AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #21 Skrevet 11. september 2024 Kath- skrev (1 time siden): Ja skal redusere eller kanskje prøve speltbrød i stedet. Aner ikke hva jeg skal spise om jeg ikke skal spise brød. 😅 Noen forlag ? Jeg spiser aldri brød, men spiser smoothies, eggerøre/omelett, etc. Men nå er det jo ikke slk at du må kutte ut alt av brød, man tåler forskjellig. Poenget er at 8 brødskiver på en dag er veldig mye korn, og du må lære deg å spise mer næringsrikt og balansert. Anonymkode: 722f9...e75
Kath- Skrevet 11. september 2024 Forfatter #22 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg spiser aldri brød, men spiser smoothies, eggerøre/omelett, etc. Men nå er det jo ikke slk at du må kutte ut alt av brød, man tåler forskjellig. Poenget er at 8 brødskiver på en dag er veldig mye korn, og du må lære deg å spise mer næringsrikt og balansert. Anonymkode: 722f9...e75 Skal absolutt gjøre det:) Er ikke slik at jeg spiser så mye brød hver dag, lenge siden jeg har spist så mange brødskiver på en dag men spiser absolutt for mye enn det som jeg tror er anbefalt. Smoothie er absolutt noe jeg skal begynne med 😊
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #23 Skrevet 11. september 2024 Kath- skrev (12 minutter siden): Skal absolutt gjøre det:) Er ikke slik at jeg spiser så mye brød hver dag, lenge siden jeg har spist så mange brødskiver på en dag men spiser absolutt for mye enn det som jeg tror er anbefalt. Smoothie er absolutt noe jeg skal begynne med 😊 Håper du også følger opp i forhold til tilskudd jeg nevnte Anonymkode: 722f9...e75
Kath- Skrevet 11. september 2024 Forfatter #24 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper du også følger opp i forhold til tilskudd jeg nevnte Anonymkode: 722f9...e75 Ja skal gjøre det også 😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #25 Skrevet 11. september 2024 Ville nok søkt andre kilder for vitaminstilskudd enn noen som gir ut lenker på KG. Det er en del her inne som har den holdningen til vitaminer og tilskudd at man aldri kan få nok og uansett hvor bra verdier man har så er det alltid for dårlig. Det er urimelige påstander. Egentlig er det ikke noen grunn til å ta tilskudd når legen har sagt det er greit, men du kan få utskrift av blodprøvene dine og sjekke det selv, eller ta med deg på apoteket, så får du kvalitetssikrede råd. Anonymkode: 05cfd...da3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #26 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ville nok søkt andre kilder for vitaminstilskudd enn noen som gir ut lenker på KG. Det er en del her inne som har den holdningen til vitaminer og tilskudd at man aldri kan få nok og uansett hvor bra verdier man har så er det alltid for dårlig. Det er urimelige påstander. Egentlig er det ikke noen grunn til å ta tilskudd når legen har sagt det er greit, men du kan få utskrift av blodprøvene dine og sjekke det selv, eller ta med deg på apoteket, så får du kvalitetssikrede råd. Anonymkode: 05cfd...da3 For noe tull. Lenker og info er da like gyldige uansett hvor de postes, og hvem som helst kan google magnesium deficiency + reflux og sette seg inn i det selv. Det burde være allmennkunnskap at blodprøver ikke gir et reellt bilde av magnesium, slik at mangel kan være vanskelig å fange opp. Når en person har symptomer relatert til folatmangel, og man i tillegg har lave verdier av folat, så er det ganske tullete at man ikke skal kunne oppfordre til å ta tilskudd. Nei, verdier er ikke for dårlig uansett hva de ligger på, men det spiller ofte en rolle om man har lavere eller høyere verdier innenfor normalen. Norge opererer med relativt lave referanseverdier sammenlignet med andre land, særlig mtp B-12. Du har kanskje ikke hatt alvorlig og langvarig utmattelse, kognitiv svikt, rykninger, osv som følge av for lite b12 i kroppen, når blodprøvene likevel viser normalt - men i lavere del. Heldigvis for B-12 foreningen og noen få leger som har bedre kunnskap. Er det noen sin påstand som er urimelig, så er det din. Anonymkode: 722f9...e75
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå