AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Skrevet 11. september 2024 Jeg var alene på besøk hos mamma her om dagen og da kommenterte hun at hun synes det er rart at kona har mannlige venner. Hun visste dette fordi kona pleier å legge ut bilder av seg og kompisene sine på Facebook og ting de finner på. Da forklarer jeg at dette er venner hun har hatt siden videregående og at jeg ikke anser det som problematisk. Dette er venner hun både trener, fester og reiser med. De har også overnattet sammen uten at noe har skjedd. Jeg kjenner dem relativt godt og de er noen ganger med familien vår på utflukter. De er hennes aller nærmeste venner, med andre ord. Mamma mener likevel at jeg skal være forsiktig og holde ett øye med henne og hva hun gjør. Har hun rett? Har jeg grunn til å være skeptisk? Anonymkode: 38cad...a06 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Skrevet 11. september 2024 Har de vært venner siden tenårene så har de hatt nok av muligheter til å være noe mer enn venner viss de har ønsket det før dere var gift. Jeg ville ikke bekymret meg for dette. Det er faktisk mulig å være venn med noen av motsatt kjønn uten at det må være noe mer enn vennskap. En del jenter, meg inkludert, søkte guttevenner i tenårene da vi ikke likte dramaet som fulgte med i mange jente vennskap. Gutter som ønsket noe mer enn vennskap ville for lengst ha prøvd seg å skygget banen viss de ble avvist. Anonymkode: d00b1...56e 3 5
Gjest takinova Skrevet 11. september 2024 #3 Skrevet 11. september 2024 Trener med? Fester med? Reiser med? Gitt omfanget av dette så skjønner jeg godt at din mor reagerer. Har disse vennene partnere da? Hvorfor bruker hun ikke mer tid på deg og sine egne?
Amy71 Skrevet 11. september 2024 #4 Skrevet 11. september 2024 Ikke grunn til å være skeptisk. Tror du skal være mere skeptisk til din mor som prøver å plante tvil hos deg. Høres ut svigermor from hell. 2 1 1
Amy71 Skrevet 11. september 2024 #5 Skrevet 11. september 2024 takinova skrev (2 minutter siden): Trener med? Fester med? Reiser med? Gitt omfanget av dette så skjønner jeg godt at din mor reagerer. Har disse vennene partnere da? Hvorfor bruker hun ikke mer tid på deg og sine egne? Hadde du tenkt samme hvis det var venninner? Man kan trene et par ganger i uken, feste 3 ganger i året og reise hvert 5 år. Så det trenger ikke å være så ofte som du virker tro. Flott med en partner som har et eget liv også 3 3
no shame Skrevet 11. september 2024 #6 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg var alene på besøk hos mamma her om dagen og da kommenterte hun at hun synes det er rart at kona har mannlige venner. Hun visste dette fordi kona pleier å legge ut bilder av seg og kompisene sine på Facebook og ting de finner på. Da forklarer jeg at dette er venner hun har hatt siden videregående og at jeg ikke anser det som problematisk. Dette er venner hun både trener, fester og reiser med. De har også overnattet sammen uten at noe har skjedd. Jeg kjenner dem relativt godt og de er noen ganger med familien vår på utflukter. De er hennes aller nærmeste venner, med andre ord. Mamma mener likevel at jeg skal være forsiktig og holde ett øye med henne og hva hun gjør. Har hun rett? Har jeg grunn til å være skeptisk? Anonymkode: 38cad...a06 Nei. Mine beste venner er stort sett menn. Gode, gamle venner som ofte ender opp med å overnatte fordi det blir seint. Har aldri noensinne hatt sex med en kompis. 😊 Du scorer utrolig mange poeng på å ikke være sjalu. Det viser at du er trygg på henne, deg selv og også forholdet deres. Det viser at du har tillit og faktisk tror på hva din partner forteller deg. De som vil være utro, gjør det ofte skjult og er av typen som uttaler "jeg kunne aldriii vært venn med motsatt kjønn!" 8
no shame Skrevet 11. september 2024 #7 Skrevet 11. september 2024 takinova skrev (6 minutter siden): Trener med? Fester med? Reiser med? Gitt omfanget av dette så skjønner jeg godt at din mor reagerer. Har disse vennene partnere da? Hvorfor bruker hun ikke mer tid på deg og sine egne? Hvor står det at ts opplever å få for lite tid med kjæresten? "Sine egne" inkluderer jo i aller høyeste grad venner.. Hva gjør du med sine venner om det ikke er å trene, feste, reise etc? Som nevnt over, om de ville hatt hverandre hadde de funnet ut av det for lengst.. 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #8 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg var alene på besøk hos mamma her om dagen og da kommenterte hun at hun synes det er rart at kona har mannlige venner. Hun visste dette fordi kona pleier å legge ut bilder av seg og kompisene sine på Facebook og ting de finner på. Da forklarer jeg at dette er venner hun har hatt siden videregående og at jeg ikke anser det som problematisk. Dette er venner hun både trener, fester og reiser med. De har også overnattet sammen uten at noe har skjedd. Jeg kjenner dem relativt godt og de er noen ganger med familien vår på utflukter. De er hennes aller nærmeste venner, med andre ord. Mamma mener likevel at jeg skal være forsiktig og holde ett øye med henne og hva hun gjør. Har hun rett? Har jeg grunn til å være skeptisk? Anonymkode: 38cad...a06 Jeg ville vært superskeptisk. Når man i tillegg vet at svært mange kvinner juger om hvor mange og hvem de har ligget med ..... Anonymkode: 1a47c...31a 2
Gjest takinova Skrevet 11. september 2024 #9 Skrevet 11. september 2024 Amy71 skrev (10 minutter siden): Hadde du tenkt samme hvis det var venninner? Man kan trene et par ganger i uken, feste 3 ganger i året og reise hvert 5 år. Så det trenger ikke å være så ofte som du virker tro. Flott med en partner som har et eget liv også Om jeg skulle reise på tur med mine venninner så hadde jeg gitt meg selv et rødt flagg tror jeg. Den type venneturer la man fra seg når man startet familie imho.
Brunello Skrevet 11. september 2024 #10 Skrevet 11. september 2024 takinova skrev (16 minutter siden): Trener med? Fester med? Reiser med? Gitt omfanget av dette så skjønner jeg godt at din mor reagerer. Har disse vennene partnere da? Hvorfor bruker hun ikke mer tid på deg og sine egne? Hvor mye tid hun bruker på andre står det jo ikke noe om. Jeg forstår det slik at dette er en vennegjeng, og at den består av både menn og kvinner. Det er uproblematisk etter min mening. 5
Gjest takinova Skrevet 11. september 2024 #11 Skrevet 11. september 2024 Brunello skrev (1 minutt siden): Hvor mye tid hun bruker på andre står det jo ikke noe om. Jeg forstår det slik at dette er en vennegjeng, og at den består av både menn og kvinner. Det er uproblematisk etter min mening. Kanskje det. Står ingen plass at det er begge kjønn. Og omfanget vet vi heller ikke. Syns det er litt rart. Men jeg er kanskje for gammel til å ha den type omgangskrets fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #12 Skrevet 11. september 2024 For meg er mannlige venner som brødre, og bare tanken på noe mer med dem er både fjern og ekkel. Spørsmålet er om din samboer tolererer att du har kvinnelige venner som du hadde reist med, trent med osv osv. Din mor er av en anna generasjon. Så skjønner ho reagerer, men så lenge du er trygg med dette, så tenker jeg det går fint. Anonymkode: 47d86...f27 1 1
Brunello Skrevet 11. september 2024 #13 Skrevet 11. september 2024 takinova skrev (5 minutter siden): Kanskje det. Står ingen plass at det er begge kjønn. Og omfanget vet vi heller ikke. Syns det er litt rart. Men jeg er kanskje for gammel til å ha den type omgangskrets fortsatt. Jeg er over 50, og vi er en gjeng fra skoledagene som holder sammen og møtes mange ganger i året. Etter det jeg er kjent med, har ingen av mennene prøvd seg på noen av damene. Vi er alle gift. 2 4
Amy71 Skrevet 11. september 2024 #14 Skrevet 11. september 2024 takinova skrev (13 minutter siden): Om jeg skulle reise på tur med mine venninner så hadde jeg gitt meg selv et rødt flagg tror jeg. Den type venneturer la man fra seg når man startet familie imho. Tror neppe de drar til Ibiza og fester en uke. Jeg synes det er koselig med venninneturer til storbyer. Om du ble kjedelig når du fikk familie betyr ikke at andre må bli det. 2 1
Gjest takinova Skrevet 11. september 2024 #15 Skrevet 11. september 2024 Amy71 skrev (4 minutter siden): Tror neppe de drar til Ibiza og fester en uke. Jeg synes det er koselig med venninneturer til storbyer. Om du ble kjedelig når du fikk familie betyr ikke at andre må bli det. Jeg syns også gutteturer er stas. Og parturer. Vet ikke helt om veninneneturer er noe for meg da.
no shame Skrevet 11. september 2024 #16 Skrevet 11. september 2024 takinova skrev (20 minutter siden): Jeg syns også gutteturer er stas. Og parturer. Vet ikke helt om veninneneturer er noe for meg da. Hvorfor må de være inndelt i kjønn? Hva om det entrer en ikkbinær i gjengen? Hva om en av gutta kommer ut som trans? Hva om noen av dem er skeive? Greit at du ikke har en slik omgangskrets, men om du hadde, ville du da snudde alle overnevnte ryggen og kun beholdt de som utga seg for å være heterofile menn? 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #17 Skrevet 12. september 2024 takinova skrev (14 timer siden): Jeg syns også gutteturer er stas. Og parturer. Vet ikke helt om veninneneturer er noe for meg da. Jeg er kvinne på snart 40 som reiser med kompiser. Kompiser jeg har hatt siden tenårene. Det betyr ikke at det er en ren guttetur med meg som attpåklatt. Det er ofte flere som er med på turene, også andre damer. Det bare er ikke turer alle partnere vil være med på. Partnere er selvsagt hjertelig velkommen om de ønsker! Han jeg dater nå reiser på fotballturer med noen venninner, og også kompiser. Jeg gidder ikke være med, han skal få ha de turene for seg selv. Han blir ikke med når jeg og min vennegjeng drar på hyttetur for å kjøre ski, han kjører ikke ski/brett selv, og vil ikke sitte i hytta hele dagen. Anonymkode: ffaed...a42 2 1
Lava Anne Skrevet 12. september 2024 #19 Skrevet 12. september 2024 Ser ikke noe galt her. Jeg kan trene, feste og sove hos venner uansett kjønn. Har to nære mannlige venner og den ene er til med min eks-kjæreste. Relasjonen vår er som den er mellom meg og mine kvinnelige venner. Foretrekker folk som klarer å omgås begge kjønn uten noe fuss. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #20 Skrevet 12. september 2024 Jeg har tre mannlige kompiser som jeg har kjent i 15-16 år. Vi besøker andre felles venner i utlandet, går ut å spiser sammen, fester en gang i ny og ne. hvis jeg ville vært med en av de hadde jeg jo gjort det for mange år siden, men det har alltid vært uaktuelt. De er vennene mine. Og jeg elsker tilliten mannen min gir meg på akkurat det der. Han er også ofte med, og digger de gutta. Men noen ganger er han ikke med. Og han er helt laidback. Anonymkode: 58cb0...cea 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå