Gå til innhold

Hvorfor er de fleste på KG «Anonym Bruker»?


Surpomp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg kjenner alle profilene her, husker dere alle og har et slags personlighet bygget opp rundt dere utifra hvordan dere fremstår mot andre. Det er som å være i hvilken som helst gruppe, folk blir kjennt med deg uansett om di sier noe eller ikke. Jeg blir også gjenkjenne, ikke at jeg liker det. Men sier det så dere vet, dere blir sett.

Anonymkode: a0114...c7e

Aww 😄 Så hyggelig at du bruker så mye tid på Kg og skriver ned detaljer om folk her inne 😄 

Men skriver likevel som Anonym bruker 😄

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skrev noe under nick på seksualitet, og tre brukere begynte å sende meg private meldinger her. Ikke en, to eller tre, men flere, med mas, grove detaljer, spørsmål etter tlfnr, adresse osv. Ellers takk, aldri igjen. 

Jeg ser andre som skriver under nick som får hets fra annen tråd, og drar opp kommentarer og meninger i diskusjoner, som har blitt skrevet i andre tråder. 

Ellers har jeg også gjenkjent et par brukere, og har ikke noe ønske om å selv bli gjenkjent. 

Anonymkode: ee88a...dcf

Sånn "ekle" meldinger har jeg også fått. De som fortsetter blir bare ignorert og da er det "problemet" borte ganske fort 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er anonym bruker fordi det er et par stykker her inne som vet hvem jeg er når jeg bruker nicknavnet. Jeg kunne selvsagt opprette ny bruker og dermed fikset problemet, men det er like greit å bare bruke anonymknappen. 

Anonymkode: 25a2b...6de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har gjenkjent tre stykker her inne, gidder ikke passe på hva jeg skriver fra tråd til tråd slik at man til slutt kan bla seg tilbake gjennom 10 000+ innlegg.

Og jeg husker "..cb11", like godt som jeg husker "surpomp" i en tråd. 

Anonymkode: 6616e...fa3

Jeg har gjenkjent 21

Anonymkode: a106e...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner alle profilene her, husker dere alle og har et slags personlighet bygget opp rundt dere utifra hvordan dere fremstår mot andre. Det er som å være i hvilken som helst gruppe, folk blir kjennt med deg uansett om di sier noe eller ikke. Jeg blir også gjenkjenne, ikke at jeg liker det. Men sier det så dere vet, dere blir sett.

Anonymkode: a0114...c7e

Må være det dummeste jeg har lest😂😂

Anonymkode: a106e...608

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Meg kjenner du ikke, for jeg forandrer på alder , bosted, sivil status m.m hele tida. 

Anonymkode: 075f6...840

Waste of time.

Anonymkode: a106e...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner alle profilene her, husker dere alle og har et slags personlighet bygget opp rundt dere utifra hvordan dere fremstår mot andre. Det er som å være i hvilken som helst gruppe, folk blir kjennt med deg uansett om di sier noe eller ikke. Jeg blir også gjenkjenne, ikke at jeg liker det. Men sier det så dere vet, dere blir sett.

Anonymkode: a0114...c7e

Aspirerer du til en jobb i PST ?

Tror nok ikke du får den. Metodene ligner for mye på KGB……

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men... cb11 i 2 ulike tråder, er ikke samme person. Man får ny anonym kode for hver tråd... 

Anonymkode: fadcf...00b

Hele poenget er jo at vi ikke vil bli kjent igjen fra tråd til tråd.

Og heller ikke har behov for å kjenne igjen andre fra tråd til tråd.

Alt jeg trenger å vite er at du er 00b akkurat når vi diskuterer dette. 

Anonymkode: 6616e...fa3

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det pga eget personvern, har null interesse av at folk skal kjenne meg igjen på bakgrunn av det jeg forteller

Anonymkode: e6922...d82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevnt over enig. Men som vi stadig vekk ser i tråder, blir folk utsatt for hets og enkelte går på person så det jomer etter..

Så det vel senest i dag, at noen gikk etter barna til ei fordi de hadde forskjellig syn på en sak. 👎

Jeg mener det skulle vært lavere terskel for utestengelse når folk gjør det. Man skal tåle å diskutere når man er på et forum, men man skal ikke måtte tåle at folk drar inn familien din og går på person fremfor sak.

Endret av no shame
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster kun som anonym og holder meg unna underforum som ikke tillater dette (nærmere bestemt Aktuelle saker og politikk). Hva andre gjør er samma for meg, jeg klarer like fint å se poenget (eller mangelen på poeng) i et innlegg om brukeren er anonym.

Anonymkode: e6549...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (16 timer siden):

Så lenge de anonyme ikke tror at jeg skal ha oversikt hva akkurat deres kode har skrevet i en tråd, så er det vel ikke noe problem.

Forum vil gjerne slite med aktivitet, og hvis anonymfunksjonen øker engasjement, så er det positivt. 

De fleste vil vel synes det er like enkelt å huske dcf og 840, som fremmed fugl, i denne tråden.... 

Så eneste formålet med å bruke egen profil er jo at man vil at andre skal kunne lese det de skriver fra tråd til tråd, av en eller annen merkelig grunn. 

Anonymkode: 6616e...fa3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (16 timer siden):

Tenk om alle deltagere i politiske debatter hadde brukt maske, livredde for å bli gjenkjent og måtte stå til rette for hva de har sagt ?

Da hadde demokratiet hatt store utfordringer….

Ikke noe problem for det er ikke lov å skrive som anonymbruker i aktuelle saker og politikk. 

Anonymkode: dad62...a1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker konsekvent anonymfunksjonen. Mest fordi jeg skriver så mye her inne at det er pinlig hvis det blir oppdaget. Lite flaut å bruke to timer for dagen på kg liksom XD

Har hendt at jeg har skrevet om sensitive ting også og da vil jeg i hvert fall ikke bli gjenkjent

og så for å unngå "forfølgelse" fra de som synes jeg er dum inn i en ny tråd. Altså, det behøver ikke være at noen stalker men man kan møtes tilfeldig i en ny tråd og så er det noen som bare må kommentere på at jeg ikke vet hva jeg snakker om fordi jeg var uenig med de dagen før når vi krangla om noe helt annet. 

Anonymkode: dad62...a1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi faren for å bli gjenkjent er mye større når man bruker brukernavnet sitt, og andre kobler det du skriver der sammen med det en skriver der, og til slutt blir mange tråder samlet slik at en blir gjenkjent av noen. Hele poenget her inne, er jo at dette er et sted man kan drøfte ting man ofte ikke vil at alle skal vite.

Anonymkode: 9959a...53a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at brukere er redd for å bli gjenkjent og at mange synes forfølgelse er ubehagelig. 

Har kjent på begge deler selv når jeg har skrevet med nick.

Samtidig er den utstrakte og overdrevne bruken av AB ødeleggende for forumet. 

Jeg forstår ikke helt når brukere skriver et velskrevet, innsiktsfullt og godt svar, som utelukkende er positivt og som overhodet ikke inneholder personlige faktorer som kan avsløre noe om brukeren, velger å skjule seg under AB. Det er et kroneksempel på at bruken av AB overdrives.

Gode innlegg fortjener å ha en forfatter på seg. Det er positivt både for forfatteren og alle andre. 

Og jeg skjønner ikke at folk ønsker å bruke mye tid og energi på å skrive og skrive der det man publiserer forsvinner ut i intet som om at hvilken som helst person har skrevet det. 

Velg AB med omhu basert på innholdet, og ikke på automatikk. Er min oppfordring. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (17 timer siden):

Derfor bør man kun skrive om det man ærlig mener og tør å stå for.
Å konsekvent bruke «AnonymBruker» er en feig gjemsellek…...

Hvorfor antar du det ikke handler om ærlighet når man er anonym? Det er jo nettopp ærlig man er. Man er ærlig om meget private ting man absolutt ikke ønsker skal bli offentliggjort blant venner, kjente eller kolleger. 

Anonymkode: 517b7...204

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er så mange troll her. Jeg skrev nettopp at Edinburgh var favorittbyen min, anonymt. Hadde ikke trengt det men har gjort det til en vane fordi jeg orker ikke alle sure kommentarene og at jeg blir referert til i andre tråder selv om jeg ikke skriver noe populært engang. KG er ikke noe gøy ellers. Klar at det er folk som bøller på som anonyme også. Men det er ikke der problemet ligger tror jeg. Problemet ikke meg eller de som bare vil ha det litt lettere. 

 

Anonymkode: a9b3e...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønner at brukere er redd for å bli gjenkjent og at mange synes forfølgelse er ubehagelig. 

Har kjent på begge deler selv når jeg har skrevet med nick.

Samtidig er den utstrakte og overdrevne bruken av AB ødeleggende for forumet. 

Jeg forstår ikke helt når brukere skriver et velskrevet, innsiktsfullt og godt svar, som utelukkende er positivt og som overhodet ikke inneholder personlige faktorer som kan avsløre noe om brukeren, velger å skjule seg under AB. Det er et kroneksempel på at bruken av AB overdrives.

Gode innlegg fortjener å ha en forfatter på seg. Det er positivt både for forfatteren og alle andre. 

Og jeg skjønner ikke at folk ønsker å bruke mye tid og energi på å skrive og skrive der det man publiserer forsvinner ut i intet som om at hvilken som helst person har skrevet det. 

Velg AB med omhu basert på innholdet, og ikke på automatikk. Er min oppfordring. :) 

Jeg er ikke på KG for å få Nobelspris i Litteratur da! Dette er tidsfordriv and no more. 

Anonymkode: 075f6...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at brukere er redd for å bli gjenkjent og at mange synes forfølgelse er ubehagelig. 

Har kjent på begge deler selv når jeg har skrevet med nick.

Samtidig er den utstrakte og overdrevne bruken av AB ødeleggende for forumet. 

Jeg forstår ikke helt når brukere skriver et velskrevet, innsiktsfullt og godt svar, som utelukkende er positivt og som overhodet ikke inneholder personlige faktorer som kan avsløre noe om brukeren, velger å skjule seg under AB. Det er et kroneksempel på at bruken av AB overdrives.

Gode innlegg fortjener å ha en forfatter på seg. Det er positivt både for forfatteren og alle andre. 

Og jeg skjønner ikke at folk ønsker å bruke mye tid og energi på å skrive og skrive der det man publiserer forsvinner ut i intet som om at hvilken som helst person har skrevet det. 

Velg AB med omhu basert på innholdet, og ikke på automatikk. Er min oppfordring. :) 

 

Ene jeg kjente igjen var nettopp på grunn av et godt og innsiktsfullt svar, uten personlige faktorer. Men akkurat den vinklingen hadde jeg hørt før - i lunsjen på jobb for noen dager siden. Ett løsrevet innlegg = mistanke. Lese de andre 10 000 innleggene hun hadde skrevet = bekreftelse. Mange ulike meninger. Inkludert mye tidsbruk i arbeidstid.. 

Har også kjent igjen en slektning basert på et innlegg vedrørende ukesmeny på matforumet. Og ei basert på omtale av en scene i en film. 

Uansett, jeg er ikke her for å være "forfatter" av noe som helst. Jeg slurver når jeg skriver, gidder ofte ikke rette skrivefeil, og slenger ut tilfeldige meninger her og der for kortsiktig underholdning. 

Anonymkode: 6616e...fa3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke på KG for å få Nobelspris i Litteratur da! Dette er tidsfordriv and no more. 

Anonymkode: 075f6...840

Ytterpolargumentasjon ;) 

Tidsfordriv er fint, men når du bruker mye tid på å skrive noe skikkelig bra, så skjønner jeg ikke behovet for å minimere det du bruker tiden din på.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ene jeg kjente igjen var nettopp på grunn av et godt og innsiktsfullt svar, uten personlige faktorer. Men akkurat den vinklingen hadde jeg hørt før - i lunsjen på jobb for noen dager siden. Ett løsrevet innlegg = mistanke. Lese de andre 10 000 innleggene hun hadde skrevet = bekreftelse. Mange ulike meninger. Inkludert mye tidsbruk i arbeidstid.. 

Har også kjent igjen en slektning basert på et innlegg vedrørende ukesmeny på matforumet. Og ei basert på omtale av en scene i en film. 

Uansett, jeg er ikke her for å være "forfatter" av noe som helst. Jeg slurver når jeg skriver, gidder ofte ikke rette skrivefeil, og slenger ut tilfeldige meninger her og der for kortsiktig underholdning. 

Anonymkode: 6616e...fa3

Skjønner at dere gjemmer dere bak AB når dere selv er av typen som jakter ned andre og leser tusenvis av innlegg fra èn bruker for å prøve å identifisere vedkommende. 

Men jeg snakker altså om å publisere de positive og gode svarene som bruker. Og har du en profil kun med positive og gode svar, helt uten personlige referanser, er det da en grunn til å være redd for å bli identifisert? Hva så om du blir det? Du fremstår jo som en innsiktsfull og hjelpsom person. 

Så hva som om en slektning deler en ukesmeny på matforumet? Eller en omtale av en scene i en film? 

Hva er problemet? Ser du ned på vedkommende da? Ironien er jo at du er aktiv på KG selv, så "forumskammen" deler dere.

Jeg klarer ikke forstå hvorfor paranoiaen har overtatt dere helt.

Jeg hadde som mål om å dele minst mulig referanser mot meg selv. Men med tid og stunder ser jeg at jeg ikke har vært god på det. Det får bare være. Jeg skjønner ikke at noen skal klare å identifisere meg med skråsikkerhet uansett, men skulle noen gjøre det, så står jeg inne for det jeg har skrevet. Iallfall 99% av det ;) 

Men for å være ærlig skulle jeg ønske at det var mulig å skjule innlegg fra profilen som var over en viss tid gammel. F.eks 1 eller 2 år. Hadde en slik funksjon vært tilgjengelig så tror jeg flere hadde brukt nick. For mye er gammelt rusk, og det er ikke alt jeg enda står inne for. Med en slik funksjon så blir man stående som forfatter av innleggene i gamle tråder, men muligheten for å bla i gammelt innhold for deg og andre på identifitetsjakt forsvinner.

Samt at de som har gått inn med hud og hår for å vinne diskusjoner ikke drar opp gamle diskusjoner som motargument imot deg etter et profilbesøk.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...