AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Del Skrevet 10. september 2024 Jeg har sluttet i jobben min men har feriepenger for i år opptjent. jeg skal få de neste år og det er helt greit . men noen som vet om jeg kan be om de i januar eller om jeg må vente tip neste sommer ? Anonymkode: 9b7f5...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #2 Del Skrevet 11. september 2024 Du skal ha dem utbetalt når du slutter eller i sluttoppgjøret. Anonymkode: 0091e...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #3 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du skal ha dem utbetalt når du slutter eller i sluttoppgjøret. Anonymkode: 0091e...d02 Heter ikke "skal", men man har krav på det hvis man ber om det. Anonymkode: c61e7...ad4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #4 Del Skrevet 11. september 2024 Du kan be om å få dem i januar. I bedriften jeg jobber i er hovedregel at opptjente feriepenger, samt ikke benyttet ferie skal utbetales som lønn ved første ordinære lønning måneden etter du sluttet. Dersom man vil ha oppgjøret senere (feks for å slippe å skatte av feriepengene), kan dette avtales med arbeidsgiver dersom det lar seg gjøre. Anonymkode: 0b733...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 11. september 2024 #5 Del Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du kan be om å få dem i januar. I bedriften jeg jobber i er hovedregel at opptjente feriepenger, samt ikke benyttet ferie skal utbetales som lønn ved første ordinære lønning måneden etter du sluttet. Dersom man vil ha oppgjøret senere (feks for å slippe å skatte av feriepengene), kan dette avtales med arbeidsgiver dersom det lar seg gjøre. Anonymkode: 0b733...c8d Man slipper ikke å skatte av feriepengene uansett når de utbetales, men man slipper skattetrekk hvis de utbetales i ferieåret. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #6 Del Skrevet 11. september 2024 Hateridioter skrev (3 timer siden): Man slipper ikke å skatte av feriepengene uansett når de utbetales, men man slipper skattetrekk hvis de utbetales i ferieåret. Ja, feil formulering der - beklager. Velger man å ta ut feriepengene for inneværende år, trekkes det skatt av beløpet, men da vil man i mange tilfelle «få tilbake» det man har betalt inn for mye året etter i form av skattepenger tilgode. Anonymkode: 0b733...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå