Gå til innhold

Leo og de farlige - Serie om de som sitter på forvaring

Fountaine
Rhodiola
Melding lagt til av Rhodiola,

Hei!

I forbindelse med noe av det modererte innholdet, minnes deltagere om å være oppmerksomme på at formidling av rettsdokumenter som er unntatt offentligheten, er et brudd på norsk lov (Straffeprosessloven § 28 og Domstolloven § 130). Les mer om det her.

Rhodiola, adm.

Anbefalte innlegg

M.H85 skrev (41 minutter siden):

Jeg har sett enda en episode ,spennende! Han er livsfarlig ja. Det lyser av hele han før han i det hele tatt pratet. Han tenner på sadisme og vil skade damer mest mulig, spesielt prostituerte som han sikkert tenker er skitne og må skades. Syk..syk..SYK mann. Lurer på hva slags oppvekst han har hatt. Måtte han aldri slippe ut! Minner om han flamme mannen,husker ikke navn. Ligner litt også,mulig fra samme land....

Du tenker sikkert på Julio Koppseng, flere som har lagt merke til likheten ja. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babos skrev (4 timer siden):

Helt enig! Tenker også at han burde være takknemlig for at faren besøker han i fengsel. Ikke bli furt og si noe om at de siste ni årene hadde vært bortkastet om forholdet deres ikke gikk videre. Om far besøker han i fengsel, men kanskje ikke tør å møte han utenfor murene, så er det fult forståelig. Han sier jo også det senere i samtalen, men samtidig sier han at han ikke tror det er tilfelle siden faren hadde brukt så mye tid på han. Så han har egentlig ikke forståelse om far ikke vil ha kontakt lengre, fordi han tror ikke det er noe han må ta stilling til, ergo da er det lett å si at man har forståelse for det. 

Jeg skjønner faren kjempegodt.

Det er noe annet å være med noen i noen timer midt på dagen når vedkommende er i godt humør vs. Å være stuck i samme hus som dem, også når de er frustrert. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner faren kjempegodt.

Det er noe annet å være med noen i noen timer midt på dagen når vedkommende er i godt humør vs. Å være stuck i samme hus som dem, også når de er frustrert. 

Jeg får ikke en oppriktig følelse på at sønnen har endret seg... Tror det er mer skuespill av Hans Marius... 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 timer siden):

Han sa jo tydelig at han var det og hva det betød at faren gjorde det. 
Men ja, det er noe som ligger der og skurrer. HM nevnte jo selv at de aldri har hatt «oppgjøret», og tror det påvirker far også. Som sagt er det sjelden sunt å ikke tillate seg selv å bli sint, pga dårlig samvittighet, redsel av andre grunner osv. Det vokser seg gjerne til en verkebyll som enten eter opp en selv eller eksploderer på annen måte til slutt. Sikter til far altså, ikke HM. 
Jeg skjønner at far aldri vil greie å stole på fullt ut, han har garantert PTSD, og det som skjedde var så brutalt og heftig. Men så lenge man ser på det som noe som «plutselig bare skjedde» så hjelper ikke det på frykten heller. Sånn sett fra vanlig traumeteori. Hvis man tør å gå inn i ting og prøve å forstå (ikke unnskylde!) så vil det ofte kunne bidra til å redusere redselen man går med i hverdagen, at man opplever å få en annen kontroll på egen situasjon.

Nei han sa egentlig ikke det. Det var det han sa først, det han etterfulgt med, ga egentlig inntrykk om at han tok forbehold om at ting skulle bli helt som før mellom han og faren . Og dersom det ikke ble det, var det egentlig «bortkastet», dersom faren aldri kom til å stole på han 100%. Dvs, han satt ikke pris på at faren kom å besøkte han i fengselet, selv om det var alt faren kunne tilby han. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (7 minutter siden):

barnemorderen har prøvd å søke erstatning fra Smøla kommune for mishandling hun gjennomgikk, men kommunen betviler at det har skjedd:
https://www.nrk.no/mr/--mor-slo-barna-med-vedkubbe-1.3826183

Hvem er barnemorderen? Sett nesten hele serien,ikke fått med meg hvem. En dame hører jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke en oppriktig følelse på at sønnen har endret seg... Tror det er mer skuespill av Hans Marius... 

Hans Marius hadde et veldig kaldt og intenst blikk under hele serien. Han framstod som truende, ustabil og kynisk. Han viste null tegn til empati og forståelse. Hele opplegget hans var 100% skuespill. Da han snakka så var alt veldig kunstig og tilgjort. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babos skrev (3 minutter siden):

Nei han sa egentlig ikke det. Det var det han sa først, det han etterfulgt med, ga egentlig inntrykk om at han tok forbehold om at ting skulle bli helt som før mellom han og faren . Og dersom det ikke ble det, var det egentlig «bortkastet», dersom faren aldri kom til å stole på han 100%. Dvs, han satt ikke pris på at faren kom å besøkte han i fengselet, selv om det var alt faren kunne tilby han. 

Du har rett. Jeg måtte se akkurat den episoden på nytt. Takk for at du gjorde oppmerksom på akkurat det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (3 minutter siden):

Hvem er barnemorderen? Sett nesten hele serien,ikke fått med meg hvem. En dame hører jeg.

Liv-Randi

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (3 timer siden):

Den faren må være one of a kind . Nesten en super -helt , hvis det å være snill og tilgivende kan ses på som super -krefter . Hadde aldri turd å være aleine med han igjen . Uansett om handlingen kom ut av det blå eller var fremprovosert . Å vite at din egen sønn har vært i stand , å KAN være i stand til å drepe deg , må være fryktelig å leve med . 

Jeg tror det handler om at de kun har barna sine og elsker dem.Foreldre gjør hva som helst for barna sine.

Faren tenker nok at han ønsker å gjøre hva enn som trengs for å få sønnen på rett kjøl, uansett om han må risikere sitt eget liv for å få det til.

Han håper at ting går bra for sønnen, og er villig til å risikere alt selv om dette betyr å tåle stress og frykt. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (12 minutter siden):

barnemorderen har prøvd å søke erstatning fra Smøla kommune for mishandling hun gjennomgikk, men kommunen betviler at det har skjedd:
https://www.nrk.no/mr/--mor-slo-barna-med-vedkubbe-1.3826183

Hun er vel født i 1976. Barnevernet var veldig fraværende på den tida. Så godt mulig at lokalbefolkninga og barnevernet ikke orka å bry seg. Fram til 1986 var det juridisk lovlig å slå barn i Norge. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (9 minutter siden):

Liv-Randi

Takk da kommer hun vel i siste ep,sett nesten alle nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun er på slutten av siste episode. Jeg trodde de hadde fjernet henne fra serien da jeg så de, siden hun var så mye omtalt. Trodde hun skulle være med mer enn de 10 minuttene på slutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (9 minutter siden):

Ja hun er på slutten av siste episode. Jeg trodde de hadde fjernet henne fra serien da jeg så de, siden hun var så mye omtalt. Trodde hun skulle være med mer enn de 10 minuttene på slutten

Har sett henne nå. Mulig en liten puh der,ser slik ut..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (28 minutter siden):

Har sett henne nå. Mulig en liten puh der,ser slik ut..

Hun har lettere PU. Det står flere steder på nettet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chang skrev (20 timer siden):

Kjenner jeg blir uvel når moren til Markus filmes hjemme på en av byens dyreste adresser. De har helt tydelig ressurser til å hjelpe sønnen og fly opp og ned til Trondheim. Diagnose eller ikke, det var et bestialsk drap på en som prøvde å være en venn. Og kunne grine seg til psyk innleggelse fordi mamma hjelper? Neitakk 

Heldigvis har ikke sosial status og økonomi noen innvirkning på Kriminalomsorgen.  Vi er ikke et korrupt land.

Endret av Pipaluk
  • Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dude1996 skrev (2 timer siden):

Hun har lettere PU. Det står flere steder på nettet. 

Fælt uansett,men da er hun jo på mange måter mer et barn i hodet enn voksen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke vet det, så har moren til offeret som Markus drepte skrevet bok om drapsaken.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruspus skrev (14 minutter siden):

For de som ikke vet det, så har moren til offeret som Markus drepte skrevet bok om drapsaken.

Har du link/navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken… det er så drøyt…helt ærlig var det Markus jeg reagerte mest på i serien, som skrevet tidligere. Og da mener jeg på framstilling/«fortelling» kontra hva han faktisk har gjort, og også her i tråden. Enig med mor til offeret i at årsak til forvaring ble underkommunisert, også brutaliteten i drapet. I motsetning til saken til Hans Marius der det ble grafisk beskrevet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...