Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona mi har en kollega som er noen år eldre enn seg som nå har vært gjennom et samlivsbrudd. De jobber tett sammen og han forteller henne mye om det, livet sitt og generelt(hun forteller en del videre til meg). Som mann som selv har vært betatt av kollegaer, forstår jeg gjennom dette at han nok selv er betatt av kona mi. Når jeg sier dette, ler hun det bort og sier hun har vært tydelig overfor ham osv. Jeg har selv dårlig erfaring med disse "jobbektefellene", da jeg selv har opplevd at ei har blitt voldsomt forelsket i meg uten at jeg mente noe(men kan godt være jeg sendte ut feil signaler). 

Nå driver han og ser på boliger og hun skal være med på et par visninger for å støtte ham i denne prosessen også. 

For meg er det så tydelig at han bygger noe - bevisst eller ubevisst. Jeg stoler jo på henne, men vet hvor fort slikt kan gå utforbakke. Hun prater mye om ham, har et par ganger bommet og kalt meg hans navn osv. Egentlig bare småting, men men. Jeg og han kjenner hverandre også, helt overflatisk.

Bør jeg si noe mer tydelig enn det jeg har gjort eller fremstår jeg bare usikker?

Anonymkode: 6b90c...c97

• Liker 3
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du baserer din frykt for dette på dine erfaringer, på deg selv og de feil du har gjort - det er ikke sikkert din kone gjør samme feil. Vet hun om dine opplevelser? Var du åpen med henne når dette evt skjedde? I så fall, hvordan reagerte hun? 

Anonymkode: 6f7f8...506

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du baserer din frykt for dette på dine erfaringer, på deg selv og de feil du har gjort - det er ikke sikkert din kone gjør samme feil. Vet hun om dine opplevelser? Var du åpen med henne når dette evt skjedde? I så fall, hvordan reagerte hun? 

Det skjedde ingenting. Når jeg forsto at min kollega hadde fått følelser for meg, snakket vi ut om det og la alt dødt og ble enige om å ikke jobbe så tett. Det kjenner min kone til.

Det jeg refererer til tidlig i innlegget skjedde lenge før jeg giftet meg.

Men ja, min frykt er jo delvis basert på egne opplevelser. 

ts

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

har du snakket med din kone om at dette er din frykt, ikke relatert til henne og hennes håndtering på noen måte men at det er dine følelser som plager deg? Hun er ganske sikkert ikke "der" siden hun åpent snakker med deg om dette, hvis hun gjør ting skjult derimot villejeg vært mer bekymret. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville fortalt kona at hennes nære forhold til kollegaen gjør deg ukomfortabel og at du ønsker at hun kan roe ned forholdet til kollegaen litt.

Du kan jo ta litt initiativ til litt mer kjærestehygge mellom dere fremover, kino, cafe, resturant, kunstutstillinger, tur i skog og mark osv. Da bygger jo dere en sterkere relasjon og kollegaen forsvinner litt i bakgrunnen :)

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

har du snakket med din kone om at dette er din frykt, ikke relatert til henne og hennes håndtering på noen måte men at det er dine følelser som plager deg? Hun er ganske sikkert ikke "der" siden hun åpent snakker med deg om dette, hvis hun gjør ting skjult derimot villejeg vært mer bekymret. 

Har sagt det, men hun spøker det bort. 

Det er kanskje ikke noe stor sak, men har en litt dårlig følelse. Gå på visning sammen liksom...

ts

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Nordlending90 skrev (46 minutter siden):

Jeg ville fortalt kona at hennes nære forhold til kollegaen gjør deg ukomfortabel og at du ønsker at hun kan roe ned forholdet til kollegaen litt.

Du kan jo ta litt initiativ til litt mer kjærestehygge mellom dere fremover, kino, cafe, resturant, kunstutstillinger, tur i skog og mark osv. Da bygger jo dere en sterkere relasjon og kollegaen forsvinner litt i bakgrunnen :)

Godt forslag!

ts

• Hjerte 5
Skrevet
Nordlending90 skrev (50 minutter siden):

Dette! 

Anonymkode: 634a5...951

• Liker 1
Skrevet

Synes det er litt ubetenksomt av din kone å spøke det bort når du kjenner på disse følelsene. Da har hun ikke fått med seg hvor plaget du er tenker jeg. 

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har sagt det, men hun spøker det bort. 

Det er kanskje ikke noe stor sak, men har en litt dårlig følelse. Gå på visning sammen liksom...

ts

Da sier du det til henne. Du fremstår ikke sjalu, men bekymret og utilpass. Det må hun akseptere og kanskje justere relasjonen til denne kollegaen etter, for hun er litt utenfor hva som er normalt vennskap. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt enig med deg, de har nok følelser for hverandre, kanskje også noe mer. 
Ikke greit at hun driver slik.

Anonymkode: d761d...024

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Virker som de har ei greie gående..beklager å måtte si det

Anonymkode: 45436...30b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Virker som de har ei greie gående..beklager å måtte si det

Anonymkode: 45436...30b

Ja, har en dårlig følelse. Og følelser stemmer jo ofte.

ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt enig med deg, de har nok følelser for hverandre, kanskje også noe mer. 
Ikke greit at hun driver slik.

Anonymkode: d761d...024

Nei, jeg syns det er ugreit dette med gå på visning sammen. Bygge rede liksom. I tilfelle.

ts

• Nyttig 2
Skrevet
Marimma skrev (16 minutter siden):

Da sier du det til henne. Du fremstår ikke sjalu, men bekymret og utilpass. Det må hun akseptere og kanskje justere relasjonen til denne kollegaen etter, for hun er litt utenfor hva som er normalt vennskap. 

Ja, det er noe utenfor føler jeg. Jeg skal ta det opp igjen. Takk for svar.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Synes det er litt ubetenksomt av din kone å spøke det bort når du kjenner på disse følelsene. Da har hun ikke fått med seg hvor plaget du er tenker jeg. 

Jeg har vel ikke vært tydelig nok da.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et svar man aldri ville sett, om det var en mann som hadde en nær relasjon til en kvinnelig kollega. 

Anonymkode: 87745...51e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, har en dårlig følelse. Og følelser stemmer jo ofte.

ts

Men dette kan jo godt være forbigående, ts. Man får jo følelser for andre av og til, men det betyr ikke at hun vil bytte ut et stabilt forhold med en crush på jobb. Kanskje de har hatt en upassende flørt på jobb, men følelser kommer og går. Tenk nøye gjennom, du har sikkert synes flere damer er tiltrekkende selv om du har kone, men det betyr jo ikke at du vil ut av forholdet?

Anonymkode: 8d3a8...a80

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns også dette med at hun skal være med på visning var veldig rart. Han kunne tatt med hvem som helst, men valget falt på din kone. Og veldig rart at hun prioriterer dette, og ikke syns det er rart. Jeg hadde følt at jeg tråkket over en grense hvis jeg skulle planlagt slikt sammen med en annen mann. En du til og med ikke kjenner.

Anonymkode: 1b813...31c

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men dette kan jo godt være forbigående, ts. Man får jo følelser for andre av og til, men det betyr ikke at hun vil bytte ut et stabilt forhold med en crush på jobb. Kanskje de har hatt en upassende flørt på jobb, men følelser kommer og går. Tenk nøye gjennom, du har sikkert synes flere damer er tiltrekkende selv om du har kone, men det betyr jo ikke at du vil ut av forholdet?

Anonymkode: 8d3a8...a80

Joda, og som jeg skriver i HI, jeg har selv vært borti det. Lurer bare på om jeg skal trykke hardere på mitt syn her, eller bare la det være og håpe det går over.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...