Gå til innhold

Det verste partneren kan si under en krangel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"Jeg hadde håpet at ikke bare barnet, men også du, kom til å dø".

Det var etter min eksmann sparket meg i magen slik at jeg mistet barnet og holdt på å dø selv. 

Jeg klarte å komme meg vekk med livet i behold, men det var så vidt.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
  • Hjerte 19
Skrevet

Sier han er bortkasta tid stadig vekk, men svake dritten forsviinngmer jo aldri

Anonymkode: 8bde7...41c

Skrevet
SPOCA skrev (4 minutter siden):

"Jeg hadde håpet at ikke bare barnet, men også du, kom til å dø".

Det var etter min eksmann sparket meg i magen slik at jeg mistet barnet og holdt på å dø selv.  

Jeg klarte å komme meg vekk med livet i behold, men det var så vidt.

Så grusomt! Bare sender deg et ❤️ og er så glad for at du nå har det godt. Har iallefall fått inntrykk av det i diverse tråder. 

Slikt som dette skulle ingen måtte oppleve. 😔

Anonymkode: 2aa16...672

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg var i et psykisk voldelig forhold og han sa mye stygt og fælt, noe som har festet seg var når han sa at jeg skulle være heldig som faktisk hadde klart å finne noen som orket meg, for jeg var bare en tragisk og håpløs alenemor fra feil side av byen. Men han sa mye stygt, så det var verre ting han kunne si, men dette er det som faktisk gikk mest inn på meg. 

Anonymkode: 7f2e9...30c

• Hjerte 5
Skrevet

Det verste han har sagt er vel at jeg skal pakke tingene mine og finne meg et annet sted med datteren min i natt. Han eier mer av leiligheten enn meg. Kontekst at jeg tar opp noe som er vanskelig for meg og han sier at hvis jeg er så ulykkelig så er det ingen grunn til å være sammen. 

Anonymkode: 913f0...9e7

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så grusomt! Bare sender deg et ❤️ og er så glad for at du nå har det godt. Har iallefall fått inntrykk av det i diverse tråder. 

Slikt som dette skulle ingen måtte oppleve. 😔

Takk, jeg har det veldig bra i dag. ❤️

• Hjerte 5
Skrevet

Når faren min knyttet neven mot meg…. 
når faren min tok hardt tak i overarmen på meg

Anonymkode: dc3bb...087

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når faren min knyttet neven mot meg…. 
når faren min tok hardt tak i overarmen på meg

Og når min far visste at jeg hadde utrolig dårlig råd…

og han sa frekt og surt» ja du har vel bare fattigmannspenger fra nav du» 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har en ganske høy toleranse for ting som kan glippe ut i frustrasjonen, men true meg med slutt/skilsmisse, da blir det skilsmisse. Min eks og jeg har aldri kranglet særlig mye og heller ikke vært veldig ufine, men når det har toppet seg et dårlig år så kom "skilsmisse-kortet" på bordet og jeg ga tydelig beskjed om at hvis det blir noe du slenger ut så begynner jeg mentalt å gjøre meg klar for skilsmisse og alenemor-rollen. Det ble skilsmisse. For meg så er det et stort tilittsbrudd som ikke kan repareres når det har blitt sagt nok ganger. Så det er faktisk det verste. Psykisk vold eller så grove ting som andre beskriver hadde jeg aldri akseptert under noen omstendigheter og jeg syns det er utrolig trist å lese at noen blir utsatt for det. Og ja, hadde det vært reelt for meg /noe som hadde skjedd meg så hadde det vært likestilt med skilsmisse. Bare så det er sagt. 

Anonymkode: 59e16...fb8

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg blir ekstremt lett trigget av personangrep og hersketeknikker. Sånn typ: "du, lille venn, som er så jævlig smart, burde faen vist bedre". 

Ingen skal bruke noens positive sider til noe negativt, som ikke bare er nedgraderende, men også så langt fra konstruktivt som man kommer. 

Anonymkode: 57d99...f6a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Personangrep og å dra urelatert  problemer fra fortiden og bruke det som trump kort. 

Anonymkode: 2dbd4...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en ganske høy toleranse for ting som kan glippe ut i frustrasjonen, men true meg med slutt/skilsmisse, da blir det skilsmisse. Min eks og jeg har aldri kranglet særlig mye og heller ikke vært veldig ufine, men når det har toppet seg et dårlig år så kom "skilsmisse-kortet" på bordet og jeg ga tydelig beskjed om at hvis det blir noe du slenger ut så begynner jeg mentalt å gjøre meg klar for skilsmisse og alenemor-rollen. Det ble skilsmisse. For meg så er det et stort tilittsbrudd som ikke kan repareres når det har blitt sagt nok ganger. Så det er faktisk det verste. Psykisk vold eller så grove ting som andre beskriver hadde jeg aldri akseptert under noen omstendigheter og jeg syns det er utrolig trist å lese at noen blir utsatt for det. Og ja, hadde det vært reelt for meg /noe som hadde skjedd meg så hadde det vært likestilt med skilsmisse. Bare så det er sagt. 

Anonymkode: 59e16...fb8

Ja jeg har opplevd det før trusler om og stadig bli forlatt, så når noen bruker det som og såre men egentlig ikke mener det mere en og bruke det som en trussel eller bare for morro. Nei det er ikke morro eller noe og spøke med, fordi det og truet meg og bli forlatt er vondt

Anonymkode: cf879...537

• Hjerte 1
Skrevet

At jeg er psyko, gal i hodet, fitte, psykopat, at han hater meg, at jeg er det verste som har skjedd han i livet, at jeg ikke er god i hodet.. Sikkert flere ting men jeg har etterhvert glemt det stygge han sier ganske raskt. Det er ikke bra da, sikkert ikke normalt å si så mye stygt til noen du egentlig skal «elske».

Anonymkode: a9ea1...d4d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg lurer på om alle ”offrene” som svarer her, om dere dere sier aldri noe stygge selv og  er eksemplar når det kommer til kommunikasjon i en krangdlesituasjon?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer på om alle ”offrene” som svarer her, om dere dere sier aldri noe stygge selv og  er eksemplar når det kommer til kommunikasjon i en krangdlesituasjon?

Det verste jeg har sagt til ham var visstnok at han ikke var en god far da han helt faktisk valgte å prioritere seg selv over ungene en god tid. Den sved nok veldig, mye fordi det var sant. 

Nei jeg slenger ikke ord til ham i sinne. Det betyr ikke at han liker alt jeg påpeker, men jeg sier ikke ting jeg egentlig ikke mener kun for å såre.  Slikt anser jeg som så umodent at så lavt synker jeg bare ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det verste jeg har sagt til ham var visstnok at han ikke var en god far da han helt faktisk valgte å prioritere seg selv over ungene en god tid. Den sved nok veldig, mye fordi det var sant. 

Nei jeg slenger ikke ord til ham i sinne. Det betyr ikke at han liker alt jeg påpeker, men jeg sier ikke ting jeg egentlig ikke mener kun for å såre.  Slikt anser jeg som så umodent at så lavt synker jeg bare ikke. 

Samme som dette.
Hvis jeg blir sint blir jeg mer «masete» og klagete, som trigger han reaksjon på å si stygge ting til meg. Samtidig skal jeg være ærlig på at slik kan smitte over, og at jeg mange ganger opplever at jeg blir en person jeg ikke ønsker å være. Han rettferdiggjør at det han sier ikke treffer personligheten min, at det bare er stygge ord, og at han blir følelsesmessig påvirket, derfor rett til å si det han sier. At «han ikke mener noe med det». 

Men ord skader også. Uansett om det sies i kampens hete.

Anonymkode: a9ea1...d4d

Skrevet

Jeg hadde nettopp gått gjennom keisersnitt, og slet med ettervirkningene. Klarte ikke holde barnet mitt i mer enn 10 minutter før hodepine og svimmelhet tok over. Hans kommentar "du er verdens verste mor".

Anonymkode: 4088c...9d9

• Hjerte 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min eks gjorde meg livredd. Jeg var livredd for å si feil ting eller gjøre feil ting. Jeg gikk konstant på nåler, alt kunne brukes mot meg og som unnskyldning for å være voldelig. 

Selvfølgelig er jeg ikke perfekt, men mener du virkelig at det kan forsvares å si at man fortjener/håper at man skal å dø, eller at barnet du bærer på fortjener det samme? 

Mye av det som blir sagt i denne tråden er jo ikke greit å si, uansett om den andre part har kranglet eller ikke. For mitt vedkommende var det gått så langt at jeg turte omtrent ikke åpne munnen. Grunnen til hendelsen jeg refererte til, var at han fant ut at jeg hadde vært på krisesenteret (jeg planla å rømme fra hans vold, og var derfor på samtaler og forberedelser), og da klikket det helt for han.

Selvfølgelig fortjente jeg ikke det.

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
SPOCA skrev (1 time siden):

Min eks gjorde meg livredd. Jeg var livredd for å si feil ting eller gjøre feil ting. Jeg gikk konstant på nåler, alt kunne brukes mot meg og som unnskyldning for å være voldelig. 

Selvfølgelig er jeg ikke perfekt, men mener du virkelig at det kan forsvares å si at man fortjener/håper at man skal å dø, eller at barnet du bærer på fortjener det samme? 

Mye av det som blir sagt i denne tråden er jo ikke greit å si, uansett om den andre part har kranglet eller ikke. For mitt vedkommende var det gått så langt at jeg turte omtrent ikke åpne munnen. Grunnen til hendelsen jeg refererte til, var at han fant ut at jeg hadde vært på krisesenteret (jeg planla å rømme fra hans vold, og var derfor på samtaler og forberedelser), og da klikket det helt for han.

Selvfølgelig fortjente jeg ikke det.

Samme her. Spesielt han som flørta med andre. Gikk på eggeskall rundt han for han kunne bli sint for ingenting, var man uheldig å miste ett glass, så var det månelyst og høylydt kjefting. Tok jeg opp ting, sa jeg det på så nøytral og forsiktig og myk måte som mulig. Var bare kjeft og anklagelser å få uansett. Jeg kunne si, for å avvæpne situasjonen, og ikke si «du», at «jeg føler at det kanskje blir litt mye flørting på Instagram, kanskje…» istedenfor å si: «du flørter med andre på Instagram og det er ikke greit»… men da svarte han bare: «da FØLER du feil, det er bare i sitt idiotiske hode» osv.  Kommunikasjon var helt umulig. 

Anonymkode: b8eb4...7ce

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...