Gå til innhold

Hvis du skulle bodd alene - hvor mange kvm hadde vært optimalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor akkurat den størrelsen? Hvilke ting ville vært viktig for deg med tanke på rom/romløsning osv?

Anonymkode: 7c537...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

120 kvm, forutsatt at det er gode boder og garasje. 

Viktig for meg: Enebolig, tre soverom, to bad, eget vaskerom (kan være del av det ene badet), ikke åpen kjøkkenløsning, skjermet hage, ingen bratte bakker, ikke privat vei, ikke på kvikkleire eller med radon, kjellerstue eller loftstue. 

Anonymkode: 92d98...fbc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

65-80 m2. To soverom, hvor jeg kunne bruke det ene som arbeids- og hobbyrom. Ordentlig kjøkken med spiseplass til minst to. Vestvendt balkong. Nok plass, men ikke så mye ubrukt plass som skal rengjøres og varmes opp.

Anonymkode: 3d098...365

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst 90 kvadrat. Helst 120.

egen do og bad. Eget kjøkken (ikke åpent) flere soverom og store rom

Anonymkode: 62a87...e9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det optimale hadde vært to soverom med ett av dem med bad, pluss ett toalett i tillegg.

Rundt 100 m2

Anonymkode: e8fad...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 80-100 kvm leilighet i øverste etasje med balkong/terrasse. Det må være heis i bygget som må ligge sentrumsnært med gåavstand til butikker og restauranter. Det må være innvendig bod i leiligheten og kjøkkenet må være skjermet fra stuedelen. Leiligheten må ha lys inn fra flere sider. Det holder med ett bad for meg, men ønsker et separat vaskerom og et gjestetoalett.

Anonymkode: b6471...cb0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst 60 kvadrat og to soverom, og parkering! Hadde ikke skada med uteplass og utsikt heller, feks hage/terrasse/balkong.

Anonymkode: c19dc...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor alene på 150kvm med to bad og 3  soverom. Blir aldri nok plass, måtte bygge meg enda en bod for til lagring. Fint å bo på landet da.

Anonymkode: b13a1...561

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 19.56):

Bor alene på 150kvm med to bad og 3  soverom. Blir aldri nok plass, måtte bygge meg enda en bod for til lagring. Fint å bo på landet da.

Ekspander  

Samler du på veldig mye? 

Anonymkode: f864c...9f3

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg trumfer romløsning antall meter. Bor på va 50 nå, men løsningen er elendig. 
Selv om 50 er nok, er nok 60-90 kvm mest optimalt for meg. Minst to soverom, der minst ett av dem er romslig. Trenger baderom som er større enn ett kott, eller evt eget vaskerom. 

Anonymkode: d0f81...68c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 kvm fordelt på max to etasjer.

I kjelleren plass til treningsrom, bad med badstue, vaskerom, bod og matbod + gjesterom. Utgang til uteplass. 

I hovedetasjen entré, stue, kjøkken, gjestetoalett, soverom med bad og walk in closet. Utgang til uteplass. 

Eventuelt og aller helst plass til alt på én etasje i enebolig.

Anonymkode: 2edd4...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 19.56):

Samler du på veldig mye? 

Anonymkode: f864c...9f3

Ekspander  

Egentlig ikke. Verktøy,  matrialer, biler/båter/traktor med tilbehør trenger plass. Er ikke skrotnisse, kjører på fyllinga ved behov :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 75 kvm med to soverom og innvendig bod. Det ene soverommet kan tapetseres med klesskap, kontorpult og en gjesteseng. Gjerne 80 kvm hvis man da også kan få vaskerom.

Anonymkode: 058c4...07a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det bare var meg, og ikke hensyn til barn og barnebarn som skulle komme osv, så ville jeg hatt en liten mini-kåk, topp-etasje med balkong, eller et bittelite hus med hage🫶🏻 Ett soverom, soverom, separat kjøkken og romslig bad med badekar og dusj🫧 Eget vaskerom. Høyt under taket og store vinduer med gode karmer. Men ikke mer enn 40-50m2, minst mulig å gjøre rent🌸

Anonymkode: fd3b6...20d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

under 90 kvm, og over 50 tror jeg. Ville ikke hatt for små rom. Har bodd på 90 tidligere med mann og ett barn. Det føltes stort når jeg var alene hjemme, men ble for trangt til oss tre.

Om jeg bodde alene ville jeg hatt bad på 10 kvm, 12 kvm soverom, ekstra kontor (8-10 kvm), bod (4 kvm) og resten stue og kjøkken (minst 30 til sammen). Så kanskje 70-75 kvm da, og alt på én flate. Har alltid likt boligene på én flate ekstra godt 😊

Endret av Rosa Dartle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 19.46):

120 kvm, forutsatt at det er gode boder og garasje. 

Viktig for meg: Enebolig, tre soverom, to bad, eget vaskerom (kan være del av det ene badet), ikke åpen kjøkkenløsning, skjermet hage, ingen bratte bakker, ikke privat vei, ikke på kvikkleire eller med radon, kjellerstue eller loftstue. 

Anonymkode: 92d98...fbc

Ekspander  

Tre soverom og to bad som aleneboer? Wow

Anonymkode: 5666b...d44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor alene med ett dyr, men har partner (særboere). Jeg er i starten av 30-årene og har 65kvm, men jeg syns det er for lite. Skulle gjerne hatt rundt 100kvm alene. Det handler om at jeg har det veldig trangt i stuen, og har 2 soverom hvor ett av dem er kontor. Skulle gjerne hatt ekstra rom som er dedikert til gjesterom.

Jeg er glad for plassen jeg har, men om jeg skulle drømme.. så hadde det vært et hus med god plass til dyret mitt (og eventuelle nye dyr) :)

Anonymkode: b41eb...00c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...