Gå til innhold

Kan de sette meg på ALLE helligdager når ansatt i en 75% stilling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt i en 75 % fast stilling. Fra jeg begynte, har det vekslet på hvilke dag i uken jeg ikke jobbet. De siste månedene har jeg  jobbet 100 %, fordi det har vært behov for meg. Jeg jobber i tillegg annen hver søndag, så nå jobber jeg 120 %. 

Men på papiret jobber jeg altså bare 75 %,
Jeg tar et (lett) studiet ved siden av.

SPØRSMÅL 1:

Kan jeg settes opp på alle de kjipe dagene i jula, på lik linje med de som jobber 100 % ? Tenker spesielt lille julaften, julaften og nyttårsaften. 

SPØRSMÅL 2:

Kan de sette meg opp på alle de tre kjipeste dagene?

SPØSMÅL 3:

Hvor lang tid i forkant har jeg krav på å vite når jeg skal jobbe? (Både hvilken dag og om det er tidlig/ senvakt?  Får i dag vite det måned for måned, men dette er egentlig litt stressende i forhold til planlegging.

Anonymkode: 51078...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To har mener jeg to uker i forkant på å se turnus utenom ferieturnus.

Av de dagene du ramser opp er det kun julaften fra kl 17 og nyttårsaften fra kl 17 som er helligdag. Men noen har forhandlet seg frem til ekstra tillegg fra kl 12 disse dagene.

Husk at om du jobber så mye som du gjør nå, så kan du forhandle deg frem til en fast 100% stilling etter 2 år med samme arbeidsmengde. 

Anonymkode: fdddf...02c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at den FASTE turnusen din i 75% må være klar minst 8 uker i forkant. Det vanligste og mest humane er å ha den klar for et år, og så ha egen ferieturnus og egen turnus i høytider.

Anonymkode: fdddf...02c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

SPØRSMÅL 1:

Kan jeg settes opp på alle de kjipe dagene i jula, på lik linje med de som jobber 100 % ? Tenker spesielt lille julaften, julaften og nyttårsaften. 

Ingen av dem er helligdager, så ja...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også deltid, i 60%, stilling ved siden av studier. Har generelt faste dager, men det er ganske forventet at jeg jobber 100% jul, påske og sommer, og at jeg søker fri på lik linje som andre ansatte hvis jeg f.eks ønsker det i jula. Tenker det samme gjelder for deg selv om du ikke har faste dager, at du må søke fri dersom du med sikkerhet vil ha fri noen av disse dagene. 

Anonymkode: 457d8...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

SPØRSMÅL 1:

Anonymkode: 51078...bb3

Det er da helt normalt å jobbe på lille julaften med mindre man er lærer, det er ikke en spesiell dag. Julaften og nyttårsaften er faktisk også normale arbeidsdager frem til kl 17.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte du om fridager i julen innen fristen, da? Fristen er ofte i mars–mai. 

Anonymkode: f9bf2...a46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...