Gå til innhold

Leo og de farlige - Serie om de som sitter på forvaring

Fountaine
Rhodiola
Melding lagt til av Rhodiola,

Hei!

I forbindelse med noe av det modererte innholdet, minnes deltagere om å være oppmerksomme på at formidling av rettsdokumenter som er unntatt offentligheten, er et brudd på norsk lov (Straffeprosessloven § 28 og Domstolloven § 130). Les mer om det her.

Rhodiola, adm.

Anbefalte innlegg

Leo gjør en knallgod jobb som programleder. Minner litt om Louis Theroux i tilnærmingen.  Håper å se han i flere dokumentarer som handler om mennesker som lever uvanlige liv. Det gjorde skikkelig vondt å se Hans Marius beskrive hva han hadde gjort mot sin egen far. Og særlig det da han kom krypende opp trappen etter at han trodde han hadde drept han, for å få hjelp, og så slo han faren igjen med hammeren. Det var så hjerterått at jeg ikke kan begripe det. Kunne forstått det om faren hadde vært en tyrann som hadde mishandlet han, men det kom ikke frem noe sånt. Så gjør han så godt inntrykk ved å fremstå forståelsesfull, reflekterer godt over hvordan andre ser han, tar ansvar for det han har gjort uten å skylde på noen. Han virker rolig, ordentlig og sympatisk, men samtidig klarer han å snakke om de vanskelige tingene uten at han ser spesielt emosjonelt beveget ut. Følelsesmessig avkoblet, kaldhet, som gjør at jeg ikke tror på han. Etter alle årene med kurs og behandling har han gjerne lært seg å si og gjøre de rette tingene. 

Voldtektsmannen bør aldri sleppes ut, da eskalerer det fort til en seriemorder.

Autisten er den jeg lettest forstår. Han har bare overveldende stort følelses press som gjør at han blir megafrustrert og klikker. Han kan nok fint komme ut igjen i samfunnet om han får god oppfølging og lærer seg å regulere følelsene sine bedre.

Hun damen som driver med selvskading og angriper folk har lang vei å gå, hun virker ikke engang motivert for å jobbe med seg selv.

Det var mine tanker så langt, har en episode igjen😅

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en grunn til at disse folkene er dømt til forvaring. Ingen tegn viser at de er i nærheten av å kunne slippes ut blant normale folk. Den verste er Erlend. Det er et lost case som må sitte inne til han blir lagt i penalet. 

Endret av trønder
  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (12 timer siden):

Erlend minte meg om Julio Kopseng.

Skjønner godt at han ikke fikk prøveløslatelse. 

Tenkte akkurat det samme, trodde først det var han!

Fountaine skrev (12 timer siden):

På slutten av siste episode står det at han tok kontakt med en prostituert når han var på prøveløslatelse og fikk bot.

Ja ikke sant. Det han sa i første episode om at "hvorfor skal jeg bry meg om andre når ingen bryr seg om meg?" var vel seriens største røde flagg.

• Liker 16
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (11 timer siden):

Han tør å utfordre dem også. Helsike som jeg har respekt for ham. Han hadde vært knalldyktig som miljøarbeider. Han var utrolig fin med Elise. 
Jeg heier også på Hans Marius. Det han gjorde er ufattelig. Samtidig får jeg ikke de dårlige vibbene jeg får på Erlend. HM framstår jo å ha reelt gått gjennom en stor endring, ha forstått hva som gikk galt (og mer enn mange rundt ham har gjort), måten du ser han praktisk talt jobber med å sette ord på, beskrive følelser, analysere (eks seansen med konfliktrådet)…man får ikke følelse av «bare bullshit og spill for galleriet» med ham. Han framstår utrolig reflektert, og man ser jo også at han evner å lytte og å ta til seg utfordrende refleksjoner tilbake. Han ble nok litt «irritert» i ene samtalen med faren, men jeg oppfatta at det handla mer om at faren fortsatt tror at det som skjedde bare skjedde ut av intet, ikke det at han fortsatt er redd innerst inne. Vet ikke om andre «leser» det annerledes. Han virker også å forstå den grunnleggende forskjellen på å skylde på andre og å ta ansvar selv, samtidig som man kan søke forklaringer og prøve å forstå seg selv samtidig som man tar ansvar. Gjorde inntrykk da han sa at han hadde innsett at han egentlig aldri hadde behov for å drepe, men for å bli sett. Og han virker jo å søke relle alternativ for å unngå å bli stengt inne i seg selv på nytt.

Står stor respekt av at de stiller opp, selv om det garantert er tøft for en del ofre og pårørende. Samtidig tenker jeg at vi trenger denne serien. Ikke for å få medlidenhet med farlige folk, men hvis vi ikke prøver å forstå hvor det går galt…da skjer det heller ikke endring. Ikke bare med dem som allerede sitter inne, men hvem vi kan forhindre at ender opp der. 
Var litt redd for dette med diagnoser osv. Skal vi nå få ny runde med stigmatisering av ADHD liksom. Men t.o.m den syntes jeg Leo greide å balansere forbaska bra. Man blir ikke voldelig drapsmann pga ADHD, men ADHD er ingen fordel om den kombineres med andre dårlige forhold i tillegg. Det synes jeg kom godt fram mellom linjene. 

Enig med alt du skriver. Det at HM blir irritert over at faren fortsatt sier at det var noe som skjedde ut av det blå, er forståelig.
HM reflekterer godt og jeg heier på ham.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dere som lurer på om HM bare har lært seg å si det rette. Men det er flere tegn på at det går dypere enn det. Og hadde han ikke reaksjoner da han snakket om det han hadde gjort mot far? Hadde ikke inntrykk av at han fortalte det uanfektet. At han framstår noe «kald, husk at han har vært i fengsel i 10 år, hvor han også må tilpasse seg. Jeg mener på ingen måte han er blitt et englebarn, men sitter heller ikke med inntrykk av at han kalkulert velger a og b for å få slippe ut kjappest mulig. Han virker å ha skjønt at han har utfordringer, som han alltid vil ha, og som han må håndtere. Og bare det at han nå har lært seg å snakke om ting. Legg også merke til samtalen med hun fra konfliktrådet, når hun utfordrer ham på oppfatning av det han leser osv., og hvordan han håndterer og reagerer, og sammenlikne det med samtalen Leo har med Erlend etter avslaget på prøveløslatelsen. Jeg mener det illustrerer forskjellen på en som har forstått og jobber hardt med å endre og å håndtere og skaffe seg gode verktøy, og en som egentlig ikke har forstått noen ting og kun lært seg hva han skal si i gitte situasjoner.

Liv Randi…hva skal man si…hun kommer nok aldri ut. Og så er det også så åpenbart at her er det mye som «mangler». Hun har gjort noe grusomt. Samtidig så får man en slags omsorg for henne. Synes de ansatte som er med henne får veldig godt fram hvorfor ved å si det generelle de gjør om hva mange har opplevd, uten å vinkle det spesifikt om henne, men man forstår jo mellom linjene. Også når Leo beskriver hvorfor hun og noen andre soner på denne måten. Hun er jo et stort barn…

Og serien får også fram mellom linjene at vold i nære relasjoner, barn som utsettes for omsorgssvikt og ulike typer vold, det er og blir et stort samfunnsproblem, ikke bare for dem som skades direkte, men fordi en håndfull av dem som er ofre i utgangspunktet skades på en slik måte at de ender med å skade andre uskyldige. 

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente på mye ambivalens ved å se dette programmet. 

Man får i første omgang sympati med dem som er sperret inne uten verktøyene for å komme ut igjen. Men så ser man jo dem som er påvirket av handlingene. Foreldrene som mistet et barn, faren som mistet sin sønn i det sønnen forsøkte å slå ham ihjel. 

MAn ser jo alt for klart at kriminalomsorgen er et offer for nedbygging. Dem som jobber i kriminalomsorgern er ikke rigget for å møte de utfordringene de står overfor. Det man ser i serien er at dem som sitter i forvaring i mange tilfeller har utfordringer som går på et langt dypere plan. 

Se feks på Elise. De som jobber med henne har ikke kompetansen eller verktøyene som kreves for å kunne hjelpe henne ut i dagliglivet. Jeg mistenker at hun kanskje også har en lettere psykisk utviklingshemming. Det er svært mye psykiatri hos dem som sitter i forvaring som med nok ressurser kunne hjulpet disse menneskene på rett vei fremfor å gjøre dem både sykere og farligere. 

Når man ser på Erlend ser man en mann med klare psykopatiske trekk som helt klart ikke har noe uti i samfunnet å gjøre. Han har dessuten et tenningsmønster som ikke akkurat bidrar postivt for ham, der han tydeligvis tenner på tvang, vold og redsel. Tenningsmønsteret kan nok ikke endres, og hvordan kan man vite hva som skjer om han blir løslatt og må forholde seg til kvinner igjen.. 

• Liker 20
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyxros skrev (8 timer siden):

Kjempebra serie! Jeg liker Leo. 

Personlig syns jeg ingen av de som har blitt vist burde slippes ut med det første. Og han voldektsmannen er direkte farlig.

Og jeg er overrasket over at så mange "liker" Hans Marius. Han kan prate for seg, men jeg tror ikke på han? Jeg føler kun han har lært seg DET, å prate, og at alt er falskt? Han har vist null følelser.

Jeg tror han fint kunne vært i stand til å begå drap om han ble slept ut. Og stakkars faren hans. Han er jo redd han, men han føler vel han må stille opp for sønnen sin. 🤷🏼‍♀️

Slik jeg leser mellom linjene virker det som HM og faren har noe mellom seg de ikke deler på kamera (enten noe de begge vet eller kanskje noe usagt/uenig om noe). Mulig HM merker at faren kanskje ikke vedkjenner seg at det har vært "noe". Aner ikke hva, men tror HM kunne trengt bekreftelse fra faren om at kanskje "noe" har skjedd eller kunne vært gjort annerledes. Og at faren har tro på at han ved å ikke være redd han. Men akkurat det er jo svært vanskelig for faren. Og på det punktet virker det ikke helt som HM klarer å forstå at det han har gjort vil alltid påvirke faren. Virker litt som han tenker at faren bør forstå at han ikke bør være redd for det kom jo ikke egentlig fra intet. Hadde man gått tilbake kunne han kanskje fått hjelp, blitt sett og dette vært unngått. Men selve handlingen han utførte vil jo alltid sitte i, og sannsynligvis har han ptsd. Det forsvinner ikke bare av at HM sier at faren ikke trenger å være redd han. Er litt usikker på HM. Har lyst at han skal få det bedre og klare seg ute, samtidig hadde han jo vært litt mer innesluttet en periode, og det var jo også et av tegnene tidligere på at han gikk inn i mørket, og gjorde den grusomme handlingen. 

Elise virker ikke klar for utsiden. Hun er reflektert, men oppfører seg jo som et barn. Vet ikke om det er mer diagnoser i bildet? Syns hun miljøarbeideren var flink. Virket som Elise trengte akkurat en som henne. En som setter grenser, men som samtidig er litt "venninne" som hun kan le med og ha et avslappet forhold til. Sikkert noe Elise ikke har hatt så mye av, antar de fleste trakk seg unna.

Markus får jeg sympati for. Grusom handling, men han er veldig reflektert. Og mor har gjort alt, men ikke blitt hørt. Det kom ikke ut av intet. Dette har påvirket han svært mye psykisk og det er tydelig at han tenker mye på dette og angrer. 

Kopseng-"tvillingen" må aldri slippe ut. Livsfarlig. Tennings mønsteret kan ikke plutselig endre seg. Akkurat på det punktet forstår jeg at han er irritert ovenfor dommerne. For han er jo ærlig. Problemet er at ved å ha et slikt tenningsmønster så er du en fare fordi du ikke klarer å dempe deg selv. Det kan ikke plutselig skrus av. Og det er her han ikke forstår hvorfor han må sitte inne. Og så skjedde jo det som ikke burde skje på perm. Null selvkontroll.

• Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg slet litt med å reflektere over denne serien. Det er vanskelig for meg å ikke tenke svart/hvitt her, på en måte så ser jeg jo hvordan ting kan eskalere om man ikke blir sett eller plukket opp av de rundt når man sliter. På en annen måte så er det mange som har blitt gitt dårlige kort i livet, og har ADHD/Autisme uten at de vil skade andre.

Jeg syns jo det er en helt sinnsyk ting å planlegge å drepe de man bor med, torturere og drepe vennene sine og tilfeldige på gata. Det er umulig for meg å forstå hvordan et menneske i det hele tatt kan ha sånne tanker. Jeg har lyst til å tro at folk kan jobbe med seg selv, å forandre seg til det bedre, men jeg kunne aldri ha stolt på noen som har sittet inne for sånne type ting. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett alle episodene! Leo tør å snakke og å spørre om de vanskelige tingene samtidig som han ser dem. Gode refleksjoner. De som iobber med mennesker i fengsel og under forvaring— dere er fantastiske! 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (6 timer siden):

Se feks på Elise. De som jobber med henne har ikke kompetansen eller verktøyene som kreves for å kunne hjelpe henne ut i dagliglivet. Jeg mistenker at hun kanskje også har en lettere psykisk utviklingshemming. 

Når man ser på Erlend ser man en mann med klare psykopatiske trekk som helt klart ikke har noe uti i samfunnet å gjøre. Han har dessuten et tenningsmønster som ikke akkurat bidrar postivt for ham, der han tydeligvis tenner på tvang, vold og redsel. Tenningsmønsteret kan nok ikke endres, og hvordan kan man vite hva som skjer om han blir løslatt og må forholde seg til kvinner igjen.. 

Tenkte det samme ang Elise. Enten det eller asberger. Man ser på blikk og lepper at det er noe som ikke er helt som det skal.
Dette med at hun planlegger å forgifte og drepe medfanger har ingenting med sinnemestring å gjøre, jeg oppfatter det mer som en barnslig "fakt" for å få oppmerksomhet fordi hun mangler en bedre måte å gjøre det på. Litt sånn tøffe seg/være morsom/få oppmerksomhet. Håper ikke hun slipper ut med det første.

Erlend oppfatter jeg bare som farlig. Gjentagelsesfaren her er ikke stor, den er garantert.

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Leo, men generelt er jeg skeptisk til denne typen programmer som åpenbart har som mål å prøve å få svært onde og forferdelige mennesker til å framstå i et bedre lys. Hederlige unntak finnes selvsagt, men vi snakker om personer so har begått grusomme handlinger som har påført andre mennesker store lidelser, sorg og tap.

Jeg mener ikke man skal torturere fanger og gi dem verst mulig soningsforhold, men på generelt grunnlag synes jeg ikke man skal gi dem denne typen oppmerksomhet.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (12 minutter siden):

Liker Leo, men generelt er jeg skeptisk til denne typen programmer som åpenbart har som mål å prøve å få svært onde og forferdelige mennesker til å framstå i et bedre lys. Hederlige unntak finnes selvsagt, men vi snakker om personer so har begått grusomme handlinger som har påført andre mennesker store lidelser, sorg og tap.

Jeg mener ikke man skal torturere fanger og gi dem verst mulig soningsforhold, men på generelt grunnlag synes jeg ikke man skal gi dem denne typen oppmerksomhet.

De prøver å få frem historiene til disse menneskene om hvorfor de gjorde som de gjorde. Det ligger kanskje ikke bare ondskap bak, men komplekse underliggende årsaker. Han ene hadde blant annet autisme og blitt syk tidlig. Mens andre var vel mer eller mindre muligens onde kan man vel si.

• Liker 8
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tankevekkende og viktig serie. 

Leo gjør en god jobb her, men føler vi får mer innsikt i enkelte av deltagernes bakgrunn enn andre. Jeg har en følelse av at forholdet mellom HM og faren ikke har vært det beste i oppveksten. Det er en elefant i rommet der, på en måte…

Autisten og Elise synes jeg bare synd i.
Det overrasker meg ikke om hun har en psykisk utviklingshemming. 

Liv Randi og han voldtektsforbryteren fremstår begge som en fullstendig lost case, men vi fikk vite lite om deres bakgrunn og oppvekst. Ingen er født onde, så hadde vært interessant å høre litt mer om deres forhistorie. Forøvrig enig i at ingen av de to sistnevnte virker mulig å rehabilitere tilbake til samfunnet. Mer usikker på HM. Vi fikk ikke vite noe særlig om begrunnelsen for avslaget han fikk. Han virker reflektert og som han har en god selvinnsikt. Men hva skjer om noen provoserer eller fornærmer ham? Blir han da så sint at han mister besinnelsen og klikker totalt? Veldig vanskelig  å si. Men må jo være «noe» som gjorde at han ikke fikk medhold.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøydokka skrev (18 timer siden):

Leo gjør en knallgod jobb som programleder. Minner litt om Louis Theroux i tilnærmingen.  Håper å se han i flere dokumentarer som handler om mennesker som lever uvanlige liv. Det gjorde skikkelig vondt å se Hans Marius beskrive hva han hadde gjort mot sin egen far. Og særlig det da han kom krypende opp trappen etter at han trodde han hadde drept han, for å få hjelp, og så slo han faren igjen med hammeren. Det var så hjerterått at jeg ikke kan begripe det. Kunne forstått det om faren hadde vært en tyrann som hadde mishandlet han, men det kom ikke frem noe sånt. Så gjør han så godt inntrykk ved å fremstå forståelsesfull, reflekterer godt over hvordan andre ser han, tar ansvar for det han har gjort uten å skylde på noen. Han virker rolig, ordentlig og sympatisk, men samtidig klarer han å snakke om de vanskelige tingene uten at han ser spesielt emosjonelt beveget ut. Følelsesmessig avkoblet, kaldhet, som gjør at jeg ikke tror på han. Etter alle årene med kurs og behandling har han gjerne lært seg å si og gjøre de rette tingene. 

Voldtektsmannen bør aldri sleppes ut, da eskalerer det fort til en seriemorder.

Autisten er den jeg lettest forstår. Han har bare overveldende stort følelses press som gjør at han blir megafrustrert og klikker. Han kan nok fint komme ut igjen i samfunnet om han får god oppfølging og lærer seg å regulere følelsene sine bedre.

Hun damen som driver med selvskading og angriper folk har lang vei å gå, hun virker ikke engang motivert for å jobbe med seg selv.

Det var mine tanker så langt, har en episode igjen😅

At voldtektsmannen kommer til å bli en seriemorder hvis han slippes ut, har du ikke noe belegg for å si. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (32 minutter siden):

Leo gjør en god jobb her, men føler vi får mer innsikt i enkelte av deltagernes bakgrunn enn andre. Jeg har en følelse av at forholdet mellom HM og faren ikke har vært det beste i oppveksten. Det er en elefant i rommet der, på en måte…

Liv Randi og han voldtektsforbryteren fremstår begge som en fullstendig lost case, men vi fikk vite lite om deres bakgrunn og oppvekst. Ingen er født onde, så hadde vært interessant å høre litt mer om deres forhistorie. Forøvrig enig i at ingen av de to sistnevnte virker mulig å rehabilitere tilbake til samfunnet. Mer usikker på HM. Vi fikk ikke vite noe særlig om begrunnelsen for avslaget han fikk. Han virker reflektert og som han har en god selvinnsikt. Men hva skjer om noen provoserer eller fornærmer ham? Blir han da så sint at han mister besinnelsen og klikker totalt? Veldig vanskelig  å si. Men må jo være «noe» som gjorde at han ikke fikk medhold.

De sa at han holdt seg mye for seg selv og at det gjorde dem skeptiske. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (2 timer siden):

De prøver å få frem historiene til disse menneskene om hvorfor de gjorde som de gjorde. Det ligger kanskje ikke bare ondskap bak, men komplekse underliggende årsaker. Han ene hadde blant annet autisme og blitt syk tidlig. Mens andre var vel mer eller mindre muligens onde kan man vel si.

Synes ikke noen av dem framstår som onde annet enn i tiden forut for og under angrepene, og alle ser ut til å ha reflektert over sin situasjon i fengsel og prøvd å jobbe med seg selv unntatt Elise som framstår som en trassig drittunge, men hun lurer jeg også på om kan ha en lettere psykisk utviklingshemming, som noen andre sa her. Markus har velfungerende autisme og ADHD og alltid vært litt utenfor. Hans Marius har ADHD og ble opplevd som så slitsom og intens av klassekameratene at de ikke orket å være med han hvorpå han også ble mer utenfor. Erlend tror jeg kan ha en slags anti-sosial personlighetsforstyrrelse, men gjennom terapi og alle kursene virker det som han har  lært hva som er normalt og han ønsker å opptre deretter, men så er det det da om instinktene hans vil overkjøre det han har lært, hvis han blir løslatt og ender opp med en dame. 

Endret av Grüner
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god dokumentar som etterlater flere spørsmål enn svar egentlig og får en til å tenke på ting man før ikke har tenkt på. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (54 minutter siden):

Legg merke til det siste spørsmålet han fikk, om å håndtere ting når han ikke hadde en psykologdør han kunne banke på. Vil tro det ligger der, at de mener at verktøykassa hans ikke er solid nok enda. Han ble jo overført til mer åpen soning på Romerike etter den runden, så det viser jo at de «tror på ham», men at han ikke er klar for overgangen rett ut i en åpen verden. 
Det at han trakk seg mer bort synes jeg han svarte godt for selv, det med adhd og inntrykk. Det viktigste er hva han gjør I TILLEGG til å trekke seg litt unna. Så lenge han fortsetter å prate, sette ord på ting, møte på aktiviteter osv osv, kan det å skjerme seg selv faktisk vise at han har lært en del om hvilke grep han må ta for å håndtere ADHD’n sin, og hjelpe seg selv med regulering, inkludert å ikke «slite ut andre». Du formelig ser han jobber konstant inni huet. 
Krysser fingre for at han fortsetter framgangen, utvider verktøykassa, og en dag dår bevise at han har oppnådd endring.

Amg det med bakgrunnshistorie på liv Randi og Erlend: ene er at de jo må samtykke selv og ønske å dele. Det andre kan være hensynet til familie, offer og andre. Og også at de kan ikke dele info om familieforhold uten at personer som omfattes får imøtegåelse osv osv. Med f.eks Hans Marius og Markus så deltar jo familien aktivt i programmet. Da blir det enklere å belyse.

Hans Marius hinter jo selv om at det er noe som ligger mellom han og faren, at de aldri har fått tatt «oppgjøret». Det virker som han ønsker det, mens far ikke makter. Hvis man åpner for at noe ikke bare plutselig skjedde åpner man også for at det er ting en selv burde, kunne, skulle ha sett og gjort. Det kam være tøft. Mor sa jo at det hadde utvikla seg over tid, og at hun, far og HM egentlig skulle samles og snakke sammen på nyåret, men så rakk de ikke det før dette skjedde. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

At voldtektsmannen kommer til å bli en seriemorder hvis han slippes ut, har du ikke noe belegg for å si. 

Står litt om hans bakgrunn her. Problemer fra 2-års alder, personlighetsforstyrrelse osv…

At han har torturert dyr overrasket meg overhodet ikke. Det er det også svært mange seriemordere som har gjort innen de startet «karrieren» med å drepe mennesker. 

https://www.adressa.no/nyheter/i/X60lPg/folte-nytelse-av-a-ta-kvelertak-pa-gravid-kvinne

• Liker 12
  • Nyttig 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (56 minutter siden):

Står litt om hans bakgrunn her. Problemer fra 2-års alder, personlighetsforstyrrelse osv…

At han har torturert dyr overrasket meg overhodet ikke. Det er det også svært mange seriemordere som har gjort innen de startet «karrieren» med å drepe mennesker. 

https://www.adressa.no/nyheter/i/X60lPg/folte-nytelse-av-a-ta-kvelertak-pa-gravid-kvinne

Torturering av dyr ved små barn er et av de mest kjente varselsignalene…svært alvorlig. 

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...