Gå til innhold

Hvorfor er de fleste på KG «Anonym Bruker»?

Surpomp

Anbefalte innlegg

Surpomp skrev (6 minutter siden):

Hvis man ikke tør å stå for det man har skrevet, eller er redd for å bli usaklig forfulgt i de forskjellige trådene, bør man seriøst vurdere å kutte ut hele KG.
I stedet for dobbel anonymitet, bør man heller anonymisere steder, personer og problemstillinger man skriver om.

Så den dagen du inderlig ønsker å lufte frustrasjonen din over din manglende potens og dårlig forhold til samboer, så regner jeg med du gjør det under eget nick med fare for å bli gjenkjent fordi du har avslørt så mange andre detaljer ved livet ditt i andre kategorier.

Om man frekventerer flere undergrupper her og ikke bare på rampelys, så er det ganske lett å gjenkjenne folk om man deler litt for mye.

Anonymkode: 517b7...204

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt brukernavn her inne i alle de årene jeg har vært her(siden 2015). Aldri blitt forfulgt fra tråd til tråd 😊 Om folk har en syk trang til gjøre det, er det de som må tenke over hva de gjør... Ikke jeg. 

Enkelte folk bruker også Anonym bruker funksjonen altfor mye. Er det virkelig så krise at en kollega eller en nabo får vite at man har spist spaghetti til middag? 😄 For å ta et eksempel på når det IKKE er nødvendig å bruke Anonym bruker funksjonen 😊

Om man blir forfulgt fra tråd til tråd, så er det den som forfølger som har et problem. Ikke den som blir forfulgt 😊 Eller er man blitt så paranoid nå til dags at man ikke tåler noe som helst? Da har man i så fall ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så den dagen du inderlig ønsker å lufte frustrasjonen din over din manglende potens og dårlig forhold til samboer, så regner jeg med du gjør det under eget nick med fare for å bli gjenkjent fordi du har avslørt så mange andre detaljer ved livet ditt i andre kategorier.

Om man frekventerer flere undergrupper her og ikke bare på rampelys, så er det ganske lett å gjenkjenne folk om man deler litt for mye.

Derfor bør man kun skrive om det man ærlig mener og tør å stå for.
Å konsekvent bruke «AnonymBruker» er en feig gjemsellek…...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de anonyme ikke tror at jeg skal ha oversikt hva akkurat deres kode har skrevet i en tråd, så er det vel ikke noe problem.

Forum vil gjerne slite med aktivitet, og hvis anonymfunksjonen øker engasjement, så er det positivt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner alle profilene her, husker dere alle og har et slags personlighet bygget opp rundt dere utifra hvordan dere fremstår mot andre. Det er som å være i hvilken som helst gruppe, folk blir kjennt med deg uansett om di sier noe eller ikke. Jeg blir også gjenkjenne, ikke at jeg liker det. Men sier det så dere vet, dere blir sett.

Anonymkode: a0114...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (10 minutter siden):

Derfor bør man kun skrive om det man ærlig mener og tør å stå for.
Å konsekvent bruke «AnonymBruker» er en feig gjemsellek…...

Tja, jeg skriver aldri noe jeg ikke kan stå for, men det er fortsatt ikke kult at folk bruker ting jeg har skrevet for flere uker siden, mot meg, særlig hvis det ikke har noe med den tråden eller diskusjonen å gjøre i det hele tatt. Jeg har barn, jeg har vært utsatt for en voldelig eks, jeg har opplevd seksuell trakassering på jobb, jeg har opplevd psykisk vold av min far, jeg er ikke etnisk norsk osv. Alt dette har jeg snakket om her på KG, med brukernick. Og alt dette har blitt brukt mot meg når en annen bruker ikke tålte at jeg hadde en annen mening enn han. At han tok opp alle disse tingene, var irrelevant for hele diskusjonen, det var plagsomt for de andre i tråden, og ikke minst, det var vondt for meg at dette ble brukt mot meg. Rasisme og victim blaming. Så nå er jeg forsiktig med hva jeg deler med profilnavnet mitt og ikke. Folk kan være klin gærne og hevngjerrige her inne. Orker ikke mer støy enn jeg må ha.

Anonymkode: df43d...2ca

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Til dere som ikke vil bli forfulgt. Selvsagt blir folk kjennt med dere, når de har fått nikket i minnet. Skjønner ikke at det skal være sjokkerende? Blir ikke dere kjennt med andre? 

Å bli kjent og å bli forfulgt er da ikke det samme.

Der er mer enn nok av oss som blir forfulgt av folk også utenfor kg. Om de finner ut at man skriver her inne, blir man også trakassert via meldinger og/eller hengt ut på forumet. 

Også kommer trakasseringen mange opplever fra medlemmer på forumet. Om man skriver med Nick hele tiden, så gir man ut informasjon om seg selv, bit for bit. Det er det ikke alle som ønsker. Det er heller ikke nødvendig. 

Dette forumet handler om å diskutere ting, det er ikke en sosial sammenkomst. 

Anonymkode: 2d951...c7f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (40 minutter siden):

Hvis man ikke tør å stå for det man har skrevet, eller er redd for å bli usaklig forfulgt i de forskjellige trådene, bør man seriøst vurdere å kutte ut hele KG.

Jeg står for det jeg skriver uansett om jeg er anonym eller anonym med nick. Så lenge du ikke skriver under med ditt riktige navn, skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å mase mer om dette. Det kommer stadig vekk tråder om det samme temaet, like kjedelige alle sammen.

Anonymkode: e474d...dd2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (46 minutter siden):

I stedet for dobbel anonymitet, bør man heller anonymisere steder, personer og problemstillinger man skriver om.

Jeg står for det jeg skriver men har ikke noe behov for å bli gjenkjent. Jeg har et ønske om å kunne ta opp problemstillinger i relasjoner uten at folk skal forstå hvem jeg snakker om. Og når jeg selv er anonym og alt fra 17 til 90 år så er det et godt utgangspunkt. 

Anonymkode: 075f6...840

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om alle deltagere i politiske debatter hadde brukt maske, livredde for å bli gjenkjent og måtte stå til rette for hva de har sagt ?

Da hadde demokratiet hatt store utfordringer….

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (Akkurat nå):

Tenk om alle deltagere i politiske debatter hadde brukt maske, livredde for å bli gjenkjent og måtte stå til rette for hva de har sagt ?

For det er jo det samme som KG...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner alle profilene her, husker dere alle og har et slags personlighet bygget opp rundt dere utifra hvordan dere fremstår mot andre. Det er som å være i hvilken som helst gruppe, folk blir kjennt med deg uansett om di sier noe eller ikke. Jeg blir også gjenkjenne, ikke at jeg liker det. Men sier det så dere vet, dere blir sett.

Meg kjenner du ikke, for jeg forandrer på alder , bosted, sivil status m.m hele tida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (1 minutt siden):

Heldigvis er jeg ikke politiker og trenger å være PK. Jeg snakker personlig på vegne av meg selv, det er ikke det politikere driver med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surpomp skrev (4 minutter siden):

Du klarer jo ikke å skjelne mellom det private og det offentlige her. Jeg er rimelig sikker på at politikere ikke trenger uttale seg om seksuelle preferanser og "stå for det" i all offentlighet. Det er jo nettopp det man i teorien fort kan gjøre på dette forumet når man deler stort og smått over lang tid. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det er jo det samme som KG...

Ytringsfriheten er en krevende sport som fordrer mot og ansvarlighet fra både sender og mottager.
KG har koblet ut begge sikkerhetsventiler ved å tillate at alle heter AnonymBruker med kun en kode som varierer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (7 minutter siden):

Jeg tror du overvurderer KGs viktighet en smule...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Momma skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du overvurderer KGs viktighet en smule...

En politisk debatt behøver ikke å foregå på tinget.
Ved å stimulere til dobbel anonymitet, skaper man usunne undergrunnsbevegelser som lever i sitt eget ekkokammer.
Da snakker man ikke lenger om ytringsfrihet………

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (Akkurat nå):

En politisk debatt behøver ikke å foregå på tinget.
Ved å stimulere til dobbel anonymitet, skaper man usunne undergrunnsbevegelser som lever i sitt eget ekkokammer.
Da snakker man ikke lenger om ytringsfrihet………

Jeg gjentar: Jeg tror du overvurderer KGs viktighet en smule...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev noe under nick på seksualitet, og tre brukere begynte å sende meg private meldinger her. Ikke en, to eller tre, men flere, med mas, grove detaljer, spørsmål etter tlfnr, adresse osv. Ellers takk, aldri igjen. 

Jeg ser andre som skriver under nick som får hets fra annen tråd, og drar opp kommentarer og meninger i diskusjoner, som har blitt skrevet i andre tråder. 

Ellers har jeg også gjenkjent et par brukere, og har ikke noe ønske om å selv bli gjenkjent. 

Anonymkode: ee88a...dcf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver som anonym når jeg beskriver ting i livet mitt eller omgangskretsen min (for å spare folk rundt meg som ikke har gitt samtykke) mens jeg ofte kan poste under nick når jeg mener ting eller skriver mer generelt som ikke kan bli gjenkjent, eller jeg kan lyve på alder på barn for eksempel hvis det ikke er så nøye i den sammenhengen. Da får jeg jo beskjed hvis noen siterer meg. Jeg kan stå for alt jeg skriver uavhengig av om jeg poster som ananym eller ikke. Det er jo bare hvis folk manøvrerer seg rundt i mine innlegg at informasjonen blir nok til å identifisere, men jeg ønsker ikke å ta sjansen..

Sexuelle preferanser vet folk lite om, så det er ikke så farlig å skrive om. Men jeg mener detaljer kan være relevant når det gjelder diagnosen til et familiemedlem eller problemer barna mine har hatt, så da er det tryggest å være anonym slik at detaljene tilsammen ikke kan pusles tilbake til dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...