AnonymBruker Skrevet 18. september #41 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 15.16): De er 11 år gamle og jeg tror ikke jeg har lov til å anmelde. Vi har hatt en sak tidligere på skolen der en lærer har blitt truet med kniv mot strupen, ledelsen lot ikke han anmelde hendelsen. Anonymkode: a60a8...c03 Joda, det har du. Skolen, i hvert fall her i Oslo, er glad i hierarkiet sitt. Men du har full anledning til å anmelde vold og trusler samme hva ledelsen din måtte mene. Det er viktig for deg særlig i forbindelse med eventuell yrkesskadedekning. Du kan kontakte fagforbundet ditt sentralt for juridisk bistand. (Politiet kan godt etterforske om barna er 11 også, varierer litt hvordan det følges opp. Jeg kjenner barn under 10 med tett oppfølging fra forebyggende politi, men også voldtektsutøvere der alt henlegges uten oppfølging fordi de er i tidlig barneskolealder). Anonymkode: 30ff1...fe9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #42 Del Skrevet 18. september Jeg er dessverre sykemeldt nå, pga voldshendelse på jobb. Ønsker ikke å utdype, men både verneombud og fagforeningen er involvert nå. Håper det får ledelsen til å reagere snart. Anonymkode: a60a8...c03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #43 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 15.05): Verneombud er langtidssykmeldt og hun som er stedfortreder er veldig usikker i sin rolle. Anonymkode: a60a8...c03 Da kontakter du hovedverneombud for skolene i kommunen. Anonymkode: 24195...892 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 18. september #44 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er dessverre sykemeldt nå, pga voldshendelse på jobb. Ønsker ikke å utdype, men både verneombud og fagforeningen er involvert nå. Håper det får ledelsen til å reagere snart. Anonymkode: a60a8...c03 Det gikk så langt, ja.... Synd skolen ikke tok det på alvor før det ble voldelig. Klem ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #45 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke lov til å sende dem ut av klasserommet uten en annen voksen. Og den ekstra voksenpersonen har vi ikke råd til på vår skole Anonymkode: a60a8...c03 Det har ikke vi lov til heller,men jeg gjorde det likevel. Anonymkode: 4805d...2e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #46 Del Skrevet 18. september Bålkaffe skrev (5 timer siden): Det gikk så langt, ja.... Synd skolen ikke tok det på alvor før det ble voldelig. Klem ❤️ Jepp! Trist at det måtte gå så langt. Anonymkode: a60a8...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #47 Del Skrevet 19. september Jeg stod i en lignende situasjon i forrige klasse, med det resultat at jeg var eneste lærer som ble stående over tid i klassen. Skrev avvik, avvik og avvik. Prøvde å gå videre til hovedtillitsvalgt i kommunen, snakket med verneombud. Tok kontakt med oppvekst, men fikk der bare beskjed om at jeg måtte bruke mellomtimene mine. (Akkurat som jeg ikke allerede brukte dem). For meg begynte det å skje ting da utageringen ble så heftig at det gikk utover hele skolen. Det hjalp også at media ble interessert i situasjonen, og at politiet måtte involveres i to episoder. I ettertid har jeg lurt mye på hvordan jeg kunne nått frem på et tidligere tidspunkt. Det viste seg også etter hvert at en av elevene hadde skadet en lærer på tidligere skole, alvorlig, og flere hadde vært tatt ut av ordinær undervisning på mellomtrinnet. Flere hadde også store traumer og relasjonsvansker. Synes fremdeles synd på medelever som trodde dette var normalen. I dag hadde jeg gått direkte på bedriftshelsetjenesten og arbeidstilsynet. Rutinene rundt vold og trusler har i det minste blitt bedre i kommunen vår, etter det heftige løpet mitt. Men tror ikke egentlig noen forstår hvor mye dette gikk utover meg. Anonymkode: 1dfe7...dae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå