Gå til innhold

Hører sjeldent på musikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg ganske unormal. Er 39 år gammel og jeg hadde stor interesse for musikk da jeg var yngre. Kunne knapt gå noen steder uten musikk på ørene. Nå henger jeg ikke med på noe lengre. Har knapt vært på en konsert i livet mitt og heller ikke på festival. Har ingen yndlings band/gruppe/sanger. Kan gå inn på Spotify av og til og høre på noe men det er det. Tror ikke det er noe aldersbetinget for er eldre folk som lever og ånder for å høre på musikk og dra på konserter også, men jeg bryr meg ikke. Trives i stillheten nå. Er jeg alene om det?

Anonymkode: b0527...db7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Føler meg ganske unormal. Er 39 år gammel og jeg hadde stor interesse for musikk da jeg var yngre. Kunne knapt gå noen steder uten musikk på ørene. Nå henger jeg ikke med på noe lengre. Har knapt vært på en konsert i livet mitt og heller ikke på festival. Har ingen yndlings band/gruppe/sanger. Kan gå inn på Spotify av og til og høre på noe men det er det. Tror ikke det er noe aldersbetinget for er eldre folk som lever og ånder for å høre på musikk og dra på konserter også, men jeg bryr meg ikke. Trives i stillheten nå. Er jeg alene om det?

Anonymkode: b0527...db7

Yngre folk er jo gjerne litt understimulert, trenger input hele tida. Når man blir voksen har man gjerne nok fra før, om du ikke trenger å putte på mer er det kanskje et tegn på at du har det helt greit? 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket musikk. Hører bestandig på det når jeg er alene. Men når jeg var alvorlig deprimert så klarte jeg ikke å høre på musikk. Så det gikk noen år jeg ikke hørte på det. 

Anonymkode: 4d495...755

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Elsket musikk. Hører bestandig på det når jeg er alene. Men når jeg var alvorlig deprimert så klarte jeg ikke å høre på musikk. Så det gikk noen år jeg ikke hørte på det. 

Jeg er 43 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt interessert i musikk, og klarer meg fint i lange perioder uten. Så du er ikke alene. Jeg hørte også masse på musikk som tenåring og ung voksen. Nå er jeg 36, og det dabbet vel av da jeg bikka 30. Trives best når det ikke er så mye lyd.

Anonymkode: 22e72...1ae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 49. Akkurat startet igjen etter noen års pause. Er en mye lykkeligere utgave av meg selv nå med musikk enn årene uten.

Anonymkode: 4c91c...3a7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23, men jeg er helt lik. Tror musikk er bare litt sånn whatever for meg.

liker mye, åpen for det meste. Hører ikke så mye selv.

Anonymkode: 7c522...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 20.35):

Samme her. I dårlige perioder hører jeg aldri på musikk, det føles bare slitsomt.

Anonymkode: 08712...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (12 minutter siden):

Musikk er balsam for sjelen. 200 konserter og 1500 plater her 🙂

Så langt i år? Imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg. Jeg forstyrres lett av musikk, så det er ikke aktuelt å høre på noe mens jeg jobber for eksempel. Sykler stort sett til jobb og da hører jeg ikke på noe. Om jeg reiser kollektivt til jobb, liker jeg å høre Politisk kvarter, Dagsnytt 18 eller bare nyheter på radio. Leser veldig mye skjønnlitteratur og da har jeg det stille rundt meg. 

Jeg går gjerne på konsert da, men det blir sjelden, av mange grunner. Når jeg hører på musikk, er det bare «gamle» greier, hiphop fra 90-tallet, metall fra langt tilbake osv. Jeg har ingen anelse om hva som er popmusikk i dag. Lever helt greit med det, jeg var veldig opptatt av musikk da jeg var yngre og var en del av et miljø med utøver innen hiphop og metall. Men så fikk jeg barn og ble kjedelig. Sånn er livet, og sånn er det for de fleste av vennene fra den tiden også. 

Anonymkode: 959a6...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke så mye på musikk lenger, men jeg tror det handler mer om at jeg er lei av spillelistene mine - også finner jeg ingenting som fenger lenger. Har prøvd ulike sjangere, men nei.

Hører en del på podcast da.

Anonymkode: 0ac86...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene. De aller fleste voksne bruker ikke store deler av tiden sin til å høre på musikk fordi de lever altfor travle liv. Å bruke massiv tid til å høre på musikk er mer vanlig blant unge.

Du er heller ikke unormal for å ikke dra på konserter. Jeg elsker musikk og hører på det hver dag, men jeg drar sjeldent på konserter fordi jeg hater det. Det kan like godt være greit, fordi jeg tror ikke jeg trenger å pådra meg mer hørselsskade enn nødvendig.

Anonymkode: b35c0...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...