AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Hei… føler meg litt dum som spør, men jeg aner ikke… jeg begynte å jobbe i en kommunal barnehage i 2008, da var jeg 20, jeg begynte på minstelønn som var naturlig siden det var første jobb. jobbet der 5 år, tok en annen utdanning ikke relevant til barnehage, tok et fagbrev, sluttet i det yrke. begynte igjen å jobbe i barnehage, men annen kommune, da var jeg på laveste sats igjen, er det sånn eller må man gi beskjed? Anonymkode: ee488...d6b
lillebamsemums Skrevet 10. september 2024 #2 Skrevet 10. september 2024 Må nok ha det dokumentert, en attest eller noe. Jeg jobbet i meny i noen år, så jobbet jeg litt i bhg. Og er nå tilbake med å jobbe med mat. På lønnsslippen min står det at jeg har ansiennitet fra 2017. Altså det året jeg startet i meny. Eneste jeg spurte om var om jeg fikk fagbrev tillegg.
Stormur Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 Du må opplyse om din ansiennitet slik at lønnsgrunnlaget vert korrekt. Det skal stå i arbeidskontrakten. 1
ms. Perfect Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 Du må gi beskjed om ansiennitet ja👍
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #5 Skrevet 10. september 2024 ms. Perfect skrev (30 minutter siden): Du må gi beskjed om ansiennitet ja👍 Går det an å gi beskjed til kommunen i ettertid? Man har vel tapt penger antar jeg Anonymkode: ee488...d6b
ms. Perfect Skrevet 10. september 2024 #6 Skrevet 10. september 2024 Jaja, bare gi beskjed så fort du kan. Usikker på om du har krav på etterbetaling, men kanskje du får.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #7 Skrevet 10. september 2024 Selvfølgelig kan du gi beskjed i ettertid, men du må være forberedt på at du må dokumentere. Hos oss så regnes ny ansenitetsberegning fra den 1. i måneden, så hadde du levert dokumentasjon i dag ville du fått høyere fra med 1.oktober. Hadde du lagt den fram 2.oktober, så ville det ikke blitt før 1.november, så pass på å få ordnet det før månedsskifte. Lite trolig at du får etterbetalt noe, da det skyldes manglende dokumentasjon fra din side. Anonymkode: bdf62...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå