AnonymBruker Skrevet 12. september #61 Del Skrevet 12. september Bombasi skrev (5 minutter siden): Skjønner at dere gjemmer dere bak AB når dere selv er av typen som jakter ned andre og leser tusenvis av innlegg fra èn bruker for å prøve å identifisere vedkommende. Men jeg snakker altså om å publisere de positive og gode svarene som bruker. Og har du en profil kun med positive og gode svar, helt uten personlige referanser, er det da en grunn til å være redd for å bli identifisert? Hva så om du blir det? Du fremstår jo som en innsiktsfull og hjelpsom person. Så hva som om en slektning deler en ukesmeny på matforumet? Eller en omtale av en scene i en film? Hva er problemet? Ser du ned på vedkommende da? Ironien er jo at du er aktiv på KG selv, så "forumskammen" deler dere. Jeg klarer ikke forstå hvorfor paranoiaen har overtatt dere helt. Jeg hadde som mål om å dele minst mulig referanser mot meg selv. Men med tid og stunder ser jeg at jeg ikke har vært god på det. Det får bare være. Jeg skjønner ikke at noen skal klare å identifisere meg med skråsikkerhet uansett, men skulle noen gjøre det, så står jeg inne for det jeg har skrevet. Iallfall 99% av det Men for å være ærlig skulle jeg ønske at det var mulig å skjule innlegg fra profilen som var over en viss tid gammel. F.eks 1 eller 2 år. Hadde en slik funksjon vært tilgjengelig så tror jeg flere hadde brukt nick. For mye er gammelt rusk, og det er ikke alt jeg enda står inne for. Med en slik funksjon så blir man stående som forfatter av innleggene i gamle tråder, men muligheten for å bla i gammelt innhold for deg og andre på identifitetsjakt forsvinner. Samt at de som har gått inn med hud og hår for å vinne diskusjoner ikke drar opp gamle diskusjoner som motargument imot deg etter et profilbesøk. Nei. Leste fem-seks innlegg, var da sikker. Droppet det så, er ingen snoker. Men du vet jo ikke hvem du kan treffe på her inne, som ville gjort noe annet? Har vært her i 16 år, på så mange år leser man så mye at man kjenner igjen noe her og der, uten å snoke. Hvorfor signerer du ikke med navn og telefonnummer, forresten, om det betyr så mye å være synlig? Du er jo egentlig akkurat like anonym som jeg er? Anonymkode: 6616e...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #62 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke noe problem for det er ikke lov å skrive som anonymbruker i aktuelle saker og politikk. Anonymkode: dad62...a1c Jeg gjør det likevel. Anonymkode: a106e...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #63 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei. Leste fem-seks innlegg, var da sikker. Droppet det så, er ingen snoker. Men du vet jo ikke hvem du kan treffe på her inne, som ville gjort noe annet? Har vært her i 16 år, på så mange år leser man så mye at man kjenner igjen noe her og der, uten å snoke. Hvorfor signerer du ikke med navn og telefonnummer, forresten, om det betyr så mye å være synlig? Du er jo egentlig akkurat like anonym som jeg er? Anonymkode: 6616e...fa3 Ikke like anonym. Brukernavn kan forfølges. Spesielt om en har radikale meninger som saueflokken ikke er enig i. Anonymkode: a106e...608 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 12. september #64 Del Skrevet 12. september (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei. Leste fem-seks innlegg, var da sikker. Droppet det så, er ingen snoker. Men du vet jo ikke hvem du kan treffe på her inne, som ville gjort noe annet? Har vært her i 16 år, på så mange år leser man så mye at man kjenner igjen noe her og der, uten å snoke. Hvorfor signerer du ikke med navn og telefonnummer, forresten, om det betyr så mye å være synlig? Du er jo egentlig akkurat like anonym som jeg er? Anonymkode: 6616e...fa3 Hehe, "du er jo egentlig akkurat like anonym som jeg er", sa du som argumenterte for å bruke AB. Så hvorfor bruke AB da? Ytterpolargumentasjon her også. Må det enten være komplett anonymitet eller full identifikasjon? Jeg søker etter å være mellomting. Jeg ønsker jo ikke identifisere meg ovenfor noen, men hvis en eller ei her inne klarer å identifisere meg, så blir jeg ikke akkurat kjempestressa av det. For jeg har en profil jeg står inne for. Og det kan du også ha. Endret 12. september av Bombasi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #65 Del Skrevet 12. september Bombasi skrev (1 time siden): Hehe, "du er jo egentlig akkurat like anonym som jeg er", sa du som argumenterte for å bruke AB. Så hvorfor bruke AB da? Ytterpolargumentasjon her også. Må det enten være komplett anonymitet eller full identifikasjon? Jeg søker etter å være mellomting. Jeg ønsker jo ikke identifisere meg ovenfor noen, men hvis en eller ei her inne klarer å identifisere meg, så blir jeg ikke akkurat kjempestressa av det. For jeg har en profil jeg står inne for. Og det kan du også ha. Du er anonym. Men kan forfølges fra tråd til tråd. Jeg er anonym. Og kan ikke forfølges fra tråd til tråd. Altså anonyme, begge to. Bare ulike ønsker for hvor lett identifiserbare vi vil være. Og selv om jeg står inne for alle meningene mine, vil jeg på ingen måte at noen skal vite jeg er her. Det er ganske flaut. Og som mann ville jeg nok følt enda mer på det. Anonymkode: 6616e...fa3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #66 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke like anonym. Brukernavn kan forfølges. Spesielt om en har radikale meninger som saueflokken ikke er enig i. Anonymkode: a106e...608 Like anonyme, jo. Til man blir gjenkjent. Da er man jo ikke anonym. Det er jeg enig i. Men frem til det, like anonyme. Anonymkode: 6616e...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 12. september #67 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og selv om jeg står inne for alle meningene mine, vil jeg på ingen måte at noen skal vite jeg er her. Det er ganske flaut. Og som mann ville jeg nok følt enda mer på det. Anonymkode: 6616e...fa3 Livet er fort kort til at du skal gå rundt å være flau over de gode valgene du frivillig ønsker å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #68 Del Skrevet 12. september Bombasi skrev (47 minutter siden): Livet er fort kort til at du skal gå rundt å være flau over de gode valgene du frivillig ønsker å ta. Å være her er egentlig det mest bortkasta jeg gjør. Skjer bare når det absolutt ikke er noe annet å finne på, eller når jeg er slått ut syk, som i dag. For nivået er til tider fordummende, særlig på dagtid når folk burde vært på jobb. Så like greit å være så AB som det er mulig å være når man først velger dette som underholdning. Anonymkode: 6616e...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #69 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Like anonyme, jo. Til man blir gjenkjent. Da er man jo ikke anonym. Det er jeg enig i. Men frem til det, like anonyme. Anonymkode: 6616e...fa3 Man blir sannsynligvis aldri gjenkjent, selv om noen trådpoliti tror de er så gode på dette Anonymkode: a106e...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #70 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 20.10): Man blir sannsynligvis aldri gjenkjent, selv om noen trådpoliti tror de er så gode på dette Anonymkode: a106e...608 Kan fortelle deg at det tok kun TO innlegg fra en bruker her inne til at jeg visste hvem han er, og det er flere andre jeg har gjenkjent ut fra det de forteller i innlegg under nick. Om jeg ønsket det, kunne jeg da bare gått inn på profilen deres og lest alle innlegg de har skrevet. Mange tenker ikke over at dette er et stort forum med veldig mange brukere, og enkelte bryr seg selvsagt ikke. Jeg skriver noen ganger under nick, andre ganger som AB. Har flere kjente her inne, og jeg synes det er greit at de ikke vet om alt jeg skriver, eller til hvilke tidspunkt jeg er her. Jeg er en reservert person som ikke har behov for at "alle" skal vite alt jeg deler. Slapper mer av når jeg kjenner meg mer anonym, føler jeg må tenke ekstra over hva jeg skriver når det er under nick. Jeg bruker ikke AB-funksjonen til å trolle eller til å være usaklig. Anonymkode: ec848...bd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #71 Del Skrevet 19. september winterchild skrev (På 11.9.2024 den 14.53): Jag kan inte vara anonym för är svensk 🤣 synes det är väldigt onödigt att vara anonym, förhoppningsvis bryr sig ingen nog för att kolla upp vem man är i verkligheten 🙈 Bruk Apertium hvis du vil være anonym, og teksten din blir automatisk oversatt fra svansk til norsk. https://www.apertium.org/index.eng.html#?dir=swe-nob&q= Sitat Jeg kan ikke være anonym for er svensk 🤣 synes det er veldig unødvendig å være anonym, forhåpentlig bryr seg ingen nok for å se opp hvem man er i realiteten 🙈 Anonymkode: d68ad...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #72 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 20.10): Man blir sannsynligvis aldri gjenkjent, selv om noen trådpoliti tror de er så gode på dette Anonymkode: a106e...608 Om man stort sett er hjemme, eller med liten arbeidsplass eller liten omgangskrets, ville jeg ikke vært så bekymret. Jeg snakker ofte med 20+ personer på en dag. Hilser på flere nye personer hver uke. Snakker om hva som har skjedd i helgen, hvor vi skal på ferie, om hva mannen min gjør, om kjæledyr, de vet hva jeg jobber med, de vet hvor jeg bor... De vet jeg brukte helgen på å sylte plommer og prøve ut en oppskrift. En setning om plommechutney kan være nok til at man tenker "hm, det var likt" i tråden "det er nå vi må kjøpe grønnsaker", og så trekke sammen trådene. Jeg ser ikke vitsen med å risikere det? Har opplevd det selv noen ganger, uten at det gjør meg til trådpoliti. Leser aldri videre når jeg forstår hvem de er. Men er jo litt merkelig å se brukernavnene igjen og igjen her, og vite hvem som er bak. Anonymkode: 6616e...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 19. september #73 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bruk Apertium hvis du vil være anonym, og teksten din blir automatisk oversatt fra svansk til norsk. https://www.apertium.org/index.eng.html#?dir=swe-nob&q= Anonymkode: d68ad...b47 Tack Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #74 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om man stort sett er hjemme, eller med liten arbeidsplass eller liten omgangskrets, ville jeg ikke vært så bekymret. Jeg snakker ofte med 20+ personer på en dag. Hilser på flere nye personer hver uke. Snakker om hva som har skjedd i helgen, hvor vi skal på ferie, om hva mannen min gjør, om kjæledyr, de vet hva jeg jobber med, de vet hvor jeg bor... De vet jeg brukte helgen på å sylte plommer og prøve ut en oppskrift. En setning om plommechutney kan være nok til at man tenker "hm, det var likt" i tråden "det er nå vi må kjøpe grønnsaker", og så trekke sammen trådene. Jeg ser ikke vitsen med å risikere det? Har opplevd det selv noen ganger, uten at det gjør meg til trådpoliti. Leser aldri videre når jeg forstår hvem de er. Men er jo litt merkelig å se brukernavnene igjen og igjen her, og vite hvem som er bak. Anonymkode: 6616e...fa3 Høres ut som galskap. Folk endrer nick over en lav sko. Anonymkode: a106e...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå