Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 år og har ikke videregående utdanning. Har vært ufør i 9 år. Vil så gjerne ut i jobb men ser at jeg ikke har mye muligheter. Har ikke motivasjon til å studere noe særlig. Har sett på NKI nettstudier og forskjellig kurs der. Vil dette hjelpe meg for å få litt flere muligheter i arbeidslivet? Vil det ha noe betydning? Feks kurs innen: Praktisk HR-ledelse, Praktisk lønnsarbeid, Kontormedarbeider osv. 

Anonymkode: 5be0e...445

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se litt på ulike stillinger du kan tenke deg og se hva som kreves av utdanning. Jeg vil tro du vil slite med å få jobb med bare et NKI-kurs, det er jo gjerne sånt folk har i tillegg til annen utdanning. 

Skrevet

Om du finner deg en jobb du tror vil trives i, kan du ta fagbrev som voksenlærling. Da er det samme oppfølging som om du var en ung lærling, som da har gått inn i sin læretid rett etter videregående. 

Skrevet

De kursene er gjerne for å bygge kompetanse i felt en har bachlor og master i. 

Anonymkode: 324e5...a78

• Liker 1
Skrevet

Søk på jobb på kundesenter som brukerstøtte/teknisk support. Der blir man opplært i jobben når man starter. Telia, Telenor, internet selskap osv. Av kurs så vil jeg tro kontorarbeid er et ok kurs å ha. De andre du nevner vil du nok ikke få noen jobb med, da de stillingene ofte krever erfaring.

Anonymkode: f2455...722

Skrevet
tdm900 skrev (30 minutter siden):

Om du finner deg en jobb du tror vil trives i, kan du ta fagbrev som voksenlærling. Da er det samme oppfølging som om du var en ung lærling, som da har gått inn i sin læretid rett etter videregående. 

Åssen fungerer fagbrev som voksenlærling? Må jeg ikke på skolebenken først? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

TS

Nei, det trenger du ikke. Det som skal til av teori tar du underveis i læretida, som et selvstudie hvor du leser/skriver, og leverer oppgaver til bedømmelse/godkjenning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

TS

Nei, du kan bli voksen lærling. Google

IMG_3799.thumb.jpeg.92fc2e3537dedb04660e8ed9145f7806.jpeg

Anonymkode: a471e...9d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...