Gå til innhold

Oppskrift og fremgangsmåte på din beste toast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt fra hvilket brød, smør, ost og annet du har på. Og ikke minst hvordan du steker det.

Ønsker altså ikke tips om «barnemåten» å lage toast på i ovnen/micro selv om det kan være godt det også.

Anonymkode: 6d495...c20

Skrevet

Jeg er veldig glad i sennep, ost, spekeskinke og avocado. tynt lag smør på begge sider av skivene før det stekes i toastjern med rett plater.

Anonymkode: 84ff5...943

Skrevet

Jeg liker denne: et tynt,tynt lag med sennep,så kokt skinke og tomatskive,og så ost. Gjerne cheddar hvis jeg har,ellers funker all annen gul ost. Krydrer med timian, grillkrydder,basilikum,oregano eller hva jeg måtte ha lyst på der og da. 

Andre ganger lager jeg med et lag baconost,så skinke evt stekt bacon og gul ost. 

Bruker helst loff eller surdeigsbrød,men kneipp funker også til hverdags. 

Varierer stekinga,noen ganger i ovn,noen ganger i toastjern,noen ganger i panna med mye smør. 

Anonymkode: 71f76...806

Skrevet

Hvis jeg skal ha det jeg syns er en skikkelig digg toast, så gjør jeg som følger:

*Deler en halvstekt bagett i to
*Smører begge halvdelene med dijonsennep
*Et lag ost
*Legger på noen tynne tomatskiver
*Nytt lag med ost
*Baconskiver
*Parmesanost

Steker til baconet ser sprøtt nok ut og legger i meg. Dette lager jeg kanskje en gang i året, mulig det er derfor det smaker så godt de gangene jeg gidder.

Ellers syns jeg det er godt å ta to skiver valnøttbrød, smøre på godt med dijonsennep, ha på et raust lag gruyere og en god skinkeskive. Legger sammen og steker i toastjern.

• Liker 1
Skrevet

Gruyere, hvitløk og timian 🙏

Anonymkode: 18a5c...edb

• Liker 1
Skrevet

Tynne skiver av speltbrød. Smører tynt med smør. Roaster kort i toastjern på høy varme slik at en av sidene blir sprø. Tar et hvitløksfedd, gnir denne på den toastede siden. Tynt lag med dijonsennep+hellmanns majones. Ost kan variere, comte, fontina, gruyere.. Litt timian, salt og pepper, en tynn skive bifftomat. Og inn i toastjernet igjen. 

Anonymkode: 73a46...cf8

Skrevet

Jeg elsker aller mest grilled cheese sandwich som er stekt i meierismør i panna. Inni bør det være mozerella og spekeskinke

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også ostesmørbrød er best stekt i panne i smør. Inni liker jeg godt litt Dijonsennep, karamellisert løk og vellagret ost.

• Liker 2
Skrevet
Arkana skrev (2 timer siden):

Jeg synes også ostesmørbrød er best stekt i panne i smør. Inni liker jeg godt litt Dijonsennep, karamellisert løk og vellagret ost.

Løk er godt på ja

Skrevet

Smører majones på en side og litt dijonsennep på den andre av godt brød. Legger på ost, gjerne cheddar, god skinke og litt krydder, stekes i panna med majonessiden ned. 

Anonymkode: 3c5bc...879

• Liker 1
Skrevet

Prøv bruschetta. Stek godt brød, feks surdeigsbrød i olivenolje til de blir sprø og gylden på begge sider. Topp med gode tomater, mozarella og basilikum, eller god ost som brie/mancheco, spekeskinke og urter.

Anonymkode: fce7f...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...