AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Jeg har i flere mnd nå opplevd plutselige svimmelhetsanfall som trigges av små bevegelser med hodet/nakken. De varer bare noen sekunder. Det er ikke så veldig ofte men ofte nok til at jeg legger merke til at det forekommer. Nå har jeg i tillegg plutselig blitt plaget med bilsyke. Aldri vært bilsyk i mitt 42-årige liv. Kan knapt se på telefonen når jeg sitter i bil eller buss uten å føle meg ør og småkvalm. Dette har bare pågått i 4 dager nå. I dag har det eskalert til at jeg har følt meg ør i hele dag samt nærmest bakfull. Føler meg svimmel og småkvalm av å bare vri meg/bøye nakken. Ikke noe voldsomme greier, jeg klarer fint å gå men nok til at det plager meg og skremmer meg. Føles som om jeg nettopp har gått av en karusell som snurret veldig fort. Litt annen info; jeg sliter veldig med insomni (for tidlig oppvåkning) og venter på time på dps for søvnløshet. Har vært ett stort problem i 4 år nå. Sliter i tillegg med en del hjerteflimmer. Nylig tatt masse blodprøver og alt så ok ut (dette pga hjerteflimmer som skremmer meg litt( Litt lavt jernnivå (13) men har vært under 11 også så det har jo bedret seg. Kan alt dette ha en sammenheng? Blir jo litt stressa og redd.. Anonymkode: 4fd1e...ac3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #2 Skrevet 10. september 2024 Kan høres ut som krystallsyken. Eventuelt pga for lite søvn, og stress over lang tid. Anonymkode: b5264...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 Perimenopause kanskje? Anonymkode: 153be...0bd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 Ville bestilt time hos manuellterapaut eller noe. Høres ut som svimmelheten kan være nakkerelatert/stressrelatert. Anonymkode: a5239...751
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #5 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan høres ut som krystallsyken. Eventuelt pga for lite søvn, og stress over lang tid. Anonymkode: b5264...0e9 ☝️ Anonymkode: 8aa28...401
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #6 Skrevet 11. september 2024 Leser litt om krystallsyken men det virker jo som det er noe voldsomme greier. Så svimmel at man ikke klarer å gå samt masse oppkast. Jeg er jo ikke der. Eller kan man ha en mildere versjon? Anonymkode: 4fd1e...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå