Gå til innhold

Langvarig diaré. Til legen? Hva gjør legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt diaré i en mnde i strekk. Begynner og få følelsen av at vist ikke det går over snart burde jeg kanskje til legen? Hva gjør legen? Er livredd får og måtte ta avføringsprøve eller sånn rør i rumpa 🤪 gått ned en god del i vekt men pga oppblåsthet er buksene nesten litt får små rundt magen. Noen som har gått til legen pga diaré? 

Anonymkode: 342df...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avføringsprøve gjør du hjemme

forskriver deg Imodium 

Anonymkode: 7c1a4...7c3

Skrevet

Man bør vel gå til legen hvis man har langvarig diaré.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du sender en E-konsultasjon så får du nok beskjed om at du kan komme å hente avføringsprøvesett. Den leverer du tilbake til legekontoret også blir den sjekket. Legen rører aldri prøven, han bare gir deg resultat.

Når du er oppblåst og har hatt diaré en måneds tid så er det på tide å få sjekket det med en profesjonell.

Anonymkode: fbb20...1ca

• Liker 2
Skrevet

Var gjennom det der i fjor. Blodprøver. Avføringsprøver. Tilslutt kolonskopi og en diagnose. 

Anonymkode: e5e14...372

Skrevet

Kan det være noe mat du har begynt å reagere på? Mange får diaré og oppblåsthet av ulike typer matvarer. Prøv å loggføre litt når det kommer og hva du har spist.

Anonymkode: 8219a...96c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var gjennom det der i fjor. Blodprøver. Avføringsprøver. Tilslutt kolonskopi og en diagnose. 

Hva var det om jeg kan spørre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan det være noe mat du har begynt å reagere på? Mange får diaré og oppblåsthet av ulike typer matvarer. Prøv å loggføre litt når det kommer og hva du har spist.

Anonymkode: 8219a...96c

Har noe mat jeg reagerer på men prøvd og holde meg unna det

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva var det om jeg kan spørre? 

Mikroskopisk kolitt. Var skikkelig dårlig, rant diaré ut av meg hele døgnet. Symptomfri nå etter langvarig medisinkur. 

Skrevet

Det å gå i en måned med diaré er jo ikke vanlig!

Hallo dette må du sjekke ut(!) med mindre du spiser typ sukkerfri godteri eller pastiller av noe slag, for det gir jo en laxerende effekt.

Anonymkode: 16890...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...