Gå til innhold

Det verste partneren kan si under en krangel

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er på feil plass og har feil kjønn. Her får du ingen sympati! Dette er tråd for kvinner som er offer for menn som klikket pga. ”ingenting” der de er deltakere i en dynamikk som de kun bidrar med positivitet og ømhet. 

Anonymkode: 2dbd4...bfe

Nå må du gi deg. Selvsagt synes vi synd på han. Psykisk vold er psykisk vold, uansett hvem offeret er. 

Anonymkode: a97e1...f9a

• Liker 4
Skrevet

Jeg var utslitt, sykmeldt med utbrenthet etter å ha tatt alt arbeid med et lite barn som sov dårlig og alt husarbeid i over et år. Da sa han til meg under en krangel, "du er så jævla kjedelig at jeg tror du har gjort meg deprimert". Da snakker vi skjevt forhold og lite omsorg ja... 

Anonymkode: 3da63...3bf

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var utslitt, sykmeldt med utbrenthet etter å ha tatt alt arbeid med et lite barn som sov dårlig og alt husarbeid i over et år. Da sa han til meg under en krangel, "du er så jævla kjedelig at jeg tror du har gjort meg deprimert". Da snakker vi skjevt forhold og lite omsorg ja... 

Anonymkode: 3da63...3bf

Hvordan gikk forholdet etter dette? 

Anonymkode: 5b470...6a9

Skrevet

Alt som ikke har med den faktiske krangelen å gjøre. Begynner hun å dra opp andre ting, eller bare angripe meg som person, så er samtalen over og jeg går min vei. Hater folk som ikke kan krangle konstruktivt, men som skal "vinne".

Anonymkode: dd26e...3af

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alt som ikke har med den faktiske krangelen å gjøre. Begynner hun å dra opp andre ting, eller bare angripe meg som person, så er samtalen over og jeg går min vei. Hater folk som ikke kan krangle konstruktivt, men som skal "vinne".

… og jeg hater folk som bestemmer at samtalen er over og bare går sin vei.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

… og jeg hater folk som bestemmer at samtalen er over og bare går sin vei.

Alternativet er at jeg også drar opp gamle ting og begynner med personangrep. Det er bedre, synes du?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er på feil plass og har feil kjønn. Her får du ingen sympati! Dette er tråd for kvinner som er offer for menn som klikket pga. ”ingenting” der de er deltakere i en dynamikk som de kun bidrar med positivitet og ømhet. 

Oida her har jeg bommet på tråden. Jeg så faktisk ikke helt at det var giftige menn det gjaldt. Glipp fra min side! Litt rask på avtrekkeren med tanke på tråd. Moderator: Slett innlegget mitt. 

Anonymkode: 16e34...a99

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I alle dager?! Hvor står det at dette er en tråd for kun kvinner? Tror du ikke menn også kan bli utsatt for alle typer vold av sine partnere, uavhengig om det er menn eller kvinner dem er sammen med?

Utover det, så er det lite mening i kommentaren din, utenom at du fremstår svært usympatisk, kald og kunnskapsløs.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oida her har jeg bommet på tråden. Jeg så faktisk ikke helt at det var giftige menn det gjaldt. Glipp fra min side! Litt rask på avtrekkeren med tanke på tråd. Moderator: Slett innlegget mitt. 

Anonymkode: 16e34...a99

Nei, det var ikke nødvendigvis en glipp fra din side, dine opplevelser er like gyldige som for kvinner! Det er antatt at det er store mørketall når det gjelder menn i voldelige forhold, og det skulle vært større forståelse og oppmuntring slik at flere menn klarte å stå frem. Dessverre er det fortsatt et slags tabu at menn blir utsatt for vold av sin kvinnelige partner. Så ikke beklag deg for å ha svart i denne tråden, du har like mye rett til å svare på temaet, og dine følelser og opplevelser er like reelle som andre som lever, eller har levd, i voldelige forhold. 

Anonymkode: 7f2e9...30c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Han har i sinne flere ganger truet med skilsmisse, også gått så langt at han har vært på Finn og lett etter leiligheter og vært på nettsidene til Nav og regnet ut hva han må betale i barnebidrag. 

Han har aldri brukt ord som hore eller fitte, men kaller meg gjerne ei ubrukelig kjerring, et jævla kvinnemenneske, jeg er ofte en dårlig mor, at han forstår ikke hvordan han kunne ende opp med meg, banner mye, roper høyt så jeg blir redd, osv. Har aldri brukt fysisk vold, men har for eksempel stått med en støpejernspanne i hånda og truet med å slå meg med den. 

Jeg fikk påvist barseldepresjon etter siste fødsel, fikk beskjed om å ta meg sammen og at jeg bare var lat og ubrukelig, ikke deprimert. 

Han bryr seg ikke lenger om ungene hører på, det er kanskje det som bekymrer meg mest, at de skal vokse opp og tro at dette er normalt. Det er sjelden jeg hever stemmen mot ham, jeg vet det bare gjør det verre. Han ser aldri sin egen rolle i kranglene og situasjonene som har oppstått i forkant, det er alltid min feil. 

Jeg har gått på eggeskall rundt ham i 18 år, har ofte unnskyldt oppførselen hans, men er ofte usikker på hvor lenge til jeg kommer til å gjøre det. 

Anonymkode: b4b1a...5c4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...