Brunello Skrevet 10. september #21 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette er jo Ap-politikk også dessverre. Støre er jo globalist nr. 1. Anonymkode: 92fa8...66c Det er fordi det er den politikken som fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 10. september #22 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå høres du ut som en av disse hjernevaska, lavt utdannede amerikanerne som bruker ordet "kommunisme" for alt som ikke er jalla-cowboy-gjør hva du vil-mentalitet... Det norske Arbeiderpartiet har ingenting med kommuniske å gjøre, deres politikk er i praksis en light-versjon av Høyre, nå for tiden. Anonymkode: 3700b...d61 Høyre og frp for den saks skyld fører en politikk som ikke er spesielt kapitalistisk om en sammenligner med eksempelvis republikanerne i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #23 Del Skrevet 10. september Brunello skrev (9 minutter siden): Det er fordi det er den politikken som fungerer. Den "fungerer" i den forstand at de rike, hvite mennene som sitter med makta, blir enda rikere. Den fungerer ikke i den forstand at menneskeheten trenger et langvarig hjem her på jorda med et fungerende klima og naturmiljø, og med relativ sosial likhet og rettferdighet. Anonymkode: 3700b...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #24 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den "fungerer" i den forstand at de rike, hvite mennene som sitter med makta, blir enda rikere. Den fungerer ikke i den forstand at menneskeheten trenger et langvarig hjem her på jorda med et fungerende klima og naturmiljø, og med relativ sosial likhet og rettferdighet. Anonymkode: 3700b...d61 Alt er ødelagt av penger og effektivitet. Det ser vi resultatet i dag, når blir det trailerparks i Norge....allerede nå er det jo blitt endel minihus pga dyrt å kjøpe bolig. Ser også for meg mer uteliggere i fremtiden. Norge som har enorme muligheter, men dette er ødelagt av våre politikere. Anonymkode: 2bc63...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #25 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt er ødelagt av penger og effektivitet. Det ser vi resultatet i dag, når blir det trailerparks i Norge....allerede nå er det jo blitt endel minihus pga dyrt å kjøpe bolig. Ser også for meg mer uteliggere i fremtiden. Norge som har enorme muligheter, men dette er ødelagt av våre politikere. Anonymkode: 2bc63...045 Norge har enormt mye natur, sammenlignet med veldig mange andre land her i verden. Og den må vi ta vare på, ikke bygge ned. Færre mennesker er løsningen på alle disse problemene, inkludert dårlig arbeidskultur. Men det tema er det ingen politikere i Europa som tør å ta tak i. Anonymkode: 3700b...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #26 Del Skrevet 10. september Kjenner meg overhodet ikke igjen. Jeg er dog tillitsvalgt for fagforbundet, og jeg blir rent flau over tingene medlemmene klager på. Alt fra at de ikke har fri tilgang til gratis flaskevann, til at de ikke får fly business class på jobbreiser. Anonymkode: 578cb...d70 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 10. september #27 Del Skrevet 10. september (endret) Nei, slaveriet praktiseres jo enda i Mauritius og Sudan så vi må ikke klage..Herlige logikken på enkelte kapitalister her inne. Det er bare å innføre 14 timers arbeidsdager igjen. Endret 10. september av Grevling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #28 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som sutring for min del. Jeg har jobbet i flere forskjellige land, de siste årene i USA og Canada, og jeg garantere at Norge har noe av de beste og mest rettferdige betingelsene i arbeidslivet du finner noe sted. Nei, det er ikke noen over oss som bestemmer dette. Det er vi selv som setter stadig høyere forventninger og krav til hva som er nødvendig for å ha en tilfredsstillende levestandard. Selvsagt gjelder ikke dette for alle og noe variasjoner vil det være over tid, men jevnt over jobber vi mindre og har høyere kjøpekraft enn noen gang. Ingen tvinges til å strebe som de gjør i dag om de ikke vil det, folk må bare lære seg å gi mer faen. Anonymkode: 3e942...c3e Alle i norge elsker usa, og vi kommer til å bil som de. Bare vent. Anonymkode: 52063...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #29 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Alle i norge elsker usa, og vi kommer til å bil som de. Bare vent. Anonymkode: 52063...a87 Det gjør vi sakte men sikkert.... nulltimers kontrakter. Se på UK...helt ødelagt, snart kneler NHS. Anonymkode: 2bc63...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #30 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er drittlei, etter over 25år i arbeidslivet. Sett utviklingen siden midten av 90-tallet, jeg startet i 1996 som 18åring. Har en god nok lønn i dag på ca 800k. Ikke noen utdannelse utover grunnskolen. Var drittlei skolen, men likte arbeidslivet i starten. Møtt mange unge i dagens arbeidslivet som ikke holder ut, kravene og presset er for høyt blitt. Vi skal måles og tynes heletiden, tid er penger. Dette går utover den mentale helsen til mange, fordi livet utenfor jobben er også krevende. De føler seg ikke gode nok på privaten heller, noen ender opp med å ta selvmord. Totalen blir for mye. Skal man få unge inn i arbeidslivet må det endres mye, dette gjelder arbeidslivet generelt. Vi trenger ikke jage med stress som i dag, at tid er penger må vi ikke leve etter. Men det er noen over oss som bestemmer dette. Vi får et skred av mennesker som blir ufør i 20åra, pga det falske oppkonstruerte livet vi lever i dag ikke er tilpasset et menneske. Sosiale dumpingen i Norge er ekstrem, folk jobber også på lønnstilskudd. Bedrifter drives i noen tilfeller bare på lønnstilskudd, tar inn nye når en er ferdig. Ringer du kundeservice et sted, så får du en sms etterpå der du skal gi en karakter på dette stakkars menneske som hjalp deg. Gir du lavest score kan de finne på å ringe deg opp hvorfor. Alt skal måles, mennesket har ingen verdi. Pengene og effektiviteten har verdien. Husk det, mennesket har ingen verdi. Det er pengene som har verdien! Anonymkode: 2bc63...045 I det minste er det bedre enn Sverige Anonymkode: 651ca...12a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #31 Del Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner meg overhodet ikke igjen. Jeg er dog tillitsvalgt for fagforbundet, og jeg blir rent flau over tingene medlemmene klager på. Alt fra at de ikke har fri tilgang til gratis flaskevann, til at de ikke får fly business class på jobbreiser. Anonymkode: 578cb...d70 Jeg har hatt folk på medarbeider samtaler som har klaget på feil farge på postit lappene (som de selv hadde bestilt), noen vil bare klage for å klage Anonymkode: 651ca...12a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #32 Del Skrevet 10. september Tuba skrev (5 timer siden): Det er ikke så sort hvitt som TS beskriver. Jeg er høyt utdannet og har jobbet i samme bransje i over 25 å. Arbeidslivet er myyyye bedre enn det var før der jeg jobber. Det er mer fokus på trivsel, ledelse handler mer om psykososiale forhold og det er blitt mye mindre festing og type me too situasjoner. Jobben for meg er et sted der jeg vokser og lærer, får brukt hodet, føler meg nyttig og uvikler gode relasjoner til kolleger. Og du er neppe i den gruppen TS snakker om. For deg suser bare livet videre, mens kjølvannet du ikke enser er beksvart. Anonymkode: 11aa5...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september #33 Del Skrevet 10. september Jeg synes vi har et godt og regulert arbeidsliv i Norge. Selvfølgelig er ikke alt tipp topp, men det er ganske bra. Hvilke steder mener du arbeidslivet er så mye bedre, ts? Anonymkode: 9a0e5...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #34 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er drittlei, etter over 25år i arbeidslivet. Sett utviklingen siden midten av 90-tallet, jeg startet i 1996 som 18åring. Anonymkode: 2bc63...045 Jeg tror du har et veldig stort poeng med at arbeidslivet har forandret seg veldig fra da vi som er eldre, kom inn. Jeg tror det underkommuniseres, og at det står i sterk kontrast til det vi tenker (tenkte?) er den nordiske modellen med work-life-balance. Hele arbeidsmarkedet har forskjøvet seg fra å være stort sett manuelt til å bli et arbeidsmarked der arbeidsfolk flest sitter på kontor og bestemmer hva andre skal gjøre, de som tidligere var sjefer, men som nå er hedgefond-eiere som sitter i andre land og ikke har noe personlig interesse for arbeidstakerne bortsett fra effektivitet og profitt. Det har også ført til en slags fremmedgjøring mellom de som sitter på kontor og oss som jobber her nede. Det kan godt være at jeg har glemt hva som var ille i arbeidslivet på 70-, 80- og 90-tallet, men noe er forandret og vi burde snakke mer om det. Anonymkode: 00ab9...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #35 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 15.08): Jeg er drittlei, etter over 25år i arbeidslivet. Sett utviklingen siden midten av 90-tallet, jeg startet i 1996 som 18åring. Har en god nok lønn i dag på ca 800k. Ikke noen utdannelse utover grunnskolen. Var drittlei skolen, men likte arbeidslivet i starten. Møtt mange unge i dagens arbeidslivet som ikke holder ut, kravene og presset er for høyt blitt. Vi skal måles og tynes heletiden, tid er penger. Dette går utover den mentale helsen til mange, fordi livet utenfor jobben er også krevende. De føler seg ikke gode nok på privaten heller, noen ender opp med å ta selvmord. Totalen blir for mye. Skal man få unge inn i arbeidslivet må det endres mye, dette gjelder arbeidslivet generelt. Vi trenger ikke jage med stress som i dag, at tid er penger må vi ikke leve etter. Men det er noen over oss som bestemmer dette. Vi får et skred av mennesker som blir ufør i 20åra, pga det falske oppkonstruerte livet vi lever i dag ikke er tilpasset et menneske. Sosiale dumpingen i Norge er ekstrem, folk jobber også på lønnstilskudd. Bedrifter drives i noen tilfeller bare på lønnstilskudd, tar inn nye når en er ferdig. Ringer du kundeservice et sted, så får du en sms etterpå der du skal gi en karakter på dette stakkars menneske som hjalp deg. Gir du lavest score kan de finne på å ringe deg opp hvorfor. Alt skal måles, mennesket har ingen verdi. Pengene og effektiviteten har verdien. Husk det, mennesket har ingen verdi. Det er pengene som har verdien! Anonymkode: 2bc63...045 Ja vi på hyttekomtor har det jaggu fælt i forhold til de på sjøen og i gruver etc Anonymkode: e80ae...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #36 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja vi på hyttekomtor har det jaggu fælt i forhold til de på sjøen og i gruver etc Anonymkode: e80ae...d93 Jobb er fælt uansett. Hjelper ikke med disse som ikke forstår det og bare gnåler om "bytt jobb". Anonymkode: 11aa5...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #37 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jobb er fælt uansett. Hjelper ikke med disse som ikke forstår det og bare gnåler om "bytt jobb". Anonymkode: 11aa5...94d Jepp, det er faktisk grusomt å måtte jobbe 5 dager i uken. Hele livet går til jobb. Man er ikke fri. Man er fanget. Vi er fanget til vi dør. Rart ikke flere tenker over dette og bare aksepterer skjebnen Anonymkode: 855f2...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #38 Del Skrevet 11. september De må i hvert fall begynne å slå mye hardere ned på mobbing og utestenging. Her hos oss gjøres det absolutt ingenting. Anonymkode: c871a...1c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september #39 Del Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, det er faktisk grusomt å måtte jobbe 5 dager i uken. Hele livet går til jobb. Man er ikke fri. Man er fanget. Vi er fanget til vi dør. Rart ikke flere tenker over dette og bare aksepterer skjebnen Anonymkode: 855f2...bb7 Jeg kom meg ut av dette. Har store problemer med å akseptere at andre skal bestemme hvor jeg skal være til gitte tider. Anonymkode: 11aa5...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september #40 Del Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kom meg ut av dette. Har store problemer med å akseptere at andre skal bestemme hvor jeg skal være til gitte tider. Anonymkode: 11aa5...94d Ja, man er kuet heletiden. Enten av staten eller arbeidslivet. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jepp, det er faktisk grusomt å måtte jobbe 5 dager i uken. Hele livet går til jobb. Man er ikke fri. Man er fanget. Vi er fanget til vi dør. Rart ikke flere tenker over dette og bare aksepterer skjebnen Anonymkode: 855f2...bb7 Hele livet handler om å være en slave ja, ikke så mange tenker på det. Fordi de følger jo strømmen rundt seg, gjør det samme som andre...er en programmert robot på autopilot. Så dør du....kommer nye roboter etter deg... Anonymkode: 2bc63...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå