Gå til innhold

Vant treningsopphold til venninne- jeg må betale

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I en konkurranse på Insta kunne en tagge en venn som da ble med i trekningen av en treningsweekend hvor alt var inkludert. Jeg tagget en god venninne (vi hadde allerede vurdert å melde oss på men syntes til slutt at det var for dyrt).

Hun vinner!!

Veldig glad på hennes vegne. Men, nå vil hun jeg skal bli med, og at jeg skal betale alt selv. Altså at hun får alt dekket, takket være min innsats, og så må jeg betale 3500 kr. Jeg er så forbannet! Kommer til å være en bismak hele helga. Syntes hun burde betalt halvparten av min pris, så fikk vi en flott helg til en god pris begge to. Men neida. Det var uaktuelt. Hva gjør jeg nå? Hun tør ikke dra dit alene og forventer at jeg blir med. 

Anonymkode: 6a099...cbc

• Liker 5
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten:

1. Dra og betal

2. Bli hjemme 

3. Si at du blir med dersom hun betaler halvparten 

Anonymkode: 856a5...c6b

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli hjemme. Du MÅ ingenting.

Enig i at dere kunne spleiset, absolutt - men når hun ikke er enig, så får du ikke gjort noe. Hun kan ikke sutre over å dra alene hvis du sier at du ikke har råd til å bli med! Og det er helt naturlig å ikke kunne svi av 3500 kroner sånn ut av det blå!

Så bli hjemme, og dropp å irritere deg.

Anonymkode: 8be49...0af

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å bli forbannet. Du viste jo at konkurransen dekket et opphold til en venn.

Du trenger jo ikke å bli med viss du ikke har råd til det. Enkelt og greit. Hun skylder deg faktisk ingenting

Anonymkode: f5b1b...997

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger jo ikke å bli forbannet. Du viste jo at konkurransen dekket et opphold til en venn.

Du trenger jo ikke å bli med viss du ikke har råd til det. Enkelt og greit. Hun skylder deg faktisk ingenting

Jeg trodde det var en selvfølge å spleise på den andre sin utgift om en av oss vant. Føler vennskapet uansett er over, for enten er jeg med mens jeg er irritert, ellers så blir jeg hjemme og hun er forbanna.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare minne henne på hva du sa før hun/du vant - at det er for dyrt for deg.

Anonymkode: dc532...bfb

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trodde det var en selvfølge å spleise på den andre sin utgift om en av oss vant. Føler vennskapet uansett er over, for enten er jeg med mens jeg er irritert, ellers så blir jeg hjemme og hun er forbanna.

Oj. Jeg hadde kanske også tenkt at man spleiset i en slik situasjon, men hvis vennskapet uansett er over kunne det neppe vært et solid vennskap i utgangspunktet

Anonymkode: 635f1...8ad

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennskapet er over? Det var da veldig dramatisk😅 Hvor gamle er dere?

Anonymkode: b4b71...e80

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke har råd til å bli med, se om hun foreslår å dele da. 

Hvis ikke, så blir du hjemme. Ikke ditt problem at hun ikke tør å dra alene. 

Anonymkode: 6b55d...795

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enkel sak det her. Du har ikke råd til å dra hvis du må betale hele oppholdet selv. Hun hadde flaks og vant et opphold, ønsker hun at du skal bli med fordi hun ikke tør å reise alene, får hun dele gevinsten med deg. Gjør hun ikke det, får hun bli hjemme, men da kan hun jo likeså greit gi gevinsten til deg om hun ikke skal benytte seg av den selv.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si at det blir for dyrt for deg å betale, men at hvis hun velger å ikke reise så tar du gjerne over turen? 

Det er også lov å foreslå at hvis hun betaler halve prisen så er du med selvsagt. 

Hvis hun blir forbanna fordi du ikke blir med, så er vel vennskapet lite å samle på uansett. 

Anonymkode: 0b09d...e7e

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke si at det blir for dyrt for deg å betale, men at hvis hun velger å ikke reise så tar du gjerne over turen? 

Det er også lov å foreslå at hvis hun betaler halve prisen så er du med selvsagt. 

Hvis hun blir forbanna fordi du ikke blir med, så er vel vennskapet lite å samle på uansett. 

Anonymkode: 0b09d...e7e

Dette

Anonymkode: 9eac4...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt det som en selvfølge at dere betalte halve turen hver? Hadde aldri blitt med, og betalt alt. Dette hadde vært helt innlysende blandt mine venner. 

Anonymkode: 2fd8c...1bb

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett på det som en selvfølge at man da spleiset på det siste "oppholdet", noe annet hadde ikke vært aktuelt uansett hvilken side av situasjonen jeg satt på. 

Skjønner godt du er irritert. Uansett om hun vant på grunn av "din innsats" eller på grunn av egen innsats (om hun hadde vunnet på Instagram selv), så hadde det vært naturlig at dere delte summen dersom hun ønsker at du er med, (og ikke engang tør dra alene.) Og selv om det høres litt "12 år gammelt" å tenke at vennskapet er over på grunn av dette, så skjønner jeg at vennskapet har fått et skudd for baugen og en bismak. 

Jeg hadde sagt som sant var, at i denne situasjonen er det eneste naturlige at dere deler 50/50 på kostnaden på siste opphold dersom hun ønsker at du skal være med. Og at du ikke blir med dersom hun mener du skal betale alt for eget opphold, og spurt hva hun hadde tenkt om det var motsatt. 

Dette vitner jo om en voldsomt egoisme fra hennes side. Jeg har selv vunnet gratisbillett til festival, da betalte jeg halve billetten til hun jeg dro med. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også tatt det som en selvfølge at vi spleiset på oppholdet. Uansett om jeg var den som vant eller ikke. 
Jeg hadde ikke reist og betalt full pris. Hun får enten spleise, invitere med noen andre eller dra alene. 

Anonymkode: 6976f...d69

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde også tatt det som en selvfølge at vi spleiset på oppholdet. 

Anonymkode: 6976f...d69

Enig. Din venninne er både grisk, utakknemlig og urimelig om hun ikke ser at dette er den eneste riktige løsningen.

Anonymkode: be773...d29

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det burde vært avklart på forhånd viss det har knyttet noen betingelser til å delta på denne konkurransen fra din side. Å anta ting er aldri en god ide.

Selv ville jeg vært med å spleise. At hun er forbannet og du irritert er ganske voldsomt over en ikke sak. Det at noe slikt som dette skal ødelegge et vennskap er ganske spesielt.

Du får prøve å kommunisere med henne. Jeg hadde nok spurt henne på hvilket grunnlag hun var forbannet og hvorfor hun mener hun kan kreve at du er med å betaler. Synes hele denne situasjonen virker svært dramatisk over noe som egentlig er en ikke sak.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I en konkurranse på Insta kunne en tagge en venn som da ble med i trekningen av en treningsweekend hvor alt var inkludert. Jeg tagget en god venninne (vi hadde allerede vurdert å melde oss på men syntes til slutt at det var for dyrt).

Hun vinner!!

Veldig glad på hennes vegne. Men, nå vil hun jeg skal bli med, og at jeg skal betale alt selv. Altså at hun får alt dekket, takket være min innsats, og så må jeg betale 3500 kr. Jeg er så forbannet! Kommer til å være en bismak hele helga. Syntes hun burde betalt halvparten av min pris, så fikk vi en flott helg til en god pris begge to. Men neida. Det var uaktuelt. Hva gjør jeg nå? Hun tør ikke dra dit alene og forventer at jeg blir med. 

Du blir ikke med, selvfølgelig. Er ingen som kan tvinge deg

"Jeg meldte oss opp fordi jeg hadde veldig lyst, men ikke råd. Glad på dine vegne at du ble trukket, og ønsker deg en knall helg." 

Anonymkode: 3d8aa...297

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...