Snok1 Skrevet 25. februar #81 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bare det at du bruker uttrykkel irl, i kombinasjon med to andre ting jeg har lest her inne fra deg i dag, er nok til at et par navn faller ned i hodet mitt. Klikker jeg inn på profilen din nå kan jeg koble det med over 8000 andre ting du har skrevet. Om jeg da kjenner deg i det virkelige liv er det ekstremt lett å koble hvem du er. Anonymkode: 6616e...fa3 At du bruker tid til å gjennomanalysere 8000 ting jeg har skrevet er en risiko jeg vil velge å klassifisere som svært liten. Paret med risikoen for at du faktisk kjenner meg IRL….Hva tenker du den er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #82 Del Skrevet 25. februar Snok1 skrev (9 minutter siden): At du bruker tid til å gjennomanalysere 8000 ting jeg har skrevet er en risiko jeg vil velge å klassifisere som svært liten. Paret med risikoen for at du faktisk kjenner meg IRL….Hva tenker du den er? Ofte trengs maks ti innlegg. Som da kollegaen min ga et detaljert svar på en nyhetssak over lunsjen, uten noen personlige faktorer. Den vinklingen hadde jeg hørt/lest før. Neste innlegg; så du liker ikke snapchat, nei det vet jeg. Neste; pynte til jul, ja, det har vi diskutert. Tredje; snevret det inn til hva hun jobber med. Og da er du i praksis der. Eller da jeg leste om ukesmeny på matforumet, visste det kun basert på det, da vi hadde snakket mat, og slikt er veldig spesifikt. Kun det innlegget som AB, ikke noe problem. Lese resten av hennes 12 000 meninger her inne, det er noe annet.... (som jeg ikke gjorde) Du er på Norges største debattforum, i et veldig lite land. Så kan du kutte ut alle under, og stort sett alle over, en viss aldersgruppe. Da er det helt garantert noen her inne som kjenner deg, kanskje det er meg. Anonymkode: 6616e...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #83 Del Skrevet 25. februar Retten til å uttrykke seg anonymt har vært sterk i norsk ytringsfrihet historisk. Etter den offentlig debatten ble flyttet til internett, har rettigheten vært under sterkt press, kg er en av de få stedene som enda tillater det til en viss grad. Posting på facebook til brukere som ikke leser hele debatten å kommenterer utenom forumet, gjør anonymitet nødvendig. Anonymkode: 772c4...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 25. februar #84 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du er på Norges største debattforum, i et veldig lite land. Så kan du kutte ut alle under, og stort sett alle over, en viss aldersgruppe. Da er det helt garantert noen her inne som kjenner deg, kanskje det er meg. Det kan umulig stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #85 Del Skrevet 25. februar Snok1 skrev (11 minutter siden): Det kan umulig stemme. Joda. KG har flest aktive brukere av alle diskusjonsforum i Norge. Og flere tråder blir også linket på facebook, og når da ut til et enormt publikum. Anonymkode: 6616e...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 25. februar #86 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda. KG har flest aktive brukere av alle diskusjonsforum i Norge. Og flere tråder blir også linket på facebook, og når da ut til et enormt publikum. Anonymkode: 6616e...fa3 Jeg ser den. Jeg bruker vel oftest å diskutere temaer som ikke er lunch-emner her inne, og avslører svært lite personlig info her inne. Kanskje legger jeg inn noen villspor også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #87 Del Skrevet 25. februar Snok1 skrev (19 minutter siden): Jeg ser den. Jeg bruker vel oftest å diskutere temaer som ikke er lunch-emner her inne, og avslører svært lite personlig info her inne. Kanskje legger jeg inn noen villspor også. Mange som skriver legger inn feil informasjon, vrir litt på faktum. Men har man bruker blir man raskt konfrontert med inkonsistenser, noe som er eksponerende i seg selv. Ikke fullt så mange bruker lunch, fremfor korrekt norsk, lunsj. I alle fall ikke i kombinasjon med å bruke forkortelser som irl, som man ser relativt sjeldent. Du korrigerte deg fra feil i forkortelsen, irl, til riktig IRL, i neste innlegg. Interessant, men ikke før du gjør det konsistent. Alt er egentlig lunsj-tema, noe snakker man alltid om. (men av en eller annen grunn velger du det mer akademiske "emner"?). Ikke at du var i lunsj på en arbeidsplass i dag, gitt deltagelsen gjennom dagen. Anonymkode: 6616e...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 25. februar #88 Del Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Mange som skriver legger inn feil informasjon, vrir litt på faktum. Men har man bruker blir man raskt konfrontert med inkonsistenser, noe som er eksponerende i seg selv. Ikke fullt så mange bruker lunch, fremfor korrekt norsk, lunsj. I alle fall ikke i kombinasjon med å bruke forkortelser som irl, som man ser relativt sjeldent. Du korrigerte deg fra feil i forkortelsen, irl, til riktig IRL, i neste innlegg. Interessant, men ikke før du gjør det konsistent. Alt er egentlig lunsj-tema, noe snakker man alltid om. (men av en eller annen grunn velger du det mer akademiske "emner"?). Ikke at du var i lunsj på en arbeidsplass i dag, gitt deltagelsen gjennom dagen. Anonymkode: 6616e...fa3 Du beskriver nærmest alle middelaldrende menn, og en god del kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar #89 Del Skrevet 25. februar Surpomp skrev (På 11.9.2024 den 14.44): Når man ikke bruker nick, blir det tungvindt å holde dialogen i gang. Hvorfor har KG tillatt dette ? Dette åpner for enda mer tøylesløse påstander og personangrep…… For min del handler det om at det raskt ender med en forfølgelse. Det har ikke skjedd med meg, men har sett det skje med flere. Anonymkode: 5d429...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #90 Del Skrevet 26. februar Surpomp skrev (På 11.9.2024 den 14.44): Når man ikke bruker nick, blir det tungvindt å holde dialogen i gang. Hvorfor har KG tillatt dette ? Dette åpner for enda mer tøylesløse påstander og personangrep…… Med mindre du har et nick med fullt navn er det jo ikke noen forskjell? Anonymkode: 5cbff...928 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #91 Del Skrevet 26. februar Jeg skriver som anonym for å slippe maset med varsler om at jeg har fått svar, private meldinger osv. Jeg slenger som regel bare inn et innlegg dann og vann, og gidder ikke føle meg forpliktet til å følge opp. I tillegg til de tullingene som frekventerer internettet, selvfølgelig, og ikke evner å forstå at jeg ikke ønsker forespørsel om sex /bilder/dickpicks fordi jeg har hår på musa, osv. Anonymkode: 5c435...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #92 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 15.24): Bare det at du bruker uttrykkel irl, i kombinasjon med to andre ting jeg har lest her inne fra deg i dag, er nok til at et par navn faller ned i hodet mitt. Klikker jeg inn på profilen din nå kan jeg koble det med over 8000 andre ting du har skrevet. Om jeg da kjenner deg i det virkelige liv er det ekstremt lett å koble hvem du er. Anonymkode: 6616e...fa3 Følger du med på hva folk har i handlekurven også? Anonymkode: abd0e...0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #93 Del Skrevet 27. februar Fordi da kan man slenge litt dritt som AB mens man holder sin vanlige bruker ubesudlet. Skulle ønske funksjonen forsvant og man i tillegg bare kunne ha én registrert bruker her. AB har absolutt gjort KG mer useriøst og det er mindre hyggelig å være her nå. Jeg ser kjempeforskjell på KG og forum hvor man ikke kan være anonym. Anonymkode: 316e7...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #94 Del Skrevet 27. februar Anonymitet legger til rette for at folk er enda ærligere når de ytrer seg. Uheldig at det fører med seg noe dritt også. Men det er jo verdt det. Fint å kunne bli presentert med nøytral ikke-klikkbar avatar så kan de som tror de vet noe bare lure. Sjansen for at man er paranoid/eventuelt innbilsk er større enn sjansen for at et anonymt innlegg skal identifisere deg eller at noen i det hele tatt skulle brydd seg. Anonymkode: a35f9...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #95 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi da kan man slenge litt dritt som AB mens man holder sin vanlige bruker ubesudlet. Anonymkode: 316e7...765 Det er overraskende mange som velger å besudle brukeren sin og komme med ufine kommentarer under nick. Samtidig som de ikke går av veien for å beskylde Anonyme brukere for å være ufine. Er fryktelig lei denne stadige avsporingen med "og dette måtte du skrive som anonym bruker? Hilsen Tulletryne97?" Anonymkode: 913c0...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå