Gå til innhold

Lønn i kommuner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei… føler meg litt dum som spør, men jeg aner ikke…

jeg begynte å jobbe i en kommunal barnehage i 2008, da var jeg 20, jeg begynte på minstelønn som var naturlig siden det var første jobb.

jobbet der 5 år, tok en annen utdanning ikke relevant til barnehage, tok et fagbrev, sluttet i det yrke.

begynte igjen å jobbe i barnehage, men annen kommune, da var jeg på laveste sats igjen, er det sånn eller må man gi beskjed?

Anonymkode: ee488...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nok ha det dokumentert, en attest eller noe. Jeg jobbet i meny i noen år, så jobbet jeg litt i bhg. Og er nå tilbake med å jobbe med mat. På lønnsslippen min står det at jeg har ansiennitet fra 2017. Altså det året jeg startet i meny. Eneste jeg spurte om var om jeg fikk fagbrev tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må opplyse om din ansiennitet slik at lønnsgrunnlaget vert korrekt. Det skal stå i arbeidskontrakten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ms. Perfect skrev (30 minutter siden):

Du må gi beskjed om ansiennitet ja👍

Går det an å gi beskjed til kommunen i ettertid? Man har vel tapt penger antar jeg

Anonymkode: ee488...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, bare gi beskjed så fort du kan. Usikker på om du har krav på etterbetaling, men kanskje du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan du gi beskjed i ettertid, men du må være forberedt på at du må dokumentere.

Hos oss så regnes ny ansenitetsberegning fra den 1. i måneden, så hadde du levert dokumentasjon i dag ville du fått høyere fra med 1.oktober. Hadde du lagt den fram 2.oktober, så ville det ikke blitt før 1.november, så pass på å få ordnet det før månedsskifte.

Lite trolig at du får etterbetalt noe, da det skyldes manglende dokumentasjon fra din side.

Anonymkode: bdf62...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...