Gå til innhold

Hvorfor er menn så selvmedlidende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann mener alltid at alt er verdt for ham. Vi sliter begge økonomisk, som så mange andre, men det virker som at han mener det er mye verre for ham, selv om han tjener nesten 100.000 mer enn meg og sparer litt hver måned, og jeg må overføre fra sparekonto hver måned for å klare å dekke utgifter (jeg shopper ikke noe til meg selv). 

når ungene ikke sover er det alltid verst for ham og han kan ikke ha det sånn. Vi tar et barn hver om natta. Jeg tar meg av den nyfødte og han eldstemann. Eldste sover for det meste gjennom natta, mens jeg ammer 1-2 ganger hver natt. Men når eldste har vært våken «kan han ikke ha det sånn» når han skal på jobb og har så lange dager. 

han lager middag, resten gjør jeg hjemme. Altså husvask, klesvask, rydding, oppvaskmaskin etc etc. men det viker som at det er en heltedåd med denne middagen, selv om det er den tingen man får takk for hver gang (takk for maten) mens alle de andre tingene er «usynlige». Når han kommer hjem bare slipper han alt han har i hendene eller legger det på ulike overflater jeg har ryddet i løpet av dagen. Det fører til at jeg rydder og rydder, men huset er alltid rotete. Tar jeg det opp, blir han sur og mener jeg er for prikkete og «han kan ikke ha det sånn at han ikke kan legge fra seg ting». Klærne trenger han bare å legge i skittentøyskurven, så kommer de tilbake vasket og brettet sammen i en kurv slik at han bare trenger å legge dem på plass. 

de dagene han klager på at han er så trøtt, klarer han allikevel å gå på trening, så hvor trøtt er han egentlig? Jeg fascineres av hvordan han kan vri alt til å bli i hans favør og at han har det så vanskelig. Jeg som er hjemme i permisjon, har liksom bare «ferie». Når han har permisjon gjør han ikke noe mer, annet enn å tømme oppvaskmaskinen. Han bruker tid med barnet, men bruker også mye tid på seg selv da og krever egentid når jeg kommer hjem fra jobb. Hvordan klarer menn å være så egoistiske? Ser de ikke hva de driver med, eller bryr de seg bare ikke? 

Anonymkode: 1d11e...444

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo din mann, ikke menn som gruppe. Vanskelig å svare på hvorfor din mann er slik. Kanskje han i utgangspunktet ikke er fornøyd med livet sitt slik at alt blir et ork.

Anonymkode: 0c543...6cf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor må du generalisere? Din mann høres ut som en mannebaby.

Anonymkode: 79584...220

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Min er ikke slik. Og ikke ville jeg funnet meg i denne fordelingen heller, verken av tid, penger, husarbeid og ikke minst klaging. 

Anonymkode: 0350d...3b0

• Liker 2
Skrevet

Min er ikke slik. 

Anonymkode: 60e3b...7b5

Skrevet

Min forrige var slik, min nye er ikke slik. 

Anonymkode: d827f...cf8

• Liker 2
Skrevet

Sånn var min mann også. Ble bedre i parterapi. Men han må fortsatt minnes på hvis skjevt ting er og hva jeg gjør for han. Vi har kommet dit at jeg kan spørre hvorfor han bare ser din side av saken hele tiden og jeg kan være veldig direkte om ting jeg gjør for han som han tar forgitt, på visse dager. Han innrømmer da å være ego og selvsentrert, men så glemmer han det et par dager senere igjen. Vet ikke hvor lenge jeg orker.

Anonymkode: 275a9...087

Skrevet

Fra hvor kommer dette behovet for å fortelle hele verden at man er dårlig på å velge livspartner?

Skrevet
Epictetus skrev (43 minutter siden):

Fra hvor kommer dette behovet for å fortelle hele verden at man er dårlig på å velge livspartner?

Utmattelse, frustrasjon, sorg 

Anonymkode: e1229...d38

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre ikke uvanlig blant menn. De er rett og slett ofte mer egoistiske og selvsentrert enn kvinner som ofte prioriterer barn og hjem først. Du må enten ta han med i terapi og satse på bedring eller gå fra han

Anonymkode: e1229...d38

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Damer har jo blitt vant med å tåle for mye piss, syting, selvopptatthet og krav fra menn da. Sett skikkelig hardt mot hardt i forhold til fyren, eller finn deg en bedre mann.

Anonymkode: 6b145...79f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Damer har jo blitt vant med å tåle for mye piss, syting, selvopptatthet og krav fra menn da. Sett skikkelig hardt mot hardt i forhold til fyren, eller finn deg en bedre mann.

Evt lev uten mann hvis du ikke finner en som går klart i pluss med tanke på fordeler og ulemper ved samlivet

Skrevet

Hmm... Er han født etter 1970.og kun vokst opp med sin mor?

Virker ikke som en bondegutt nei.

Anonymkode: e3541...411

Skrevet

Min mann er heller ikke slik. 

Men dere har dårlig økonomi og du må bruke buffer for å betale utgifter, men barn skal dere ha... 

Anonymkode: edbf4...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...