Gå til innhold

Redd valp

Gjest Mopseier

Anbefalte innlegg

Gjest Mopseier
Skrevet

Hei hei!

Har en liten mops på ca 4 mnd, en tispe, som plutselig har utviklet redsel for andre hunder. Hun har regelmessig vært i kontakt med to andre hunder fra hun var liten, en sheltie (tispe) og en blandingshund (hanhund) (border collie/buhund). Blandingshunden har vært litt tilbakeholden mot henne og har knurret/flekket tenner/glefset etter henne hvis hun har komt for nærmt, men med sheltien er hun bestevenner. Det jeg er redd for nå er at blandingshunden har gjort henne skeptisk mot andre hunder, hun var nemlig ikke redd for andre hunder før...er redd for at den stadige avvisningen og fiendtligheten til B-hunden har skremt henne skikkelig :( Jeg har prøvd å få henne til å hilse på andre hunder, men hun nekter plent og blir veldig stresset....(løfter henne ikke opp) Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg sosialisere henne mer? Kjenner ikke flere med hunder enn de to hun har møtt... Vil ikke at hun skal bli agressiv mot andre hunder når hun blir stor :tristbla:

Vil at hun skal få mange hunde-venner, men vet ikke hvor hun ska få truffet de :forvirret:

Kan jo nevne at hun ikke er redd for andre mennesker, hun elsker oppmerksomhet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkar liten da!!!

Vet ærlig talt ikke hva som vil hjelpe, men det er jo ofte at hunder føler seg reddere om de har båndet på siden de da ikke har noen rømningsvei... Har du vurdert å ta med unden på dressurkurs? Der kan dere jo møte mange hunder, og kanskje de har noen triks å lære deg? Kanskje et valpekurs er tingen, siden da de andre hundene er på hennes alder?

Håper det ordner seg da. Kanskje det er en fase...

Gjest Mopseier
Skrevet

Har vurdert valpekurs ja, men er hun ikke litt for gammel for det?

Hun er født 14.oktober :)

Kan jo håpe det er en fase, men er det noen som har hørt om noe sånt før? :sjenert:

Skrevet

Valpekurs er vel OK fram mot ett års alder, skulle jeg tro?

Skrevet

Oki, det er bra :)

Men de fleste annonsene jeg har sett i det siste er for valper født nov./des.... :overrasket:

Noen som vet noen bre skoler i Bergen? :)

Skrevet

Er det ikke i Bergen Fjellanger er?

Den får jo masse skryt og ros!!

På valpekurset jeg var på, var det hunder opp til 9 mnd.

Gjest camillo
Skrevet

Det kan være voksne hunder på valpekurs også, om de har behov for det (kalles gjerne grunnkurs istedet...)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...