Gå til innhold

Flekk på tåneglen som har vært der i 2-3 måneder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, jeg har fått en flekk på tånegla mi som jeg først ikke tenkte noe over, men den går ikke bort. Kan se litt ut som en blodansamling (hematom) bare, men kan ikke huske å ha slått tåa i noe og den har heller ikke gjort noe vondt. Går heller ikke med trange sko. Vil ikke bry legen min med det hvis det skulle vise seg å være så lite. Men har lest tidligere tråd her ang kreft, noe jeg i stor grad utelukker selv. Men lurte på om noen av dere har hatt samme, evt kan noe om dette. Legger ved bilde. 

IMG_0001.jpeg

Anonymkode: 33220...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du få undersøkt hos hudlege. 

Anonymkode: 072b4...f3c

Skrevet

Sålenge ikke flekken flytter på seg ville jeg bestilt en legetime. Det er nok ingenting farlig, men greit å sjekke ut hudforandringer.

Anonymkode: 3e2e5...794

Skrevet

Det ser ut som et helt vanlig og ufarlig blåmerke. Du har nok bare fått deg en liten smell. Jeg hadde slik ganske lenge, uten at jeg visste hvordan det hadde oppstått. (Jeg klatrer og bruker da veldig trange klatresko, så det kom sikkert av det.) Plutselig en dag oppdaget jeg at jeg kunne pirke av topplaget av neglen ute på kanten, og under var det en fint nytt lag som hadde vokst frem, uten flekk.

Anonymkode: 74b3a...787

Skrevet

Slike flekker på neglene som ikke blir borte skal alltid vurderes mtp hudkreft/melanom.

Anonymkode: dd967...da8

Skrevet

Flytter den på seg/vokser utover er det nok en blodansamling. Ellers ville jeg ha tatt en tur til legen. Siden du har hatt den ganske lenge, hvor «startet» den?

Anonymkode: a41fa...55a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...