Frøken Pus Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Når er det vanlig å få rynker egentlig? Jeg er 24 år og har fått dype linjer i panna allerede. Er ikke dette litt tidlig? OWÆH?!
Gjest Catwoman Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 Jeg er 22, og har også dype rynker i panna av og til - og noen ganger er panna helt glatt. Vet ikke hvorfor, men tror kanskje de kommer når jeg er sliten.
mee mee Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 de kan komme av mange årsaker. det er jo en naturlig aldringsprosess. men man kan jo bli rammet tidlig hvis man spiser usunt, røyking, stess osv..
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Mye solarium er jo et sikkerstikk om man ønsker tidlige rynker. Har sett 25-åringer som ser ut som skilpadder i huden....... Men hvor tidlig rynkene kommer er vel avhengig av både gener, hudtype og ytre faktorer.
Frøken Pus Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2006 Røyker ikke, soler meg sjelden, spiser sunt og ... Da kommer det vel av stress og drikking Hehe.. Det er ikke spesielt mye av det heller egentlig..
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Jeg har ingen rynker i panna, selv om jeg prøver å rynke den. Og jeg er 30. Er nok mao helt individuelt.
Gjest *Gjest Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Huden blir raskere rynkete om du har tørr hud eller røyker for eksempel... Jeg er 27 og har hatt rynker i pannen så lenge jeg kan huske. Har også den berømte sinterynken, men denne forsvinner om jeg er flink til å smøre meg.. De rynkene i pannen kalles mimikkrynker og kommer av at man bruker musklene der og folder huden på samme måte gang etter gang. Alle får dem, og er du bekymret kan du bruke restylane injeksjoner hver 3. mnd om det plager deg, men det syns jeg du skal vente med,..... Ingen som legger merke til det..
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 Jeg er 39 år, og har nesten ingen. Litt smilerynker bare. men jeg veier nok en 5 kg over idealvekta mi. Ser jevnaldrende venninner som ser ut som rosiner, pga jojo slanking og at de er mye tynnere enn meg. Dropper å slanke meg de få kg jeg.
Gjest Catwoman Skrevet 22. februar 2006 #9 Skrevet 22. februar 2006 jepp. Tynnne mennesker får fortere rynker enn kraftige.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #10 Skrevet 22. februar 2006 Kan bare snakke for meg og min venninne, som begge ee 31 år og har ingen rynker. Kanskej det bare er gener eller uflaks for de som får det tidlig, eller røyking og usunn livsstil?
Pauline Skrevet 22. februar 2006 #11 Skrevet 22. februar 2006 jepp. Tynnne mennesker får fortere rynker enn kraftige. ← Nei, mennesker som varierer veldig mye i vekt får mer rynker. Mennesker som holder seg slanke trenger ikke ha mer rynker enn tjukke. Og uansett så virker fedme foreldende.
Gjest GreenSky Skrevet 22. februar 2006 #12 Skrevet 22. februar 2006 Mange får begynnende rynker i 22-årsalderen. Oppdaget selv noen tynne spindelvevlinjer under øynene da jeg var 24, men har ikke fått noen flere enda.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #13 Skrevet 22. februar 2006 Jeg er 39 år, og har nesten ingen. Litt smilerynker bare. men jeg veier nok en 5 kg over idealvekta mi. Ser jevnaldrende venninner som ser ut som rosiner, pga jojo slanking og at de er mye tynnere enn meg. Dropper å slanke meg de få kg jeg. ← Høres ut som en dårlig unnskyldning for å ikke trimme og spise sunt
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #14 Skrevet 23. februar 2006 Høres ut som en dårlig unnskyldning for å ikke trimme og spise sunt ← Jeg trimmer og spiser sunt jeg, og idealvekta mi er 57 kg, jeg er 62 aå det er ikke snakk om noe fedme her da, bare litt rundere i kinnene, og det kler meg bedre.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #15 Skrevet 23. februar 2006 Rynker er veeeldig genbetinget. Se på foreldrene dine. Også spiller selvsagt faktorer som tørr hud, sol, røyk, stress, usunt kosthold osv inn. Men har faktisk mest med gener å gjøre når man får rynker.
Gjest Jalileh Skrevet 23. februar 2006 #16 Skrevet 23. februar 2006 Jeg er 23, og har ikke rynker. Har derimot en venninne som er like gammel, som har fått mange rynker. Både hun og jeg røyker, og vi lever ganske likt også. Så rynker kommer av mange ting. Dårlig livsstil (Røyking. Alkohol tørker ut huden), hudtype (de med fet hud kan få rynker senere enn de med tørr/sensitiv hud f.eks), også gener.... Selv så gjør jeg masse for å slippe å få rynker. Jeg drikker minst 2 liter vann pr dag, tar vitaminer (spess vit-e-b og c), spiser masse sund mat (frukt og grønt), renser huden med naturlige produkter morgen og kveld...og pass på å bruke en god krem som er tilpasset hudtypen din. Rynkekremer og den slags har jeg faktisk ingen tro på. Jeg tror mer på en sund livsstil og naturlige skjønnhetspreparater selvsagt. Når dette er sagt så ser mamma ut som en 40 åring i en alder av 50. Mormor ser ut som en 60 åring i en alder av 80. De eier med andre ord nesten ingen rynker. Sååå...jeg håper virkelig at genene føres videre til meg. Rynker vil jeg ikke ha før jeg må.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå