Gjest sola Skrevet 15. november 2002 #1 Skrevet 15. november 2002 hei ... lurer rett og slett på hvilken dag i syklusen dere har EL og om det varierer av og til ? jeg pleier å ha eggløsning rundt dag 14 sånn ca men denne gangen oppdaget jeg ikke EL slim før på dag 17... er det vanlig at det varierer sånn ? og vil det si at jeg kan vente meg lengre syklus ettersom jeg har sein EL eller ??? sola
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #2 Skrevet 15. november 2002 Jeg pleide vel å ha EL på ca dag 12 eller 14. Har alltid hatt uregelmessig mens og har vært ganske så heldig at vi ble gravide her. Må innrømme at vi tok aldri EL tester, men prøvde å la naturen gå sin gang. Klem fra 10+5
Gjest Zalomine Skrevet 15. november 2002 #3 Skrevet 15. november 2002 Selv har jeg ikke EL (pga p-piller) men jeg vil forsøke å svare på det siste spm du stiller i stedet. El kan fa tid til annen variere litt, men tidsrommet mellom El og mens pleier normalt sett være stabil fra periode til periode, selv om den kan variere mellom kvinner. Med andre ord, normalt sett kan du vente deg en syklus som er omtrent 3 dager lengre enn normalt. Jeg er ingen ekspert på dette området, men gjengir bare ting jeg har lest. Naturen er nå engang litt underfundig, og kroppen gjør rare ting, så jeg kan jo slett ikke garantere at dette jeg sier stemmer for deg akkurat denne månenden. Lykke til i alle fall, uansett hvilket utfall du ønsker av dette.
Marlena Skrevet 17. november 2002 #4 Skrevet 17. november 2002 Syklusene mine varer fra 34-40 dager. Jeg måtte bruke el-tester for å finne ut når jeg hadde el. Den kom på dag 21!!!
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2002 #5 Skrevet 17. november 2002 Jeg har hatt eggløsning mellom dag 12 og 16 så den varierer. Perioden mellom eggløsning og mens heter lutealfase og denne har samme lengde hver gan hos den enkelte. Hos meg er lutealfasen 16 dag. Du kan altså forvente mens tilsvarende senere som det også er nevnt ovenfor.
Maggie74 Skrevet 17. november 2002 #6 Skrevet 17. november 2002 I følge legen min får man mensen nøyaktig 14 dager etter eggløsning. Dette forandrer seg aldri hos noen. Det som kan variere er lengden fra mens 1. dag til eggløsning. Dvs. at man har eggløsning 14 dager før mens. Da kan man finne når man hadde eggløsning ved å gå tilbake 14 dager fra den dagen du får mens. Etterhvert vil du finne et mønster i hvordan det er. Eggløsning trenger slett ikke komme på samme dag i syklusen fra måned til måned. Enkelte får eggløsning bare annenhver måned. Maggie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå