Gå til innhold

Gigantiske størrelser - syk uttalelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere? 

1) På Min mote i dag er det sak om Subdued (den nye butikken i oslo) og uttalelsen til presseansvarlig om at de ikke har "gigantiske størrelser" over XL. 

2) "gigantisk størrelse" har blitt labelled som en syk uttalelse. Fæbrik (blant flere) som fokuserer på bærekraft, mener alle fasonger må bli inkludert i samfunnet. Subdued mener store (XXL) størrelser ikke selger godt, og det blir kast og overproduksjon. Likevel påstår fæbrik at de skal produsere dette for inkludering av alle kropper. 

Er dette så villt? Hvor går grensa? 

Skal man produsere for inkuderingens skyld? 

Anonymkode: bbdac...ae1

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjesp. Dette er en ikke-sak.

Jeg er mann og handler på "big and tall". Finner ikke min størrelse i vanlig butikk.

Skriver da ikke avisinnlegg av den grunn. Herregud, så flaut.

Anonymkode: 091bb...c59

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis store størrelser ikke selger godt lurer jeg på hvorfor det alltid er Small og Medium som står igjen på stativet når det begynner å gå tomme for varen, eller når det er salg… 

Jeg bruker XL/XXL selv, og de størrelsene er gjerne utsolgt i butikken. 

Skrevet

Unødvendig komentar fra Subdued. Ser ikke problemet med at noen påpeker det....

• Liker 5
Skrevet
Vecky skrev (47 minutter siden):

Hvilke butikker er det? Jeg finner det motsatte, gjerne på zara, bikbok osv 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du tror ikke grunen til at bikbok aldri har xxl på salg kan være at de ikke har noen kler i den størelsen til vanlige priser heller?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Da jeg var større, typ XL fant jeg aldri klær på salg, nå er jeg XS og finner klær på salg hele tiden ❤️ 

Anonymkode: 1fe23...27e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt vanlige butikker som H&M, Lindex, Kappahl. 

Jeg finner jo XL (primært) og XXL, til vanlige priser. Men det er ikke 5-6 eksemplarer tilgjengelig, som det er i S og M. Det er kanskje 1-2. Og på salg skal du lete godt for å finne plagg i de størrelsene. Da er det utsolgt. 

Jeg handler ikke på BikBok og Zara. Det er vel heller ikke de butikkene som er mest kjent for å ha “normale” størrelser i klærne sine. 

Endret av Vecky
Skrevet

Jeg synes ikke de trenger å produsere klær de ikke får solgt, men synes det var en virkelig unødvendig måte å ordlegge seg på. 

Anonymkode: ebe2a...b4a

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Selv om jeg er innafor det som kan betegnes som plus size, reagerer jeg mer på hvor kjedelig utvalget i butikken ser ut til å være.  Jeg klarer ikke skjønne at folk står i lange køer for noe så intetsigende som dette her.

• Liker 8
Skrevet

Det er jo blitt politisk ukorrekt å si stor og tjukk, man må si enorm i stedet :P 

• Liker 8
Skrevet

Tror folk hadde blitt støtt nesten uansett hva som blir sagt. 
Butikken lager ikke større klær enn XL. 

Anonymkode: 1f572...ba9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gjesp. Dette er en ikke-sak.

Jeg er mann og handler på "big and tall". Finner ikke min størrelse i vanlig butikk.

Skriver da ikke avisinnlegg av den grunn. Herregud, så flaut.

Anonymkode: 091bb...c59

Fordi det produseres i mindre skala.

Anonymkode: 1bd26...4ac

• Liker 1
Skrevet
Vecky skrev (6 timer siden):

Hvis store størrelser ikke selger godt lurer jeg på hvorfor det alltid er Small og Medium som står igjen på stativet når det begynner å gå tomme for varen, eller når det er salg… 

Fordi det produseres mindre av de større størrelsene enn det gjør av de mindre?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis butikkeiere ikke ønsker at ansatte skal bruke 10% av tiden til å prøve å skaffe klær til 1% av befolkningen så må de vel få lov til det. For sitt eget rykte må de så klart være høfflige, men å tvinges til å ta inn klær med stor sannsynlighet for å ikke bli solgt bør de unngå. Eller de kan satse på en nisje og bli kjent for å ha den nisjen hvis de feks oppdager at ingen andre butikker i samme by har den.

Anonymkode: 1ec58...e41

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Vecky skrev (6 timer siden):

Fordi de har lang flere av disse størrelsene i utgangspunktet. I alle butikker hvor det er vanlig at ungdom og unge voksne handler, så går det mest av S og M. Følgelig bestiller de også mest i denne størrelsen. Jeg er XS og opplever ofte at det er tomt i min størrelse hvis varen er populær. Da henger det som regel noe S og M igjen. L og XL er som regel borte også. 

Anonymkode: 6447c...ef2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Uanonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo blitt politisk ukorrekt å si stor og tjukk, man må si enorm i stedet :P 

Ja eller "plus size" 🤣 

Anonymkode: e96a4...9c8

• Liker 1
Skrevet

Syns det var en teit, uomtenksom og lite gjennomtenkt kommentar da hun kalte det gigantiske størrelser ja. I tillegg er jo problemet med den butikken at alle størrelsene er så små. Hun vg-dama som prøvde var ( litt under ?) normalvektig, og 42 satt som et skudd. 

• Liker 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (5 timer siden):

Du tror ikke grunen til at bikbok aldri har xxl på salg kan være at de ikke har noen kler i den størelsen til vanlige priser heller?

Xxl er alltid igjen på salt. S&M er alltid borte er min erfaring. Jeg har jobbet i mange kjedebutikker også. Vi tok alltid inn flere i Small og medium, fordi det selges det mest av

Anonymkode: a24f3...5df

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det produseres mindre av de større størrelsene enn det gjør av de mindre?

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Fordi de har lang flere av disse størrelsene i utgangspunktet. I alle butikker hvor det er vanlig at ungdom og unge voksne handler, så går det mest av S og M. Følgelig bestiller de også mest i denne størrelsen. Jeg er XS og opplever ofte at det er tomt i min størrelse hvis varen er populær. Da henger det som regel noe S og M igjen. L og XL er som regel borte også. 

Anonymkode: 6447c...ef2

Jo, jeg skjønner jo at det blir produsert mindre av de størrelsene. 

Det jeg mener er; jeg syns det er rart at de størrelsene “ikke selger så godt”, når jeg alltid opplever at de størrelsene ikke er tilgjengelig (særlig på salg).
Og ja, helt enig, jeg har sett at det gjelder XS også. Alltid mye small og medium, kanskje litt large. De andre størrelsene er borte. Og da kan det fortsatt henge 10-15 stk av plagget på stativet.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...