb. Eller at dere kan være syke en dag uten å uroe dere over å komme tilbake til dobbelt arbeid etter et par dager borte fordi ingen gjør jobben deres. 

Anonymkode: 27ac1...70a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

«Det er bare vi og Google som har dette» skryter NAV-sjefen, og beviser at han ikke evner å tenke en halv tanke en gang …

Anonymkode: c85c2...cb6

Og Google og andre sluttet vel med alt dette siden det virket mot sin hensikt

Anonymkode: 5ea95...0b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentarene her inne tyder på at denne NAV-sjefen er Norgesmester i å demotivere folk fra jobb. 

Anonymkode: 5ea95...0b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mente ikke at det var en god idé eller forsvarte dette, men det kan ligge bak. "Dere får ikke lenger egen plass og arbeidsro, men dere får ballbinge! Da kan dere ikke klage." Slike gimmick-tiltak er nok mye billigere enn å investere i store nok kontorlokaler og nok møterom, så det blir fort spart inn. I tillegg kan de lett fjerne disse tiltakene igjen om et par år når det er åpenbart at de ikke blir brukt. Vinn-vinn til arbeidsgiver.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror nok heller det hadde hjulpet med bedre bemanning, slik at de ansatte ikke trenger å slite seg ut. Det er en sammenheng mellom bemanning og sykefravær.

Anonymkode: d1744...337

Jeg ønsker meg ikke ballrom, jeg ønsker at noen skjønner at vi trenger en sukret pille for å gjøre helsevesenet til et godt sted å jobbe.  

Spør du meg hva jeg mener med sukret pille? Flere kollegaer som du sier, sko, oppdateringer og kurs, tid til lunsj, vinterjakke til oss som jobber i hjemmetjenesten, videreutdanning. En sukret pille kan være så mangt, men å bli tatt på alvor er et godt utgangspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vill tipping på at medarbeiderne på statens hus i Narvik ikke ønsket seg ballrom eller gamingrom heller. Det de nok kan ha ønska seg og ikke fikk var egne kontorer med utstyr som passer individet, god støydemping, rom for god samhandling, plass til alle. Kontorer nå blir jo lagd med underdekning på kontorplasser så en må leke stolleken flere ganger om dagen i ulike åpne landskap

Anonymkode: a0f41...37b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...