Gå til innhold

Gynekologene har sett ulike ting! Har du opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Privat gynekolog igår mente at en abort var påstartet. Hun så ingen plommesekk, bare navlestrengen. Hun mente det var ting i livmora som var gått i oppløsning, og at det var blødning i livmor. Altså abort.

Dobbeltsjekket på sykehuset i dag, var klar for få medisin for å fullføre aborten. To gynekologer måtte se på ultralyden, og begge bekreftet en inntakt plommesekk som hang i navlestrengen. Morkaka kunne også ses. De mente at det ikke var oppløste rester eller blødning i livmor, men rett og slett mine egne blodkar som beveget seg - altså ikke blødning. De kunne derimot ikke si om det bare var mine blodkar, eller også et foster sitt. Ingenting var gått i oppløsning. Imidlertid kunne de ikke betryggende meg, da morkake var flatere enn hva som er normalt. De var enige om det så "rart" ut. Hjerteslag kunne ikke høres, men de undret seg over om jeg rett og slett var færre uker på vei enn jeg trodde. Jeg har trodd 9 uker. De anslo at det kunne være bare 6 uker. 

Tok blodprøve, og tar ny imorgen, for å sjekke om det er senkning eller økning i hcg. Det vil bekrefte en abort eller en tidlig graviditet. 

Har noen her opplevd lignende, og hvordan gikk det? Del gjerne både positive og negative opplevelser/utfall 

Så kjipt å få så motstridende "resultater"!

Anonymkode: 948d6...930

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv, men jeg har lest om tilfeller hvor noen har mistet en tvilling og fremdeles var gravide med den andre

Anonymkode: 9eb43...c9a

Skrevet

Har vært borti lignende 2 ganger men var da en påbegynt spontanabort som var realiteten første gang og en exu andre gang.  

Ene gyn mente at nei her var alt fint, var nok bare litt kortere på vei enn antatt.. Andre mente det ikke var livlaga og at SA ville skje innen noen dager.  

Nr 2 hadde rett. 4 dager etter så var det i gang. 

Ved exu mente ene gyn at SA var gjennomført og livmor var tom. Gyn nr 2 trodde jeg var kortere på vei enn antatt og at det bare var tidlig, men mente å se fostersekk etc.. Gyn nr3 fant fosteret festet utenfor livmor. Så var altså aldri noe annet inne i livmoren enn blodsamling for at kroppen forsøkte å tømme seg. 

Anonymkode: 348e9...a35

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har vært borti lignende 2 ganger men var da en påbegynt spontanabort som var realiteten første gang og en exu andre gang.  

Ene gyn mente at nei her var alt fint, var nok bare litt kortere på vei enn antatt.. Andre mente det ikke var livlaga og at SA ville skje innen noen dager.  

Nr 2 hadde rett. 4 dager etter så var det i gang. 

Ved exu mente ene gyn at SA var gjennomført og livmor var tom. Gyn nr 2 trodde jeg var kortere på vei enn antatt og at det bare var tidlig, men mente å se fostersekk etc.. Gyn nr3 fant fosteret festet utenfor livmor. Så var altså aldri noe annet inne i livmoren enn blodsamling for at kroppen forsøkte å tømme seg. 

Anonymkode: 348e9...a35

Åh, kjipt at det kan være motstridende vurderinger.

Men, om 1 gynekolog vurderer at det abort, så er det vel tryggest å tenke det selv også..

• Liker 1
Skrevet

De jeg har vært borti som det har vært sånn frem og tilbake med flere ganger og mye venting, har det dessverre endt med SA eller MA tilslutt. Klem til deg. 

Anonymkode: 9103e...8a2

Skrevet

Flere erfaringer?

Skrevet

Når fikk du positiv graviditetstest?

Anonymkode: bb593...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...