AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Jeg har fått corona eller noe, og er potte tett for 4. dag på rad. Har ikke fått i meg annet enn sjokolademelk og juice disse dagene siden jeg har null apetitt og får enorm kvelningsfornemmelse og brekningsrefleks hvis noe må tygges siden jeg ikke får luft. Hva gjør jeg og er det egentlig så farlig å faste til dette går over? Anonymkode: 9115d...2a3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #2 Skrevet 10. september 2024 Ikke farlig... Du kan lage deg suppe og ta gjennom sugerør når kjølig evt, melkeprodukter bør unngås når du har luftveisinfeksjon, det kan øke slimproduksjonen... Anonymkode: 75e4c...986
Mezzosoprena Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 Du vet at du kan puste gjennom munnen? 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 Pust med munnen ja som brukeren over skriver. Og så kan du kjøpe physiomer på apoteket så du får skylt ut nesa ordentlig og så ta en spray med f.eks otrivin etterpå. Anonymkode: 88fb7...48e 1
smurfebuss Skrevet 10. september 2024 #5 Skrevet 10. september 2024 Hva forventer du av løsning egentlig? Enten må du snyte deg og bruke nesespray slik at du kan spise som vanlig, eller så får du finne deg en rytme der du tygger - puster - tygger - puster -svelger. Drikk masse. Dropp melkeprodukter. Lag deg noe suppe eller en gryte med biter som ikke er så store. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #6 Skrevet 11. september 2024 Mezzosoprena skrev (12 timer siden): Du vet at du kan puste gjennom munnen? Synes det er forferdelig ekkelt å puste gjennom mat. Føler jeg blir kvalt og redd for å dra maten ned i pusterøret. Er allerede tungpust/kortpust av sykdommen og trenger luft ofte. Anonymkode: 9115d...2a3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #7 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ikke farlig... Du kan lage deg suppe og ta gjennom sugerør når kjølig evt, melkeprodukter bør unngås når du har luftveisinfeksjon, det kan øke slimproduksjonen... Anonymkode: 75e4c...986 Jeg synes at kombinasjonen potte tett, sårt og hovent svelg, kort og tung pust som gjør at jeg må puste ofte, og null smakssans gjør at jeg heller velger å ikke spise. Kan leve av væskebasert næring noen dager. Anonymkode: 9115d...2a3
Thyra Skrevet 11. september 2024 #8 Skrevet 11. september 2024 Jeg må si jeg beundrer deg for å klare å motstå fristelsen til å ta nesespray. Av egen erfaring vet jeg at det er veldig lett å bli avhengig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå