AnonymBruker Skrevet 12. september #41 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Pga arbeidsmiljøloven § 9-3 Anonymkode: 1cf00...e74 AML brytes stadig vekk, og i dette tilfellet, bør den brytes. Det verste i verden er å ha ustabile kollegaer med mye fravær, det er en enorm belastning for oss øvrige som ALLTID stiller på jobb. Heldigvis er dette under sterkt press nå, slik at unnasluntrerene ikke har mye å hente på latskapen sin etterhvert. Anonymkode: 113fa...ede 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 12. september #42 Del Skrevet 12. september Nå vet ikke jeg hvilket yrke du har. Men om du hadde vist initiativ, stått på, gjort en god jobb, så hadde jeg selvsagt gitt dette i en referanse. Hadde også oppgitt litt høyere fravær enn normalt om spurt. (Om ditt fravær hadde vært over normalt i bedriften/yrket du jobber i) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 12. september #43 Del Skrevet 12. september Kommer an på alder og jobb. For en ung person i kontorjobb er det påfallende mye. Men det er jo ikke slik at fravær alltid oppgis i referanser med mindre det er spørsmål rundt det. Men er kommmende arbeidsgiver opptatt av det, så må jo den som er referanse svare ærlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #44 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 16.20): Jeg har vært i jobben min i ett år, og har på den tiden brukt opp 4 egenmeldinger, 3 av de kun 1-dagers, den siste 2 dager. Hadde også 2 dager sykemelding pga. akutt sykdom, samt 7 dagers sykemelding pga. ryggen, arbeidsrelatert. Er dette mye sykefravær? Medfører denne mengden fravær at man får dårlig referanse? Hvor går liksom grensen for hva som er mye sykefravær, og hva som er "normalt"? Anonymkode: f2685...74e Kommer litt an på. Har du f.eks små barn så er det nesten umulig å unngå å bli smittet av diverse sykdommer som går i barnehagen. Noen ganger er man jo dessuten bare uheldig på andre måter. Slik det høres ut som du har vært med arbeidsrelatert ryggskade. Så lenge det ikke er noe mønster i fraværet som f.eks at alle egenmeldinger er mandager eller fredager, så synes jeg det er innenfor normalen. Alle kan være mer syke i enkelte perioder. Og har man småbarn blir det ofte jevnt fordelt over hele året. Anonymkode: 3212b...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #45 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): AML brytes stadig vekk, og i dette tilfellet, bør den brytes. Det verste i verden er å ha ustabile kollegaer med mye fravær, det er en enorm belastning for oss øvrige som ALLTID stiller på jobb. Heldigvis er dette under sterkt press nå, slik at unnasluntrerene ikke har mye å hente på latskapen sin etterhvert. Anonymkode: 113fa...ede Blir du skikkelig syk har du ingen sjanse til å stille på jobb. Anonymkode: 3212b...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 12. september #46 Del Skrevet 12. september Jeg synes det er på grensa til å være for mye. Men jeg ser det fra mitt ståsted. Jeg har MS men har ikke vært for syk til å jobbe siden jeg hadde influensa i 1998. Mine kolleger har i grunnen vært 100% på også. Det har nok mye med at det er innenfor et kreativt yrke unntatt arbeidstidsbestemmelsene. Jobber ts med mennesker eller i produksjon er det vel ok og kanskje til og med lite fravær? Jeg tror nok trynefaktor har mest å si hvordan arbeidsgiver legger frem referansen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #47 Del Skrevet 12. september Har vi en ansatt med for mye fravær så nevnes det definitivt ikke til ny arbeidsgiver Anonymkode: 5ea85...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #48 Del Skrevet 12. september Sist jeg fikk korona var jeg sykmeldt i 4 uker🙃 og kraftig redusert lenge etterpå. Nå som korona virker å ha blitt en fast årlig greie så blir det nok betydelig mer fravær på meg fremover. Sleng med en årlig influensa eller noe lignende så er det virkelig gjort. Jeg har en jobb som krever fysisk oppmøte. Jeg bruker egenmelding for ting som jeg fint kunne sittet med på hjemmekontor men som ikke er forenlig med å fullføre en arbeidsdag på min arbeidsplass. Anonymkode: c40bd...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #49 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 17.49): Jeg fikk høre at jeg var "hjemme med sykt barn hele tiden", da hadde jeg vært hjemme med sykt barn en dag på 6 år - og jeg har 3 barn. 😂 Anonymkode: 97e7d...49a Men i alle dager...!? Du ba dem vel da om å fremlegge bevis for den påstanden? Også håper jeg du byttet jobb.. Anonymkode: 5d294...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #50 Del Skrevet 12. september What! Har dere kontorjobber med mulighet for hjemmekontor hele gjengen eller? Jeg er kontaktlærer på barneskole. Hos oss er det der IKKE høyt fravær. Smitte av alt går på runder her. Faktisk så tror jeg noe av grunnen til at det alltid er "noe" som går, de kollegene som skryter av 0 fravær på 10 år fordi de drar seg på jobb med nysing og hosting og blir aktive smittebomber i gangene. Nei, takk til de som holder seg hjemme om de jobber tett på andre 🙏🏼 Når det er sagt: om jeg hadde hatt kontorjobb der jeg kunne jobbet med litt mindre resultatforventning en dag eller to, så kunne jeg nok hatt 0 fravær jeg også. Men når du må være "på" og tenke raskt konstant er det faktisk ikke mulig med feber. Og det håper jeg alle foreldre på sin høye fraværshest er glad for 😁 Anonymkode: 94577...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå