Thomasine Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Vi baker brød i brødbakemaskin og er vedlig fornøyd!! Er det noen som har regnet ut hva det koster sånn ca. for et slikt brød? La os si at et brød her inneholder: 3 dl vann 1 ss olivenolje 2 ts sukker 1 ts salt 0,5 dl havregryn 0,5 dl sesamfrø 1 dl kruskakli 0,5 dl hvetekli 5,5 dl hvetemel 2 ts tørrgjær Noen som klarer å regne ut...
skrue Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 4-6 kr? Så skal du ta med prisen for maskinen og strøm.... Så lenge brødet blir bra og holder bedre enn det man kan kjøpe så spiller ikke prisen per brød noen rolle synes jeg.
Thomasine Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2006 Nei, jeg vil ikke bytte den bort for enhver pris. Men noen her lurer altså på hva vi regner med vi betaler pr. brød. Uansett er det billigere enn å kjøpte til 20,- i butikken/bakeren - og MYE bedre...
Gjest allium Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Husk å regne om prisen pr. brød i vekteenhet. Sånne brødbakemaskinbrød er gjerne mindre enn de brødene du kjøper. Og så må du ikke glemme avskrivning på maskinen. Egentlig tror jeg ikke det er særlig mye å spare. Verdien ligger vel heller i bedre brød.
Thomasine Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2006 Vi fikk maskinen i 2001. Da kostet den 1800,- Vi baker brød hver da - bortsett fra helger og selvfølgelig når vi er borte. La oss si at 125 dg. i året lager vi ikke brød. Da gjenstår det 350 dager i året med slikt brød. Da blir det ikke mange kronene på hvert brød... Tror absolutt det er billigere med hjemmebakt brød - selv i maskin. Har bare vanskelig for å regne det ut. Tenkte noen allerede hadde gjort det, men ser ut til at jeg må sette meg ned å gjøre det selv en dag...
Gjest Gjest_jane how_* Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 Husk at dette brødet er tyngre enn butikkbrød også!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #7 Skrevet 22. februar 2006 PST, Thomasine: Året består av ca 365 dager. Ikke 125 + 350... Å klare å regne ut hva brødet ditt koster har vel mer med å vite hva alle ingrediensene koster... Du må nesten bare starte med å finne prisene for en pose/pakke og deretter regne ut hvor stor del av posen du bruker på ett brød. Lykke til!
Thomasine Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2006 PST, Thomasine: Året består av ca 365 dager. Ikke 125 + 350... Å klare å regne ut hva brødet ditt koster har vel mer med å vite hva alle ingrediensene koster... Du må nesten bare starte med å finne prisene for en pose/pakke og deretter regne ut hvor stor del av posen du bruker på ett brød. Lykke til! ← hmmm...:klø: vet ikke hvordan jeg tenkte i går jeg... :klø: Men jeg vet EGENTLIG at det er 365 dg i et år, assa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå