AnonymBruker Skrevet 11. september #1 Del Skrevet 11. september Hei! Er det noen her som jobber i hjemmesykepleien som barne- og ungdomsarbeider og får faglønn for det? Jeg er nysgjerrig på hvordan det fungerer i denne sektoren, og om det er vanlig å få faglønn i denne stillingen. Setter stor pris på innspill og erfaringer! Anonymkode: e93e5...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 11. september #2 Del Skrevet 11. september Nei, de får lønn som ufaglært. Skal de få lønn som fagarbeider når de jobber i hjemmesykepleien må de ha fagbrev som helsefagarbeider. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #3 Del Skrevet 11. september Ikke i den kommunen jeg jobbet i. Anonymkode: a9b21...9f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #4 Del Skrevet 11. september Freyja Valkyrie skrev (4 timer siden): Nei, de får lønn som ufaglært. Skal de få lønn som fagarbeider når de jobber i hjemmesykepleien må de ha fagbrev som helsefagarbeider. Akkurat det samme gjelder hos oss også. Anonymkode: b0bfc...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #5 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat det samme gjelder hos oss også. Anonymkode: b0bfc...6dc Siden helsefagarbeidere får fagbrevstillegg i barnehage, burde det være tilsvarende ordning for barnehageansatte i helsesektoren, da det er samme type utdanning. Anonymkode: e93e5...094 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #6 Del Skrevet 11. september Nei, blir lønnet som assistent eller ufaglært. Barne- og Ungdomsarbeidere har ikke noe fortrinn der, vet det jeg, siden jeg er Barne- og ungdomsarbeider selv. Anonymkode: 47fef...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #7 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Siden helsefagarbeidere får fagbrevstillegg i barnehage, burde det være tilsvarende ordning for barnehageansatte i helsesektoren, da det er samme type utdanning. Anonymkode: e93e5...094 Eh, nei. Helsefagarbeidere har kompetanse til å jobbe med alle typer mennesker - også barn. En barn- og ungdomsarbeider er imidlertid ikke helsepersonell. Anonymkode: 756c7...a1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #8 Del Skrevet 12. september Jeg er barn og ungdoms arbeider og har jobbet i hjemmetjenesten i 15 år, alltid blitt lønnet som fagarbeider Anonymkode: c875f...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #9 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er barn og ungdoms arbeider og har jobbet i hjemmetjenesten i 15 år, alltid blitt lønnet som fagarbeider Anonymkode: c875f...361 Takk for det! Jeg visste det måtte være noen her som hadde fått faglønn og. Da er det håp. Assistentlønn er så mye lavere, kjedelig å måtte begynne på «nytt». Anonymkode: e93e5...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #10 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Eh, nei. Helsefagarbeidere har kompetanse til å jobbe med alle typer mennesker - også barn. En barn- og ungdomsarbeider er imidlertid ikke helsepersonell. Anonymkode: 756c7...a1a Øhhhh. En helsefagarbeider har absolutt ikke det pedagogiske som teller når det gjelder barn. Så for å følge din konklusjon: en helsefagarbeider er ikke pedagogisk personell. Anonymkode: 81989...564 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #11 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Øhhhh. En helsefagarbeider har absolutt ikke det pedagogiske som teller når det gjelder barn. Så for å følge din konklusjon: en helsefagarbeider er ikke pedagogisk personell. Anonymkode: 81989...564 Nei, men det er heller ikke krav til å være pedagogisk personell når man jobber med barn. Flere barn har behov for helseoppfølging, derfor jobber helsefagarbeidere, som fagarbeidere, i barnehage og skole. En barne og ungdomsarb kan ikke gjøre prosedyrene helsefagarbeiderene kan gjøre. De har heller ikke helsefaglig kompetanse. Derfor betaler man naturligvis ikke fagarbeiderlønn for en utdanning som ikke er relevant i helsevesenet. Anonymkode: 756c7...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #12 Del Skrevet 12. september Forresten, jeg har master i pedagogikk. Skal jeg få samme lønn som sykepleiere med master i helsevesenet? For å følge din logikk altså. Anonymkode: 756c7...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #13 Del Skrevet 12. september Jeg ble lønna som fagarbeider både i hjemmesykepleien og på på bolig, selvom jeg er barne og ungdomsarbeider Anonymkode: c4832...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #14 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Forresten, jeg har master i pedagogikk. Skal jeg få samme lønn som sykepleiere med master i helsevesenet? For å følge din logikk altså. Anonymkode: 756c7...a1a Jeg antar den mastergraden er et brevkurs fra et universitet i russland? For du har åpenbart ikke pedagogisk utdannelse, åpenbart ikke peiling på helsefag og åpenbart null kjennskap til barn. Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor dere her på kg skal juge på dere utdannelser, jobbtittler og kunnskaper dere åpenbart ikke besitter. Det er rett og slett skremmende. Og til din info: har to venner 1 med ped og 1 med sosionom utdannelse. Begge jobber på samme sykehus og begge ligger over mastersykepleiere i lønn. Noe som igjen beviser du har null gyldig utdannelse. Anonymkode: 81989...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #15 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg antar den mastergraden er et brevkurs fra et universitet i russland? For du har åpenbart ikke pedagogisk utdannelse, åpenbart ikke peiling på helsefag og åpenbart null kjennskap til barn. Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor dere her på kg skal juge på dere utdannelser, jobbtittler og kunnskaper dere åpenbart ikke besitter. Det er rett og slett skremmende. Og til din info: har to venner 1 med ped og 1 med sosionom utdannelse. Begge jobber på samme sykehus og begge ligger over mastersykepleiere i lønn. Noe som igjen beviser du har null gyldig utdannelse. Anonymkode: 81989...564 Hvorfor kverulerer du? Det er et faktum. I bolig er begge utdanningene relevant, i hjemmesykepleien er det ikke. Forøvrig er det relevant med både sosionom og pedagog på sykehus - men ikke i hjemmesykepleien. Les deg opp. Anonymkode: 756c7...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #16 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er barn og ungdoms arbeider og har jobbet i hjemmetjenesten i 15 år, alltid blitt lønnet som fagarbeider Anonymkode: c875f...361 Men gjør du prosedyrer også da? Setter insulin, riker, setter fragmin, sonde, osv? Anonymkode: d5371...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå