AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Jeg har en sønn på snart 1 år og går igjennom seperasjon. Så vi bor alene nå. Jeg har går så og si daglig i åpen barnehage fordi han liker godt å treffe andre og jeg tenker det er god oppvarming til barnehagestart som er om 1,5 måned. Når vi er hjemme så leker han veldig fint og selvstendig. Kommer selvfølgelig bort for å få kos, trøst, leke litt sammen innimellom, men jeg gjør f.eks husarbeid, kan prate litt i telefonen, jobbe litt på laptop m.m. Jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke leker mer med han. Noen råd, forslag eller erfaringer? Anonymkode: fb171...a76
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #2 Skrevet 10. september 2024 Du må jo ikke underholde ham hvert sekund han er våken? Hvis han klarer å leke fint alene, er det jo ingenting som er bedre enn det. Jeg leser at du leker med ham innimellom, og det er jo fint, bra for bondingen. Men det er ikke meningen at du skal sitte med ham hele tiden. Det er bra for ham å være selvstendig også. Anonymkode: 5c725...bad 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo ikke underholde ham hvert sekund han er våken? Hvis han klarer å leke fint alene, er det jo ingenting som er bedre enn det. Jeg leser at du leker med ham innimellom, og det er jo fint, bra for bondingen. Men det er ikke meningen at du skal sitte med ham hele tiden. Det er bra for ham å være selvstendig også. Anonymkode: 5c725...bad Takk, jeg føler at vi har et godt og nært bånd. Men jeg får litt dårlig samvittighet når han leker og jeg ordner, fikser, og føler at jeg har vært litt vel mye på telefonen i det siste pga at jeg har en del som jeg må ordne i forbindelse med samlivsbrudd og annet. Jeg får ofte tilbakemeldinger på at han virker så trygg, glad og fornøyd. Så da burde jeg kanskje høre på det og tenke at det går fint. . . Anonymkode: fb171...a76
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 Det er viktig å la barna leke og utforske på egenhånd også❤️ Så lenge du aktiviserer litt ila dagen, møter blikket og responderer på kontakt gjør du den viktigste jobben. Når han kommer i barnehagen er det også sånn at han ikke har 1:1 kontakt med en voksen hele tiden, så det er bare fint å venne han litt til å få holde på selv nå. Babyen min lekte/ underholdt seg selv litt alene hver dag fra hun var ganske liten (noen mnd), hun ble rett å slett overstimulert hvis vi hele tiden var på.. Nå er hun 4 år og trekker seg fortsatt litt tilbake når hun er sliten. Kan gå på rommet å leke alene, eller sitte litt alene i barnehagen å leke. Alltid vært sånn😊 Samtidig veldig selvstendig, kreativ og full av fantasi. Anonymkode: 8ae03...c2a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #5 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har en sønn på snart 1 år og går igjennom seperasjon. Så vi bor alene nå. Jeg har går så og si daglig i åpen barnehage fordi han liker godt å treffe andre og jeg tenker det er god oppvarming til barnehagestart som er om 1,5 måned. Når vi er hjemme så leker han veldig fint og selvstendig. Kommer selvfølgelig bort for å få kos, trøst, leke litt sammen innimellom, men jeg gjør f.eks husarbeid, kan prate litt i telefonen, jobbe litt på laptop m.m. Jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke leker mer med han. Noen råd, forslag eller erfaringer? Anonymkode: fb171...a76 Mitt råd, ikke ha dårlig samvittighet. Det er gull verdt at barn kan underholde seg selv, da blir de mer selvstendig og får mer fantasi. Barn trenger heller ikke oppmerksomhet heletiden. Fortsett sånn som du gjør. Anonymkode: c8178...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå