AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #1 Del Skrevet 11. september 2024 For oppkallingens del ønsker jeg Anne/Anna som navn 2, da jeg har lyst å finne noe eget som nr 1. Funker det med et navn med flere stavelser foran et tostavelsesnavn? Hva tenker dere? Vær snille da ❤️ Felicia Anna Sofia Anna Olava Anne Mathilde A... osv Trenger tips. Min mor het Anne og hennes mor Anna, og jeg har lyst å bruke de i dåpspapirene til heder, men første fornavn skulle jeg gjerne hatt noe eget. Takk for tips Anonymkode: e017b...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Funker det med et navn med flere stavelser foran et tostavelsesnavn? Ja Mathilde Anne er fint. Andre fine fornavn som passer til Anne/Anna er f.eks. Idbjørg, Arnhild, Mathea, Gunnvor, Sunniva/Synnøve og Gudrun. Om du er usikker på om du skal velge Anna eller Anne kan du bruke Annæ heller. (Ja, det er et ekte navn: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036573000615 ) Anonymkode: 9c384...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #3 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja Mathilde Anne er fint. Andre fine fornavn som passer til Anne/Anna er f.eks. Idbjørg, Arnhild, Mathea, Gunnvor, Sunniva/Synnøve og Gudrun. Om du er usikker på om du skal velge Anna eller Anne kan du bruke Annæ heller. (Ja, det er et ekte navn: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036573000615 ) Anonymkode: 9c384...d6e Nå lo jeg godt. Annæ 😂 Anonymkode: e017b...aaf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #4 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå lo jeg godt. Annæ 😂 Anonymkode: e017b...aaf Jeg mente det alvorlig, men greit nok. Anonymkode: 9c384...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #5 Del Skrevet 11. september 2024 Passer dårlig som navn nr 2, men Mathilde Anne var ganske fint Anonymkode: 771dd...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 11. september 2024 #6 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For oppkallingens del ønsker jeg Anne/Anna som navn 2, da jeg har lyst å finne noe eget som nr 1. Funker det med et navn med flere stavelser foran et tostavelsesnavn? Hva tenker dere? Vær snille da ❤️ Felicia Anna Sofia Anna Olava Anne Mathilde A... osv Trenger tips. Min mor het Anne og hennes mor Anna, og jeg har lyst å bruke de i dåpspapirene til heder, men første fornavn skulle jeg gjerne hatt noe eget. Takk for tips Anonymkode: e017b...aaf Ingen av kombinasjonene du foreslår klinger godt sammen! Det passer som regel best å ha Anne/Anna først, derfor høres dine navneforslag litt rare og litt «bakvendte» ut. Men det er ingen regel som sier at det er det første navnet i et dobbeltnavn du må bruke, hvis du bare skal bruke ett til hverdags. Hvis du skal bruke de navnene du foreslår, ville jeg skrevet dem som Anna/Anne Olava, Anna Felicia eller Anne Sofie. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7 Del Skrevet 11. september 2024 hva med Anne Matilde? Selv om Anne står først må ikke det brukes Anonymkode: a6fec...3e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #8 Del Skrevet 11. september 2024 Jeg kjenner ei Emily Ann -det klinger fint, syns jeg! Anonymkode: c8ce9...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #9 Del Skrevet 11. september 2024 Liv Anne ? Anonymkode: 465dc...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #10 Del Skrevet 11. september 2024 Generelt funker Anne/Anna best som førstenavn i en kombinasjon, men hvis bare det ene navnet skal brukes, går det jo greit som andrenavn også. Jeg kjenner ei som heter Maren Anne (og bruker tidvis begge), det synes jeg er fint. Anonymkode: 5cd33...c5d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #11 Del Skrevet 11. september 2024 Ha Anne/Anna først hvis du skal bruke det. Eventuelt alene. Synes det er et tidløst og vakkert navn som står godt alene. Å ha det som mellomnavn bak et navn med tre stavelser, blir ikke bra. Anonymkode: 49eb5...2df 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #12 Del Skrevet 12. september 2024 Ann-Anna. Eller Anna Lovinda. Det er fint Anonymkode: 34ade...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #13 Del Skrevet 12. september 2024 Anne Regine. Anonymkode: 92f87...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #14 Del Skrevet 12. september 2024 Hva med Kristian(n)e? Eller Lillianne/-a Julianne/-a Evy Anne/-a Elianne/-a Anonymkode: a7dac...ab4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #15 Del Skrevet 12. september 2024 min mormor het Siri Anna og min kusine het Anna Serine Anonymkode: b5ec0...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 12. september 2024 #16 Del Skrevet 12. september 2024 Hvorfor ikke "bare" Anna eller Anne? Jeg synes navnene er finest for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #17 Del Skrevet 12. september 2024 Kari Anne (Karianne/Kari-Anne) er vel et av de mest vanlige navnene med Anne som fornavn nr 2? Ellers er vel alle disse som ble nevnt i innlegg 14 også vanlige: Lilli Anne (Lillianne/Lilli-Anne), her er vel Lillian en vanlig variant Juli Anne (Julianne/Juli-Anne) Eli Anne (Elianne/Eli-Anne) Anonymkode: b9df8...313 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #18 Del Skrevet 12. september 2024 Jeg synes det høres helt feil ut med navnet med flest stavelser først. Hvis du vil ha et navn til med tre stavelser bør du sette Anne/Anna først, og likevel heller bruke det andre. Anonymkode: fd76e...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #19 Del Skrevet 12. september 2024 Det går fint an å bruke Anna som første navn og allikevel kun bruke fornavn nr 2 i det daglige. Jobber med barn, og det er flere som har den løsningen! Anonymkode: 17882...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. september 2024 #20 Del Skrevet 12. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): For oppkallingens del ønsker jeg Anne/Anna som navn 2, da jeg har lyst å finne noe eget som nr 1. Funker det med et navn med flere stavelser foran et tostavelsesnavn? Hva tenker dere? Vær snille da ❤️ Felicia Anna Sofia Anna Olava Anne Mathilde A... osv Trenger tips. Min mor het Anne og hennes mor Anna, og jeg har lyst å bruke de i dåpspapirene til heder, men første fornavn skulle jeg gjerne hatt noe eget. Takk for tips Anonymkode: e017b...aaf Det går også fint å skrive Anne som første fornavn, uten å bruke det i det daglige. Mange med to fornavn bruker kun det andre fornavnet til vanlig. Et navn som slutter på A som kommer foran et annet navn som begynner på A synes jeg er stygt og tungvint, selv om du ikke skal uttale begge. Derfor ville jeg valgt Mathilde hvis jeg absolutt skulle valgt av dine ovennevnte forslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå