AnonymBruker Skrevet 11. september #1 Del Skrevet 11. september Jeg har bestemt meg for å skilles fra kona etter flere år i ulykkelig ekteskap. Jeg/vi har hund, og kona tar hånd om den når jeg er på jobb. Har dere erfaringer eller tips til hvordan dere løste dette med hunden? Kona er veldig glad i hunden, og håper hun ønsker å dele på samværet med hunden fremover. Siden denne skilsmissen vil komme overraskende på, kan jeg risikere at hun nekter å ta hånd om hunden når jeg er på jobb. Anonymkode: c66eb...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #2 Del Skrevet 11. september Hvem står registrert som eier? Om du står registrert som eier, og hun ikke ønsker å ha hunden når du er offshore, så kan du finne noen andre som ønsker å dele på hunden. Men, du sier hun er glad i hunden, så vil jo tro hun ønsker å ha den? Da kan dere skrive under på en forvertavtale/samværsavtale, hvor dere går inn på hvordan dele fordeler tiden med hunden, hvordan dere gjør det i ferier osv, hvem som skal dekke hva av utgifter etc. Den som står som eier, bør være den som dekker forsikring. Om hun står registrert som eier, må du bare krysse fingrene og håpe at hun er villig til å dele hunden med deg. Anonymkode: f0c90...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #3 Del Skrevet 11. september "Skilsmissen vil komme overraskende på" Så du har bare sittet stille i flere år, uten å si noen ting eller prøve å få det bedre? Anonymkode: f0088...3bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 11. september #4 Del Skrevet 11. september Hvis hun ønsker å beholde hunden, syns jeg du skal la henne. Hunden har det ikke best om den må bytte bosted hver mnd. Men om dette kommer "overraskende" som du sier, så tipper jeg hun er innstilt på å gjøre det motsatte av det du ønsker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #5 Del Skrevet 11. september Dette hørtes helt krise ut. Du bekymrer seg først og fremst for hunden? Hva med din stakkars kone? Er hun glad i hunden kan du la henne få ha den, så tar du utgiftene. Anonymkode: a0993...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #6 Del Skrevet 11. september Min datter og hennes far (min eks) anskaffet seg hund med avtale om at når hun flyttet for å gå på skole eller de trengte pass skulle jeg passe hunden - det gikk fint, men vi var alt skilt. I tre år bodde hunden hos oss når han var offshore to uker, og hos han i friperioden på fire uker.. Anonymkode: 1c39a...5ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #7 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette hørtes helt krise ut. Du bekymrer seg først og fremst for hunden? Hva med din stakkars kone? Er hun glad i hunden kan du la henne få ha den, så tar du utgiftene. Anonymkode: a0993...3c2 Klart man bekymrer seg for hunden!!! Den er jo uskyldig oppi dette forholdet, hunden valgte seg aldri inn i ekteskapet. La hunden bo der den bor nå, så kan du passe den i friperioder. Normale folk bruker ikke kjæledyrene sine som rambukk Anonymkode: 72159...313 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #8 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har bestemt meg for å skilles fra kona etter flere år i ulykkelig ekteskap. Jeg/vi har hund, og kona tar hånd om den når jeg er på jobb. Har dere erfaringer eller tips til hvordan dere løste dette med hunden? Kona er veldig glad i hunden, og håper hun ønsker å dele på samværet med hunden fremover. Siden denne skilsmissen vil komme overraskende på, kan jeg risikere at hun nekter å ta hånd om hunden når jeg er på jobb. Anonymkode: c66eb...4b5 Juridisk sett tilhører nok hunden like mye begge to når dere er gift, såfremt hunden er anskaffet i løpet av ekteskapet, uavhengig av hvem som står som eier. Du kan muligens ha en sak juridisk hvis du både har betalt selve hunden, forsikring, alle kostnader og har hatt hovedomsorg. Men er du avhengig av pass fra snart ekskona er jo ikke det veien å gå. Anonymkode: 90913...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #9 Del Skrevet 11. september Ts her. Takk for fine svar. En skilsmisse kommer ofte overraskende på selv hvor mye en har jobbet for å unngå dette. Det har vært en lang prosess i parterapi osv. Vi er ikke uvenner, men ønsker ikke lenger det samme osv. Alt av utgifter til hunden betaler jeg med glede, det vet hun og det skal jeg si. Jeg ønsker at hunden vår skal ivaretas når jeg er borte på jobb. Vi har ikke barn. Det er en hund som jeg bruker aktivt på fritiden, og det er uaktuelt å ikke være en del av hundens liv❤️ Anonymkode: c66eb...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #10 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 13.33): Jeg har bestemt meg for å skilles fra kona etter flere år i ulykkelig ekteskap. Jeg/vi har hund, og kona tar hånd om den når jeg er på jobb. Har dere erfaringer eller tips til hvordan dere løste dette med hunden? Kona er veldig glad i hunden, og håper hun ønsker å dele på samværet med hunden fremover. Siden denne skilsmissen vil komme overraskende på, kan jeg risikere at hun nekter å ta hånd om hunden når jeg er på jobb. Anonymkode: c66eb...4b5 Slutt å tull, det er en hund ikke et barn. Anonymkode: ea88e...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå