Meowmere Skrevet 12. september #21 Del Skrevet 12. september Nei, vet det kan være mange grunner til at folk er over- eller undervektige. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 12. september #22 Del Skrevet 12. september ja. jeg ser også ned på meg selv når jeg stapper pizza og energidrikk i munnen. dersom jeg ikke så ned på den symbolske representasjonen ville jeg ikke hatt noe i mot å bli slik selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #23 Del Skrevet 12. september Jeg ser ikke ned på overvektige. Men jeg skjønner ikke at de gidder å være så tjukke. I en verden hvor det finnse så ekstremt mange ressurser å hjelpe seg med og kilder til kunnskap om kost og trening så trenger man ikke å være tjukk. Hadde jeg vært det så hadde jeg lagt sjelen min i å bli slank. koste hva det koste ville. Anonymkode: 810a9...b48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LøkkaLine Skrevet 12. september #24 Del Skrevet 12. september Nei, absolutt ikke. Jeg spiser også usunt en gang iblant og er oppegående nok til å vite at overvekt i de fleste tilfeller handler om psykisk (u)helse og ikke «latskap» eksempelvis. Har selv slitt med både anoreksi og bulimi i ung alder, før jeg fikk til å regulere meg med trening og sunne vaner. Man er ikke nødvendigvis mindre syk eller har det bedre med selv selv, selv om en ser fit og sunn ut på utsiden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #25 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): det er vanskligere å slutte å misbruke heroin! Anonymkode: 3ec1d...029 Er du sikker på det? Jeg har både erfaring med å legge fra meg 20 år med uvettig rusbruk OG gå ned i vekt. Det skal sies at det var ganske lite opiatbruk her, men jeg basert på mine erfaringer er det minst 10 ganger vanskeligere å gå ned i vekt enn å slutte med rus. I alle fall var det det for meg, det behøver ikke være fasiten for andre. Anonymkode: fb38a...ee2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #26 Del Skrevet 12. september nå som jeg begynte å tenke over det kan jeg ikke si at jeg ser direkte ned på de, jeg tenker at det i flere tilfeller kan ligge en spiseforstyrrelse bak, som overspising? men jeg syns det er synd. Det finnes mye god og sunn mat man heller kan spise. Hvorfor spise på seg farlige sykdommer? Det er her jeg tenker at en mulig psykisk lidelse spiller en rolle. De klarer ikke se det, eller vil det ikke. Fordi mat er en eller annen form for trøst. Anonymkode: ba520...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #27 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 17.23): ja på samme måte som jeg ser ned på alkoholikere og rusmisbrukere. Fedme er akkurat det samme som å være heroinmisbruker. Anonymkode: 3ec1d...029 Vet du grunnen til at disse menneskene drikker? Anonymkode: 2b5b5...b78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 12. september #28 Del Skrevet 12. september Raven.Writingdesk skrev (10 minutter siden): Jeg tar meg selv plutselig i å se ned på de som se ned på syke mennesker, men jeg burde jo tenke «forgive them lord, they know not what they do». Du er vel like uforskyldt din uvitenhet som alle andre… 🤔..Enden på det resonnemanget blir vel at ingen er skyldig i sine synder..? Bare å stenge fengslene da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #29 Del Skrevet 12. september Nå har jeg blitt litt overvektig selv med årene, men jeg var i mange, mange år veltrent og levde veldig disiplinert. Jeg veide maten og skippet måltid hvis jeg spiste for mye og det var flere matvarer jeg ikke kunne spiste, enn jeg kunne spise. Hvis jeg spiste godteri målte jeg det på kjøkkenvekt. Jeg hadde 6pack og min store skrekk var å bli overvektig selv, noe desverre ble i godt voksen alder, men selv den gangen så jeg ikke ned på overvektige. Jeg så det bare fra mitt perspektiv og redselen for å miste kontrollen over meg. Men en av mine beste venninner var svært overvektig, halve familien er overvektig, og de jeg sto nær var overvektige. Jeg følte meg tryggere og senke skuldrene sammen og redselen for å gå opp i vekt gikk kun på meg. Litt som at du er livredd for å feile på en eksamen, men ikke dømmer andre for å feile. Anonymkode: 4c240...ffb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #30 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 17.23): ja på samme måte som jeg ser ned på alkoholikere og rusmisbrukere. Fedme er akkurat det samme som å være heroinmisbruker. Anonymkode: 3ec1d...029 Fysj, noe så fælt å si. Hva i all verden gir deg rett til å se ned på og dømme andre mennesker? Mennesker du ikke kjenner engang. Det sier veldig mye mer om deg enn det gjør om de som misbruker! Anonymkode: 77072...161 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyoscyamus Skrevet 12. september #31 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 17.23): ja på samme måte som jeg ser ned på alkoholikere og rusmisbrukere. Fedme er akkurat det samme som å være heroinmisbruker. Anonymkode: 3ec1d...029 Du høres både kunnskapsrik og sympatisk ut 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #32 Del Skrevet 12. september Hyoscyamus skrev (6 minutter siden): Du høres både kunnskapsrik og sympatisk ut Det er tydelig hva du tenker om heroinmisbrukere hvis du ikke liker sammenligningen Anonymkode: 3ec1d...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #33 Del Skrevet 12. september Ja, jeg ler inni meg når jeg ser svært overvektige på Mc'ern eller når de forsyner seg på buffet. Kan ikke noe for det, er bare et morsomt syn og klarer ikke la vær å trekke på smilebåndet. Anonymkode: d14c2...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #34 Del Skrevet 12. september Jeg diskriminerer ikke på vekt, jeg ser ned på alle som spiser ultraprosessert dritt og junkfood uansett vekt. 😇 Jeg er veltrent, med BMI på 24, og forstår ikke at noen klarer å spise sånne ting, det er ikke mat engang. 😑 Anonymkode: 644d5...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #35 Del Skrevet 12. september Gregarious skrev (23 timer siden): Det er akkurat det samme, hvilke valg du tar er en konsekvens av biokjemien din. Valg er ikke abstrakte metafysiske hendelser, men forankret i biologien din i det sekundet avgjørelsen tas. #iamverysmart Anonymkode: b69f8...a01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #36 Del Skrevet 12. september Egentlig ikke, men jeg pleier å tenke at jeg er glad det ikke er meg. Synes det er altfor komfortabelt å være i grei form. Anonymkode: f199c...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 12. september #37 Del Skrevet 12. september Jeg ser ikke ned på noen, egentlig. Isåfall må det være enkeltpersoner og av individuell årsak, selv om jeg ikke kommer på noen akkurat nå. Men å se ned på overvektige som gruppe som spiser usunt som årsak er ikke noe jeg gjør. For jeg bryr meg faktisk ikke. Ikke litt engang. Det blir opp til dem selv. Tror de aller fleste i dag vet hvilken mat som gjør hva mot de, så hvis de velger å meske seg i burger og milkshake som overvektig så er det vel et kalkulert valg vedkommende tar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuvia Skrevet 12. september #38 Del Skrevet 12. september Nei. hva jeg misliker er oppmuntring til fedme og usunn lisvstil, unnskyldninger for hvorfor man er overvektig samtidig som man tyller i seg 300 gram smågodt og spiser for mye. Jeg bryr meg ikke med mindre jeg involveres og man skal ha meg til å si meg enig. Jeg vil si «nei du er tjukk fordi du spiser for mye» så får man tåle å høre det, har forøvrig slanket meg selv ned 17 kilo siden januar og har 5 igjen for BMI på 23 så har selv vært overvektig. Men jeg vet og aksepterer helt fint at det var min egen feil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 12. september #39 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 11.9.2024 den 17.46): Nei, det er det ikke. Man MÅ spise. Man MÅ ta hundrevis av valg i forhold til mat hver eneste dag. Det er "lett" å slutte å feks røyke, man må bare la være å kjøpe røyk, men man kan ikke la være å kjøpe mat/spise Anonymkode: b69f8...a01 Vel, man kan la vær å kjøpe meir mat enn akkurat det man trenger. Slik eg ungår overspising. Men eg veit appetitt og psyke er ulik frå person til person, så min metode fungerer nok ikkje for alle. Så man kan heller ikkje sei at det er enklere å slutte å røyke enn å overspise. For det vil variere frå person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 13. september #40 Del Skrevet 13. september TomSawyer skrev (5 timer siden): 🤔..Enden på det resonnemanget blir vel at ingen er skyldig i sine synder..? Bare å stenge fengslene da? Nei, vi nok holde samfunnet trygt. Men vi driver jo med rehabilitering i Norge da, så sånn sett betyr det jo at vi har trua på at å opplyse folk kanskje hjelper mot deres synder.. (Apropo det, fullstendig avsporing fra den opprinnelige tråden her, men anbefaler «Leo og de farlige» som ligger ute på NRK for øyeblikket..) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå